Tour 2016: Cannondale met drie Nederlanders

maandag 27 juni 2016 om 20:57
Tour 2016: Cannondale met drie Nederlanders

Foto: Sirotti

Cannondale heeft drie Nederlanders geselecteerd voor de Ronde van Frankrijk. Sebastian Langeveld, Tom-Jelte Slagter en Dylan van Baarle staan aanstaande zaterdag alle drie aan de start.

De Amerikaanse formatie is gebouwd rond kopman Pierre Rolland. “Hij zou in de laatste week wel eens kunnen gaan verrassen”, aldus manager Jonathan Vaughters.

Selectie Cannondale voor Tour de France 2016
flag-nl Dylan van Baarle
flag-dk Matti Breschel
flag-us Lawson Craddock
flag-us Alex Howes
flag-si Kristijan Koren
flag-nl Sebastian Langeveld
flag-lt Ramunas Navardauskas
flag-fr Pierre Rolland
flag-nl Tom-Jelte Slagter

Dit artikel delen:

41 Reacties

Barcanoord 27 juni 2016 om 20:59

Langeveld heeft dit jaar toch helemaal niks gepresteerd? Bizar.

Dubai 27 juni 2016 om 21:01

Slagter ook niet…

RikkyG 27 juni 2016 om 21:02

Das 15 Nederlanders totaal. Leuk !

allieballie 27 juni 2016 om 21:04

Langeveld is wegkapitein.

pietertje wisselen 27 juni 2016 om 21:10

Weg kapitein of niet. Niets gepresteerd. Kan mij geen uitslag herinneren van hem.

Chaba 27 juni 2016 om 21:13

@pietertje wisselen
Zo zijn er nog 100en die geen uitslag rijden. Als knecht zal zijn werk wel gewaardeerd worden anders nemen ze hem echt niet mee.

Orakel 27 juni 2016 om 21:15

Benieuwd of Navardauskas na een kleurloze Giro weer eens zo’n Tour rijdt als 3 jaar geleden… Verder Rolland in een aanval en veel meer kunnen we niet verwachten.

luckyloek 27 juni 2016 om 21:17

Langeveld was ziek tijdens ‘zijn koersen’, maar goed hij is inderdaad erg onzichtbaar geweest dit seizoen. Blijkbaar heeft Vaughters wel vertrouwen in hem.

LutsenkoFan 27 juni 2016 om 21:47

Ze zijn wel heel vroeg met hun selectie?

Turtlehead 27 juni 2016 om 21:47

Breschel ook niet veel laten zien toch? Hele vreemde ploeg alles bij elkaar. Je vraagt je af hoe het kan dat ie nog bestaat. Maar als Rolland een paar keer gek doet, kunnen ze veel publiciteit pakken, misschien wel een etappe of zelfs een top 10 plek. En daar zouden veel ploegen meteen voor tekenen.
En Van Baarle erbij is mooi, kan ie een volgende stap mee maken.

Natrix maura 27 juni 2016 om 21:53

Van Baarle wel echt doorgebroken dit jaar in het kasseienwerk. Wellicht kan hij een keer een mooie vlucht meepakken.

RaketVuist 27 juni 2016 om 21:54

Leuk dat Van Baarle weer meegaat. Vind het een leuke renner en maakt zeker kans om te strijden om een etappe.

Switchfoot 27 juni 2016 om 21:56

Bij de meeste andere ploegen zouden 6 á 7 renners uit deze selectie niet zijn geselecteerd. Wel leuk dat van Baarle de tour mag rijden!

RRobson 27 juni 2016 om 22:08

Lijkt inderdaad een zootje ongeregeld. Maar met Rolland en Navardauskas hebben ze toch kansen op ritwinst.

henkjmol 27 juni 2016 om 22:13

Rolland wordt revelatie van de tour! Rijdt bij de eerste 6. Het eerste hier gehoord;)

AZH 27 juni 2016 om 22:17

Geen tourploeg rond Wippert? :/

Koersmaniak 27 juni 2016 om 22:22

@henkj: ik dacht dat podium het doel was voor Rolland

Tuttipazzi 27 juni 2016 om 22:25

Ik vind het wel een leuk team. Vooral omdat het allemaal renners zijn die goed kunnen zijn, maar ook slecht. Ze kunnen dus verrassen.

r525 27 juni 2016 om 22:57

Dit team ging wel even alle potentie halen uit Rolland die nog in de jaren 80 trainde. Ongelofelijk….
Nog nooit, maar dan ook echt nooit, heeft Rolland zond treurig jaar gehad als nu.
Al sinds ik wielrennen volg heb ik totaal niets met deze ploeg.

@Rikky
Heb je nog enige onderbouwing bij die uitspraak? Fan van renners zijn is helemaal prima. Ongebasseerd vlaggetjes kijken vind ik onbegrijpelijk.

ivo001 27 juni 2016 om 23:06

Ben benieuwd of Navardauskas iets kan klaarspelen, maar volgens mij waren er in de Giro meer kansen voor hem, en daar kwam niets van terecht.

Pieter Peet 27 juni 2016 om 23:07

Hopelijk vliegt Rolland er weer overal volle bak in en gaat hij voor etappes/bollen. Geweldige renner om in de aanval te zien.

RikkyG 27 juni 2016 om 23:13

@r525
Als Nederlander vind ik het erg leuk dat er veel Nederlanders meerijden. Mollema,Groenewegen, Dumoulin misschien voor succes maar de kopgroepen zijn gewoon leuker om te volgen met Van Baarle, Lindeman, Clement, Langeveld, Timmer enz.
Maar ben ook erg blij met de deelname van Hagen, Sagan e.d. De Tour is voor mij een jaarlijks feestje

123poetertjes 27 juni 2016 om 23:15

Dit betekent dus dat Tinkoff en Fortuneo niet gaan starten in Fransozië. Je selectie aankondigen ná Cannondale is namelijk echt not done.

r525 27 juni 2016 om 23:31

Edit redactie: On topic aub

vanSpringel 27 juni 2016 om 23:47

Ik heb tindens de zware etappes in de Giro toch sterk Cannondaleploeg in de finales zien rijden.

Headlines

Materiaalzone

Populair