Tom Dumoulin eregast bij Amstel Gold Race

zondag 18 april 2021 om 13:26
Tom Dumoulin eregast bij Amstel Gold Race

foto: Cor Vos

Tom Dumoulin heeft zijn gezicht laten zien bij de Amstel Gold Race. De coureur van Jumbo-Visma, die tijdelijk gestopt is, is als eregast van koersdirecteur Leo van Vliet erbij in zijn eigen Limburg. Ook zijn vrouw Thanee was aanwezig bij de start.

Het is voor het eerst in lange tijd dat de 30-jarige Dumoulin weer in the picture is rondom en tijdens een wielerwedstrijd. De afgelopen weken is de Giro d’Italia-winnaar wel meermaals gespot op de (tijdrit)fiets.

In januari besloot hij voorlopig te stoppen met wielrennen. Of en wanneer Dumoulin nog terugkeert bij Jumbo-Visma, is nog niet bekend. Meerdere betrokkenen spraken zich daar wel al over uit. Zo heeft de Nederlandse ploeg Dumoulin nog niet afgeschreven voor de Tour de France. Ook ploegmanager Richard Plugge is positief gestemd.

Dit artikel delen:

19 Reacties

Marik 18 april 2021 om 13:40

Ik vind het dan wel weer nieuwswaardig. De vraag is alleen waarom Tom dit doet? Volgens Roglic was Tom er voor zichzelf nog niet uit.
Het kan natuurlijk zo zijn dat Tom wil weten wat de ambiance met hem doet. Maar het komt wel wat vreemd over als je kijkt naar de recente ontwikkelingen rond zijn persoon.

Michiel De Rooij 18 april 2021 om 13:52

Waarom vreemd? Hij komt gewoon ff een bakkie doen en met collega’s beppen.

La Primavera 18 april 2021 om 13:54

Dit artikel maakt er natuurlijk weer wat groots van. De beste man heeft wielrennen in zijn hart, zijn ploeg heeft veel kanshebbers en hij woont in de buurt.

We hoeven hier niks achter te zoeken.

Jazzy2M 18 april 2021 om 13:56

Je kan toch je voormalig ploegmaats en vrienden komen supporteren? Toen ik stopte met basketbal kwam ik ook nog wel eens bij mijn oude team kijken. Heel normaal wat Tom hier doet volgens mij.

Kiuchi 18 april 2021 om 14:19

Hij ziet er in ieder geval niet uit of hij alles heeft laten gaan en zich heeft volgevroten en gezopen met bier en patat.

Handige Harry 18 april 2021 om 16:04

Nogal een verschil met Wesley Sneijder.

Pizzi 18 april 2021 om 19:47

Of Theo Janssen.

IlPirata 18 april 2021 om 14:25

Lekker laten doen toch, zie het probleem niet.Hij woont daar in de buurt en is uitgenodigd door Leo Van Vliet.

Bobby Solo 18 april 2021 om 14:49

Misschien een vraag die een die iemand uit de streek kan beantwoorden; wordt Tom nog weleens op de fiets gesignaleerd? M.a.w. zou hij z’n basisconditie nog een beetje op peil houden?

Groetjesaandevoetjes 18 april 2021 om 17:23

Ten Dam fietst nog af en toe met hem

Derierre de la course 18 april 2021 om 21:26

@Bobby, heb je het artikel überhaupt gelezen?

klimmer99 18 april 2021 om 15:24

Misschien eens naar Alpecin gaan en lekker je eigen ding mogen doen zoals MVDP. Daar kan hij misschien de vreugde in het fietsen terug vinden.

siepelstad 18 april 2021 om 15:26

Zou prima keuze zijn!

Lance4eva 18 april 2021 om 18:34

Trek-Segafredo.

siepelstad 18 april 2021 om 15:25

Laat die man met rust

antilek 18 april 2021 om 21:05

Nee Dumoulin moet ONS met rust laten door niet overal te verschijnen. Net zoals Jan Raas

Wim Kruithof 18 april 2021 om 15:42

En zo continueert het aldoor onder een vergrootglas liggen. Een WorldTour-koers in zijn achtertuin, lijkt me volledig vanzelfsprekend dat hij er is. Maar ook als hij op een fiets gezien wordt, direct de haviken erop dat ‘ie weer traint en terugkomt… alsof hij niet meer koersen mag.

Ik verwacht Dumoulin nooit meer in het peloton te zien. Ik ben allang gestopt met hopen. En tot ‘ie het rugnummer opspelt, heb ik hier ook rust in. Geef de man toch de ruimte waar hij zo nadrukkelijk naar snakt.

girardengo 18 april 2021 om 20:27

Als ik naar de beleving van Tom Dumoulin en Mathieu van der Poel kijk, vraag ik me af, of de profrenners vroeger niet veel vrijer in hun doen en laten waren, of m.a.w. de structuur van de huidige ploegen voor bepaalde mensen niet geestelijk te verstikkend is. Gelukkig heeft Van der Poel tot nu toe een ploeg ‘op maat’.

Jean Dumas 19 april 2021 om 09:55

Het enige wat je kunt zeggen is dat Tom geen zin heeft in de media, maar wel eregast wil zijn van de klassieker in zijn regio. Volkomen in lijn met zijn persoonlijkheid.

Headlines

Materiaalzone

Populair