Tinkoff rijdt Abu Dhabi Tour in speciaal ‘afscheidstenue’

Tinkoff rijdt Abu Dhabi Tour in speciaal ‘afscheidstenue’

foto: Sirotti

woensdag 19 oktober 2016 om 10:01

De Abu Dhabi Tour is de laatste officiële wedstrijd van de Russische Tinkoff-ploeg. Oleg Tinkov trekt de stekker er na dit seizoen uit en de renners zoeken andere oorden op. Toch zijn er nog zeven renners, waaronder Alberto Contador, opgetrommeld voor de Abu Dhabi Tour, die verreden zal worden in een speciaal ontworpen Farewell Kit.

Het fluoriserende gele tenue is ingewisseld voor Tour-geel met meer wit en zwart. Naast Contador maken ook Erik Baska, Jesper Hansen, Michael Kolar, Juraj Sagan en Jesus Hernandez hun opwachting in Abu Dhabi.

Van de vier etappes in de Abu Dhabi Tour zal de beslissing over het eindklassement vallen in de derde rit naar Jebel Hafeet (11 km aan 7,5%), de overige etappes zijn biljartvlak. De meeste teams aan de start hebben dan ook een sprinter meegenomen. De winnaar van vorig jaar, Esteban Chaves, is niet naar het Midden-Oosten afgereisd om zijn titel te verdedigen. Aan het vertrek staan vijf Nederlanders: Floris Gerts (BMC), Koen de Kort, Ramon Sinkeldam, Martijn Tusveld (allen Giant-Alpecin) en Danny van Poppel (Sky).

De Abu Dhabi Tour begint morgen (donderdag) in Medinat Zayed en eindigt op zondag met een etappe door Abu Dhabi-stad.

Dit artikel delen:

22 Reacties

RubenAV 19 oktober 2016 om 10:05

Een shirt die doet denken aan het allereerste Tinkoff tenue. Vind het wel mooi.

Romāns Vainšteins 19 oktober 2016 om 10:18

Duidelijk wat mij betreft, ‘я вернусь’ op de rug en je weet genoeg.

TheBFG 19 oktober 2016 om 10:23

Wist niet dat Arnie’s russisch zo goed was Romans ;-)

Contador#N.1 19 oktober 2016 om 10:44

Leuk shirtje.

Fast Freddy 19 oktober 2016 om 10:47

Is Contador door Oleg opgesteld om hem te narren?

DeLuiaardVanLimburg 19 oktober 2016 om 10:52

Ik was voor fluoriserend geel, roze, regenboogkleuren, groen en rode bollen gegaan als viering van alle successen. Meteen de meest briljante en lelijke trui denkbaar.

Pizzi 19 oktober 2016 om 10:55

Contador heeft het reuze naar z'n zin daar gezien zijn opengeritste shirt op deze foto ;) http://www.cicloweb.it/wp-content/uploads/2016/10/16tinkoffabudhabi-990×594.jpg

Heeft ook z'n mouwtjes omgevouwen. 3 x raden wat er op die mouwtjes staat :P

Duh 19 oktober 2016 om 11:20

Wat zijn die wit-rood-blauwe balkjes op de mauw? Een Russische vlag met de strepen in verkeerde volgorde???

Marakus 19 oktober 2016 om 11:28

Ha mooi plaatje Pizzi en goed opgelet! Zijn glimlach zegt ook genoeg :) ik had hem überhaupt niet verwacht hier.

pirazzi 19 oktober 2016 om 11:36

De Russische vlag is inderdaad wit blauw rood dus deze vlaggen op de mouwen zal een drukfout zijn.

Stoempert 19 oktober 2016 om 12:01

Dat Bertje dat pak nog aantrekt na de tirade van laatst…

Arry1337 19 oktober 2016 om 12:07

Het shirt lijkt op het oude HTC shirt ;o

arjando.ooms 19 oktober 2016 om 12:54

@Duh
Steek onder water van Oleg?

Thailand 19 oktober 2016 om 13:52

Ik vind dit echt een mooi shirt, als dit nu het hele jaar hadden. Dan hadden we wat mij betreft t mooiste shirt van het peleton. Dat vlaggetje is inderdaad bijzonder.

Striga 19 oktober 2016 om 14:24

Dik shirt. Zelfde kleuren als TLJ maar dan wél met smaak ontworpen.

IlPirata 19 oktober 2016 om 14:55

Contador zal wel verplicht zijn hier te starten en dan kan hij eindelijk afscheid nemen van Oleg Tinkov met zijn onrerspectabele gedrag richting werknemers.

Olly 19 oktober 2016 om 15:28

Duidelijke statement van Bertje hier.
Rood/Wit/Blauw op de linkermouw, “Mollema in de tour rij ik voor jou :-) ”
Met echt een geweldige grijns op z’n snoet.

Olly 19 oktober 2016 om 15:30

@Pizzi. Refererend naar jouw link.

Nultra 19 oktober 2016 om 16:06

Contador blijft beleeft en start hier op orders van de grote schreeuwlelijk, en dat siert hem. We zullen blij zijn als die “ik betaal dus ik bepaal” idioot uit het wielrennen verdwenen is.

Covadonga 19 oktober 2016 om 16:13

Het is zeker geen onaardig shirt.

Koel 19 oktober 2016 om 16:40

Contador staat nog op de loonlijst en heeft naar mijn weten helemaal niet gereageerd op deze vleesgeworden beerput, dat zal pijn doen want hij beseft dat Contador hem een minderwaardig mannetje vindt!

zipp404 19 oktober 2016 om 19:30

J Sagan niet in de kampioenstrui?