Tourfavoriet Roglic maakt met blikje Heineken knipoog naar voetballers

donderdag 24 juni 2021 om 11:19
Tourfavoriet Roglic maakt met blikje Heineken knipoog naar voetballers

foto: screenshot

In de digitale persconferentie voorafgaand aan de Tour de France was Primož Roglič, zoals we van hem gewend zijn, spaarzaam met woorden. Geen boude uitspraken of verrassende inzichten. Het enige wat opviel was een blikje Heineken 0.0 voor zijn neus.

Het is nog altijd behelpen vanwege de coronamaatregelen. De traditionele persconferenties zijn net als vorig jaar allemaal digitaal. Vanuit de perszaal heeft de Tourorganisatie gepoogd een videoverbinding op te zetten met de hotels waarin de ploegen verblijven. Gepoogd… Want anno 2021 blijkt het in Frankrijk nog altijd lastig een videoverbinding op te zetten die niet na vijf minuten vastloopt.

Het uur waarin Jumbo-Visma de pers te woord stond, was in drie delen opgedeeld. Eerst Wout van Aert, Steven Kruijswijk en Mike Teunissen, daarna Robert Gesink, Primož Roglič en ploegleider Grischa Nierman en als laatste het trio Sepp Kuss, Jonas Vingegaard en sportief manager Merijn Zeeman.

Cristiano Ronaldo
Na de eerste wissel – en een korte onderbreking omdat de verbinding opnieuw wegviel – stond daar ineens een blikje Heineken 0.0 op tafel. Een knipoog van de kopman en een subtiele verwijzing naar het EK voetbal. Op het voetbaltoernooi veroorzaakte Cristiano Ronaldo een behoorlijke rel.

De Portugese vedette schoof voorafgaand aan een persconferentie twee flesjes van sponsor Coca Cola uit beeld en verving ze voor een flesje water. Een dag later deed de Franse voetballer Paul Pogba hetzelfde met een flesje alcoholvrije Heineken.

Waarom Roglic dit ‘statement’ maakte, werd niet heel duidelijk. Op de haperende stream legde de Sloveen uit dat Heineken een partner van de ploeg is. Zeeman vatte de actie, toen hij het blikje zag, in één zin treffend samen. “Ah, Primož doet de groeten aan Cristiano.”

Dit artikel delen:

35 Reacties

Landeirovic 24 juni 2021 om 11:27

Brrr pisbier…

Murcia 24 juni 2021 om 11:29

Lekkere verbinding weer, Bretagne zit nog op 2G lijkt het wel. Standaard teksten natuurlijk van de Roog maar net als Wout afgetraind tot en met. Gesink leek nu meer doorvoed dan zijn kopman. Goed ideetje van Heineken en Grischa houdt net zoveel van dit soort gelegenheden als Primoz.

kelderfan 24 juni 2021 om 11:39

Robert Gesink is kennelijk de woordvoerder van dienst.

hjjanssen1973 24 juni 2021 om 11:59

Roglic heeft humor!

odiel 24 juni 2021 om 12:00

Ja, een echte grapjas, die Primoz…

Arry1337 24 juni 2021 om 13:45

Hopeloze poging tot humor eerder… Volgens mij ligt dat niveau niet zo hoog binnen TJV. Er zullen er genoeg zijn die het te flauw en niet doordacht genoeg vinden en hier schaar ik mij persoonlijk eerder onder. Het is allemaal een beetje opzichtig en voorspelbaar telkens.

YogiBear 24 juni 2021 om 14:35

@Arry1337 Eén grap en een bijbehorend plaatje zijn blijkbaar voldoende om tot de conclusie te komen dat het totale niveau van humor (wat dat dan ook moge zijn) niet al te hoog ligt bij TJV.

Koers 24 juni 2021 om 15:59

Dat was toch al bekend? Ik heb kostelijk gelachen om die foto van hem met z’n helm. Nog steeds kan ik er om lachen eigenlijk.

VespavanBern 24 juni 2021 om 11:59

-1, het promoten van een merk dat een van de dodelijkste genotsmiddelen van de afgelopen decennia produceert vind ik bedenkelijk. Ronaldo en Pogba gaven juist het perfecte voorbeeld. Gelukkig was de gehele gebeurtenis van een dusdanig amateuristische kwaliteit dat het niet veel volk zal bereiken.

Wheely 24 juni 2021 om 12:09

Het gaat wel om 0.0 bier… Ik ben ook geen voorstander van alcohol hoor, al meer dan 20 jaar geen druppel gedronken.

CechRepublic 24 juni 2021 om 12:10

+100, want eigenlijk is het best wel grappig. Maar vooral omdat de hypocriete flapdrol Christiano Ronadlo reclame maakt(e) voor Pepsi (he, verdween er geen Coca Cola uit beeld) en KFC.

-1 Voor de doorgeslagen correctheid van de Vespavanbern (enorm milieuvervuilend apparaat trouwens, zo'n Vespa, dus nog een keer -1).

CechRepublic 24 juni 2021 om 12:11

Overigens bereikt wielrennen sowieso niet veel volk.

VerstandOpNul 24 juni 2021 om 12:29

@Vespa, je boycot ook de RvV om die reden?

Pannenkoek 24 juni 2021 om 12:50

Plezier, leven, het is allemaal niet zo goed voor je.
Ben blij dat die jongen tenminste probeert te genieten van het leven en weet wie hem betaalt. Veel leuker dan al dat politiek correcte geblaat van de halve wereld en vooral van knuppels die denken iets te begrijpen maar bij een IQ-test binnen 30 minuten buiten staan omdat het toch vies tegenvalt wat ze kunnen qua interpreteren en verwerken van informatie. Laat staan er op handelen.

Ja ik heb echt een bloedhekel aan domheid, onkunde en onwetendheid evenals aan dom emotioneel gebrabbel terwijl het vaker over inhoud en feiten moet gaan.
Helaas heb ik enorme pech.

rkmmr 24 juni 2021 om 12:59

Jij skipt ook elk jaar de Amstel Gold Race?

Mark 24 juni 2021 om 13:00

Promoten van een bierproducent is dan wellicht aan de ene kant bedenkelijk, aan de andere kant promoot hij wel de 0.0 variant. Nu ben ik geen fan van hun 0.0 pils variant, maar de alcoholvrije of arme biertypes zijn binnen Europa wel een groeimarkt, waar Heineken in mag springen wat mij betreft. Qua goed verkrijgbare en scherpgeprijsde 0.0 bieren zijn er weinig opties, de Belgen kunnen het met Afflichem 0.0 en de Duitsers ook met verschillende Weizners (Franziskaner en Perlenbacher met <0,5%).

Olly 24 juni 2021 om 13:07

@Vespa… -10. Wat een onzin over alcohol, je beslist zelf of je verslaafd raakt. Zeker die hypocriete Ronaldo, moet geen statement proberen te maken.

Ach zucht, een vergelijk met voetbal, en ik reageer nog ook. Dat zal door de alcohol komen denk ik dan maar ;-)

@Chech +100

Wheely 24 juni 2021 om 13:10

Ik ben dol op sommige alcoholvrije biertjes, de Duitsers kunnen het inderdaad: Jever Fun, Weihenstephaner.

Wim Kruithof 24 juni 2021 om 14:58
Quote:
CechRepublic 24 JUNI 2021 OM 12:10
+100, want eigenlijk is het best wel grappig. Maar vooral omdat de hypocriete flapdrol Christiano Ronadlo reclame maakt(e) voor Pepsi (he, verdween er geen Coca Cola uit beeld) en KFC.

-1 Voor de doorgeslagen correctheid van de Vespavanbern (enorm milieuvervuilend apparaat trouwens, zo’n Vespa, dus nog een keer -1).

prachtig resumé Cech. Hulde.

Quote:
Olly 24 JUNI 2021 OM 13:07
@Vespa… -10. Wat een onzin over alcohol, je beslist zelf of je verslaafd raakt. Zeker die hypocriete Ronaldo, moet geen statement proberen te maken.

Je ‘beslist’ zelf of je verslaafd raakt is wel echt heel, heel, heel bijzonder geredeneerd. Er zijn vele duizenden die graag het moment hadden gekend waarop ze konden beslissen. Maar craving is echt wel anders dan kiezen of beslissen.

Cayolle 24 juni 2021 om 12:07

Ziet er ook allemaal wel erg vrolijk uit daar .. ;-)

Franco Ballerini 24 juni 2021 om 12:34

Lijkt wel bezoekersuurtje in de bajes…

Olly 24 juni 2021 om 13:08

Hahaha ja idd.

Glorious 24 juni 2021 om 12:23

Roglic is scherper dan ooit.

de adelaar 24 juni 2021 om 12:45

Zijn moraal zit wel goed!

jappe666 24 juni 2021 om 12:54

Iemand een idee waarom alle renners een plekje kregen aan de interviewtafel, met als enige uitzondering van Tony Martin? Waren daar geen interviews bij aangevraagd ofzo?

Koers 24 juni 2021 om 16:00

Der panzerwagen is gecamoufleerd

SpeedyLegs 24 juni 2021 om 12:55

Staat wat schamel. Een blikje drank en geen hapje erbij. Moet toch geen probleem zijn met de hoofdsponsor!

Jean Dumas 24 juni 2021 om 13:10

Guerillamarketing.

Wheely 24 juni 2021 om 13:12

Gesink laat ook ff z’n nieuwe horloge zien.

Jean Dumas 24 juni 2021 om 17:47

Wel strakke koppies allemaal.

jv88 24 juni 2021 om 13:15

@Cech

100% eens. Ik vind die deugers en moraalridders zo ontzettend vermoeiend worden!

CechRepublic 24 juni 2021 om 17:05

Nou ben ik zelf ook best een deugmens, maar dit is niet seksistisch, racistisch, antisemitisch, homofoob of xenofoob. Het is voor echt helemaal niemand kwetsend, Het is m.i. gewoon een geinig steekje naar een hypocriete megaster. En het is gvd nog een 0,0% biertje ook. Op een gegeven moment houdt het dan ook wel een keer op.

Barry Batsbak 24 juni 2021 om 13:41

Hehehe, mooie droogkloot. Ik hou er wel van. Niet van drank overigens, maar wel van het geintje.

Gesink ziet eruit alsof hij net gecast is voor een voetball-hooligan-docu.

La Primavera 24 juni 2021 om 14:01

Volgens mij zoekt iedereen er weer veel te veel achter alsof hij een statement wil maken. Hij maakt gewoon een geintje op een droge manier die bij Roglic past. En weer doorrrr…