UCI maakt snel nieuwe locatie WK wielrennen bekend

vrijdag 28 augustus 2020 om 15:37
UCI maakt snel nieuwe locatie WK wielrennen bekend

foto: Cor Vos

De UCI maakt spoedig bekend waar het WK wielrennen 2020 plaats gaat vinden. Dat bevestigde UCI-voorzitter David Lappartient daags voor de start van de Tour de France in Nice. Nadat een streep gezet werd door Zwitserland, is de internationale wielerunie op zoek gegaan naar een nieuwe locatie voor het wereldkampioenschap.

Volgens Lappartient blijven de oude data van het WK in Zwitserland, van 20-27 september, in stand. Na het weekend verwacht de UCI meer duidelijkheid te kunnen geven.

Meerdere locaties in Europa hebben zich aangemeld bij de UCI om het uitgestelde WK te organiseren. Van Valdera (Toscane) is bekend dat zij een bid hebben ingediend. Volgens Italiaanse media zouden ook het Franse Nice (waar het Grand Départ van de Tour 2020 plaatsvindt) en het Italiaanse Imola (bekend van het Formule 1-circuit) in de running zijn.

Ook de KNWU heeft plannen om het WK naar Nederland te halen, na het geslaagde NK wielrennen op en rond de VAM-berg in Drenthe. Algemeen directeur Thorwald Veneberg liet wel weten dat de UCI al bezig was met – en de voorkeur gaf aan – andere locaties.

Dit artikel delen:

14 Reacties

krypton 28 augustus 2020 om 16:04

Dat wordt Italië.

Marik 28 augustus 2020 om 16:06

Het schitterende landschap van Toscane of wellicht de gewervelde curves van de Etna op Sicilië? Of natuurlijk de VAM berg.

Arie den Blanken 28 augustus 2020 om 17:58

Mag het hopen dat het Imola wordt. Is een mooie eerste stap richting het wielrennen te verplaatsen van de openbare weg naar afgesloten circuits.

the student 28 augustus 2020 om 18:51

Wielrennen op afgesloten motorcircuits = het einde van een belangrijk deel van de wielersport.

Dan ga ik wel MotoGP kijken.

Abdoe 28 augustus 2020 om 16:05

Hup Toscane.

Merlinappa 28 augustus 2020 om 16:10

Als het Toscane wordt hoop ik toch echt op wat mooie sterrati. Als het Drenthe wordt mogen ze van mij een lange lus maken met zoveel mogelijk keienstroken, er ligt meer dan 40km verstopt in de Drentse bossen dus moet een mooie koers van te maken zijn.

Tuubke 28 augustus 2020 om 16:35

Een WK-peloton is waarschijnlijk veel te groot voor de smalle keienwegen en de VAM-berg.

Baik-Baik 28 augustus 2020 om 16:41

Is de ronde van Drenthe niet een world tour koers bij de vrouwen? Of haal ik dingen door elkaar?

Merlinappa 28 augustus 2020 om 19:33

Klopt Baik.

Veel keienstroken zijn echt breed zat voor een prof koers. Veel breder dan die smalle Italiaanse straatjes door dorpjes heen, of Belgische baantjes in de kasseienklassiekers.

Murcia 28 augustus 2020 om 16:40

Wie brengt het slechte nieuws aan Herbert over?

Michelangelo 28 augustus 2020 om 17:53

Toscana +1

Is om de hoek dus zou heel mooi zijn!

Ik ben dan wel benieuwd naar het parcours. Want valdera is zeker geen Zwitserland. Zodra het bekend is ga ik wel eens een kijkje nemen…

[email protected] 28 augustus 2020 om 18:01

Portugal > Algarve. Mooi rondje Monchique maken…. Veilig en weinig kijkers die het parcours verstoren.

NCK17 28 augustus 2020 om 19:36

Tijdrit dus gewoon op 20 september? Dat zou zeer jammer zijn, want geen Dumoulin of Roglic.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair