Tour 2017: Andrey Amador toch van start

Tour 2017: Andrey Amador toch van start

foto: Sirotti

woensdag 12 juli 2017 om 10:42

Andrey Amador verschijnt woensdagmiddag toch aan de start van de elfde etappe in de Tour de France. Diverse Spaanse media, waaronder AS en Ciclismo International, meldden eerder vandaag zijn opgave. De 30-jarige Costa Ricaan ondervindt veel hinder van zijn val in de tweede etappe naar Luik. 

Movistar verloor eerst al de beoogde kopman Alejandro Valverde in de openingstijdrit, al communiceerde de Spanjaard en zijn ploeg dat Nairo Quintana de man voor het klassement zou zijn. Het verlies van Amador zou een hard gelag zijn voor de Colombiaan. Hij kan namelijk alle hulp gebruiken, want de pocketklimmer heeft al een achterstand van dik twee minuten op klassementsleider Chris Froome.

Dit artikel delen:

9 Reacties

xistnc 12 juli 2017 om 10:47

Thnx, fixed – YIJ

aapdedino 12 juli 2017 om 10:49

In deze vorm kon Amador toch niets voor Quintana betekenen.

Romāns Vainšteins 12 juli 2017 om 10:53

Had niet moeten starten durf ik zelfs te zeggen.

Treenert 12 juli 2017 om 10:57

Zijn tijdrit was anders prima in orde. Ik denk dat hij zich heeft gericht op de Tour als meesterknecht van Valverde. In de giro was zijn vorm al stijgende. Die val in Luik deed hem de das om.

Tinkerbell 12 juli 2017 om 11:05

Had inderdaad niet moeten starten, was vreselijk vermoeid na de Giro. En dat in combinatie met die valpartij is gewoon niet handig geweest.

Maar hij gaat het schijnbaar toch proberen zegt Movistar nu op Twitter.

HeHe 12 juli 2017 om 11:07

Er zijn vast veel meer renners die met forse fysieke ongemakken rond rijden. Waar vind ik het medische rapport?

assen 12 juli 2017 om 11:23

Het ploegenklassement is ook een sterk signaal dat Movistar lang niet zo goed is als andere jaren. Ik ben geen fan van Movistar, maar voor de spanning in de Tour zou het wellicht beter zijn geweest.

IlPirata 12 juli 2017 om 11:26

Ik wist niet eens dat hij meedeed. In ieder geval kan hij de girovorm niet halen, ben ik bang.

Jean Dumas 12 juli 2017 om 11:42

Veel ploegen krijgen nu al last van motivatie-uitval, omdat kopmannen onder de maat presteren of zijn uitgevallen. Denk naast Movistar ook aan Bora en BMC.

Volg hier

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair