‘Total-Direct Energie doet megabod om Julian Alaphilippe binnen te halen’

zondag 28 april 2019 om 13:36
‘Total-Direct Energie doet megabod om Julian Alaphilippe binnen te halen’

Julian Alaphilippe - foto: Cor Vos

Total-Direct Energie heeft zijn zinnen gezet op Julian Alaphilippe. La Gazzetta dello Sport meldt dat de Franse formatie hem een zeer lucratief voorstel heeft gedaan. De ploeg zou Alaphilippe een jaarsalaris van vier miljoen euro in het vooruitzicht hebben gesteld.

De 26-jarige Alaphilippe heeft een aflopend contract bij Deceuninck-Quick Step, de ploeg waarvoor hij in 2013 zijn profdebuut maakte. De Fransman boekte dit seizoen al negen overwinningen voor de Belgische formatie van Patrick Lefevere, waaronder Strade Bianche, Milaan-San Remo en de Waalse Pijl.

Dit artikel delen:

28 Reacties

koos1 28 april 2019 om 13:42

Dat was te verwachten dat Total Alaphilippe graag wil hebben. Geen idee hoeveel hij nu verdiend, maar denk dat Quickstep dit bedrag niet kan/wil betalen.
Benieuwd of Alaphilippe kiest voor de Ploeg (Quickstep) of het geld (Total)

tvm 28 april 2019 om 18:11

Dat wordt niet meer tanken bij Total dan. Tenzij hij wat minder gekke bekken gaat trekken. Ach, de Fransen lusten daar natuurlijk wel pap van.

Aan de andere kant is hij nu wel offensiever gaan koersen, dat siert hem.

Kruisberg 28 april 2019 om 13:51

Sportief gezien zou het niet doen als ik hem was. Gaat ie minder van presteren, kijk naar een barguil. Maar het is veel geld dus dat kan zeker meespelen in zijn keuze he…

john 29 april 2019 om 08:15

Nee Terpstra is er beter van geworden (financieel wel)

Dolledriesoldebroek 28 april 2019 om 14:01

Hij maakt de finales zelf wel, heeft die de ploeg niet voor nodig, kan met deze move god in frankrijk worden

thorsen 28 april 2019 om 14:05

Vertrekken bj Quickstep voor het geld lijkt meestal niet goed af te lopen. Maar logisch dat een Franse ploeg veel geld overheeft voor deze man.

koos verrek 28 april 2019 om 14:12

Ik zou niet wijfelen

pirazzi 28 april 2019 om 14:17

Komt hij Niki Terpstra weer tegen!

Turtlehead 28 april 2019 om 14:21

Waar halen die Fransen al dat geld toch vandaan?

toke 28 april 2019 om 14:31

Total is geen klein bedrijf……Wereldwijd ongeveer 100,000 werknemers

john 29 april 2019 om 08:17

Door al die toeristen die moeten ook tanken willen ze in Spanje komen,en al die Fransen die rond rijden

Covadonga 28 april 2019 om 14:35

Het is een prof, dus ik kan me voorstellen dat hij voor het geld kiest.

boenk 28 april 2019 om 14:42

Veel meer verdienen en veel minder winnen… Moeilijke keuze.

krypton 28 april 2019 om 14:46

Dat is lang niet zeker. Hij heeft zoveel kwaliteit en mag misschien nog wel wat ondersteuning meenemen ook.

boenk 28 april 2019 om 15:03

Het gaat niet enkel om mensen mogen meenemen. Gaat zijn kalender dezelfde blijven, of gaan de chauvinistische Fransen wat onzinnige Franse wedstrijden op zijn bord smijten om met hun nieuwe aanwinst te kunnen uitpakken? Waardoor zijn voorbereiding op de echt belangrijke koersen mogelijk minder optimaal zal zijn. Het gaat ook om koerstactiek, geen enkel team dat zo uitgekookt is op dat vlak als Quickstep. Ik steek er mijn hand voor in’t vuur dat hij minder grote(!) koersen gaat winnen. Hij gaat niet enkel de sterkte van Quickstep missen, hij zal er nu ook tégen moeten rijden.

Hollow Knight 28 april 2019 om 14:59

Jammer, zal zijn sportieve carrière niet ten goede komen. Had hem volgend jaar graag de Ronde van Vlaanderen zien rijden met QS.

Brabander 28 april 2019 om 15:08

Die optie is er nog hè? Volgens dit bericht is er alleen nog maar een (mega)bod gedaan

Samlambeej 28 april 2019 om 15:58

Een zege vandaag zou zijn keuze wel eens kunnen beïnvloeden.

Scott Sunderland 28 april 2019 om 16:19

Het verschil tussen dit bod en het uiteindelijke bod van de huidige ploeg zal wel beslissend zijn. Ik kan me ook voorstellen dat als het verschil niet enorm is dat hij toch bij Quick Step blijft. Maar als het om een miljoen of meer verschil gaat…het is een broodrenner. Dat kan je hem ook niet kwalijk nemen, vind ik.

tvm 28 april 2019 om 18:13

@ Scott, ik weet niet wat jouw definitie van een broodrenner is, maar volgens mij is hij dat juist niet.

Ivanoviclover 28 april 2019 om 16:54

Ik las dit weekend nog dat hij heel graag zou blijven en hopelijk de groep kan samenblijven…

john 29 april 2019 om 08:26

Als je dat leest ,dan hou er maar rekening mee dat hij van af volgend jaar korting krijgt als hij gaat Tanken bij Total

Koersmaniak 28 april 2019 om 17:45

Ik denk niet dat Lefevre hem 3 miljoen of meer kan betalen.
Kans is groot dat hij vertrekt en als hij er wat ondersteuning bij krijgt, waarom niet?

Bouvage 28 april 2019 om 17:45

Superleuk, lijkt me tof als er een paar sterke Franse blokken komen. Rond Bardet en Tibopino heb je al aardige teams, nu moet Flip ook zijn eigen team gaan krijgen.

r525 28 april 2019 om 18:13

Het team kan hem in ieder geval wel gebruiken.
Alleen Sicard gefinished op plek 93, de rest DNF. Die hebben met zijn allen wel een strafkampje verdiend. man man man….

assen 28 april 2019 om 19:33

In de koersen die AlaPhi wint is DQS niet beslissend sterk, dus AlaPhi kan met gerust hart naar een andere ploeg.

Ivanoviclover 28 april 2019 om 20:43

Milaan-Sanremo is al vergeten zie ik.

west 29 april 2019 om 21:29

Is dit ironie of het verdiende loon voor de gele hesjes?