Tweede seizoenszege voor Gerben Kuypers: “De groten bepaalden het tempo niet, dus ging ik zelf”
foto: Cor Vos
vrijdag 20 oktober 2023 om 08:33

Tweede seizoenszege voor Gerben Kuypers: “De groten bepaalden het tempo niet, dus ging ik zelf”

Gerben Kuypers heeft zijn tweede overwinning van het seizoen binnen. De Belgische crosser won donderdag de Kermiscross in Ardooie voor Eli Iserbyt en Joran Wyseure. “Ik vond het aan ‘de groten’ om het tempo te bepalen, maar dat gebeurde niet”, vertelde Kuypers na afloop aan Het Nieuwsblad.

“Dit is een heel mooie zege en hier stonden toch wel enkele serieuze namen aan de start. Ik denk dat ik deze overwinning niet gestolen heb. Ik had natuurlijk wel het parcours mee. Een ouderwetse weidecross ligt me wel. Ik stond echter wel met wat vragen aan de start. Ik wist nog niet heel goed waar ik me op conditioneel vlak bevond. Wel, na deze wedstrijd weet ik dat het wel goed zit”, aldus Kuypers.

“In het begin van de wedstrijd wou niemand het initiatief nemen. Ik vond, gezien het deelnemersveld, dat het niet aan mij was om dat te doen. Het was toch aan de stand van ‘de groten’ verplicht om de koers te bepalen? Dat gebeurde niet en dus ging ik zelf versnellen. Ik had meteen een kloof en heb toegeslagen toen het echt moest.”

Kuypers: “Ik wil bevestigen in Overijse”
Na de GP Oisterwijk won Kuypers nu dus ook de Kermiscross Ardooie. De crosser van Circus-Re-Uz-Technord gaat met vertrouwen richting de komende crossen. “Ik ben klaar voor de volgende opdrachten. De Druivencross in Overijse is ook een redelijk zwaar parcours. Ik wil er zondag bevestigen. De Superprestige is mijn grote doel. Voor de X2O Badkamers Trofee pas ik. En dicht eindigen in de Wereldbeker wordt een moeilijke opgave aangezien ik de openingsmanche in het Amerikaanse Waterloo oversloeg.”

RIDE Magazine
WielerFlits Podcast
11 Reacties
Sorteer op:
20 oktober 2023 09:30
Wat een giftige commentaren zeg. Gerben zegt toch niet zulke vreemde dingen? Wielerflits zou een leukere plek zijn als al dat vlaming-nederlander gezeik eens aan banden wordt gelegd
    20 oktober 2023 10:16
    Ik snap de reacties ook niet, vind het een heel normale uiteenzetting van de laatste koers.
    En laten we wel wezen, buiten de (hierboven al genoemde) grote 3 waren zo'n beetje alle overige (sub)toppers aanwezig, dan is de overwinning van Kuypers een prima prestatie waar hij terecht trots op is en waar logischerwijs aandacht wordt geschonken aan hem.
    20 oktober 2023 11:06
    Hoezo alle toppers of subtoppers aan de start? Alleen Iserbyt en Vanthourenhout waren er. Vanthourenhout is ziek geweest en beiden komen terug uit de VS dan kan het best even wat minder zijn. Leuke zege van Kuypers maar een beetje nuance mag best.
    20 oktober 2023 11:31
    Best even kijken van wie de reacties zijn voordat je je er druk in maakt.
    Hopelijk een extra speler op de voorgrond dit crossseizoen!
    20 oktober 2023 12:06
    Wat een belachelijke reacties idd. Gewoon mooie overwinning in mooi startveld van reguliere veldrijders.
21 oktober 2023 02:56
Toon mag pas in februari 2024 weer crossen. Waar hij dan staat zullen we zien. Nu nog even aan de kant. In februari kan hij weer proberen t tempo te bepalen.
Gerben rijdt gewoon een puike wedstrijd.
20 oktober 2023 09:12
Eens met Jo's. Blijkbaar compenseren veel Vlaamse coureurs hun tekort aan kwaliteit met een overdreven overschatting. Kuipers is de Evenepoel van de cross!
20 oktober 2023 08:47
Die wil ik wel eens in een echte koers zien, dan wordt Gerben finaal in de vernieling gereden door Pidcock, Van der Poel en Van Aert. Wat is dat toch met vlamingen en hoog van de toren blazen en blaten als een grote? Lever toch eerst eens prestaties.
    20 oktober 2023 09:06
    Ja makkelijk praten heb jij …je noemt nu ook namen op die van een andere planeet zijn!!!
    20 oktober 2023 09:20
    Ik wil Jos-Jas wel eens in een echte koers zien! Of zelfs nog maar een koers tegen een bende amateurs. Ik ben zeker dat ie simpelweg in de vernieling wordt gereden.
    20 oktober 2023 11:07
    Jij bent zeker ook zo'n figuur die de provinciale hardrock band wel eens zou willen zien verzuipen als voorprogramma van Greta van Fleet. De uiteindelijke uitkomst is dat je hijgend aan de ziolen van de marktleider eindigt en al de rest als pussies wegzet. Vrij vervelende insteek.