Tom Leezer breekt bekkenkam bij val in Gent-Wevelgem

Tom Leezer breekt bekkenkam bij val in Gent-Wevelgem

foto: LottoNL-Jumbo

zondag 26 maart 2017 om 19:33

Tom Leezer is na een zware valpartij in Gent-Wevelgem afgevoerd naar het ziekenhuis. Dat meldt Sporza. De hardrijder en belangrijke knecht van LottoNL-Jumbo kwam op 45 kilometer van de streep hard in aanraking met het asfalt.

De 31-jarige Leezer is een belangrijke pion in de klassiekerploeg van LottoNL-Jumbo. Naast onze landgenoot kwamen onder andere ook Gianni Moscon en Tony Martin ten val.

Update 19:33: Leezer breekt bekkenkam

Onderzoek in het ziekenhuis heeft uitgewezen dat Leezer een breuk in zijn bekkenkam heeft opgelopen. De ploeg maakt via Twitter bekend dat de 31-jarige renner minstens vier weken moet herstellen.

Dit artikel delen:

20 Reacties

jvh93 26 maart 2017 om 16:36

Ging aardig over de kop en viel hard op zijn hoofd. Fikse hersenschudding denk ik

Netraam 26 maart 2017 om 16:36

Boom stond ook stil, maar kon weer verder.
Maar shit, das toch niet lekker. Hopen dat het een beetje meevalt

lettyb 26 maart 2017 om 16:49

Och erm. Hopelijk valt het mee voor hem. Anders veel beterschap gewenst. Beelden zagen er niet lekker uit.

AZH 26 maart 2017 om 16:54

Allemaal de schuld van Boom.

TeamNL 26 maart 2017 om 18:11

De klassiekerploeg? Grappig

assen 26 maart 2017 om 19:16

Sterkte Tom Leezer!

alsjewint 26 maart 2017 om 19:40

Ai, dat betekent een streep door zijn voorseizoen. Los van het feit dat hij als geen ander een kopman naar voren kan loodsen had ik ook stiekem de hoop dat hij ook voor eigen kansen zou kunnen/durven rijden dit voorjaar. Het WK van vorig jaar moet hem toch de ogen hebben geopend dat hij in lange koersen wel lang mee kan. Hoe dan ook hopen op een volledig herstel.

Culnamo 26 maart 2017 om 19:48

Chips met peren! Ik hoop dat hij goed herstelt!

Wildebert 26 maart 2017 om 19:50

Beterschap kerel!

Rondo 26 maart 2017 om 20:18

Wat is de bekkenkam?

mus van de maasstad 26 maart 2017 om 20:21

dat is heel lang plat liggen voor tom

:-(

Rondo 26 maart 2017 om 20:24

Dat schijnt er aan te liggen wat er kapot is. Achterkant of voorkant, hopelijk niet allebei. Spoedig herstel en hopelijk ook gauw weer hetzelfde vorm pijl.

schipperaar 26 maart 2017 om 20:33

Hoeveel valpartijen waren er vandaag weer met gewoon droge omstandigheden?

polke 26 maart 2017 om 20:53

Tom Beterschap

kelderfan 26 maart 2017 om 22:01

Dat is heel vervelend voor hem en de ploeg. Hopelijk een snel herstel toegewenst.

Wheely 26 maart 2017 om 22:37

Klinkt naar, beterschap dan maar!

Lammestakker 27 maart 2017 om 08:53

Boom was serieus zwaar gehavend door deze valpartij, begrijpelijk dan dat hij geen deuk in een pakje boter rijdt!

Koel 27 maart 2017 om 09:27

Lammestakker – 27 maart 2017 om 08:53
Misschien het filmpje even bekijken, hij heeft voet aan de grond gezet en vervolgt meteen zijn weg, op een niet al te geïnspireerde manier, dat dan wel……!

TiesW 27 maart 2017 om 09:33

Koel, check dit eens.

nickdt 27 maart 2017 om 11:24

Jammer. Had wel verwacht dat Leezer een goede uitslag zou kunnen rijden in Parijs-Roubaix. Leezer wordt tomeloos onderschat door velen.

Headlines

Materiaalzone

Populair