Tiesj Benoot niet in Gent-Wevelgem

zaterdag 10 oktober 2020 om 16:18
Tiesj Benoot niet in Gent-Wevelgem

Tiesj Benoot - foto: Cor Vos

Tiesj Benoot moet Gent-Wevelgem aan zich voorbij laten gaan. Dat meldt zijn ploeg Team Sunweb op Twitter. De Belgische renner kwam afgelopen week tijdens een tv-uitzending in contact met Jan Bakelants, die positief testte op corona.

“Tiesj is momenteel symptoomvrij. Hij voelt zich goed en zal in quarantaine gaan voordat hij volgende week PCR-tests ondergaat”, meldt de ploeg.

Lotte Kopecky – die samen met Benoot en Bakelants te gast was in Extra Time Koers – start morgen wel in Gent-Wevelgem. “Ze zaten ver genoeg van elkaar in de studio”, meldt persverantwoordelijke Philippe Maertens van Lotto Soudal aan Belga. “Haar test van drie dagen geleden en vandaag was ook negatief. Dus er vormt zich geen probleem.”

Sporza meldt dat Michel Wuyts en Ruben Van Gucht zondag niet afreizen naar Wevelgem. Ze geven commentaar vanuit Brussel. Van Gucht wordt voor de ploegenprestentatie bij de start vervangen door Tom Vandenbulcke.

Dit artikel delen:

37 Reacties

Murcia 10 oktober 2020 om 16:25

Kopecki de volgende?

Teevansee 10 oktober 2020 om 16:26

Wuyts zat daar ook. Zou leuk zijn als hij ook eens oversloeg.

Murcia 10 oktober 2020 om 16:28

Gouden kans voor Renaat.

Arie den Blanken 10 oktober 2020 om 16:49

Wat is daar leuk aan?

FritsvanHoefelen 10 oktober 2020 om 16:56

Renaat zit in Italië

Cochise 10 oktober 2020 om 16:58

Haha Arie, ook nog een Wuytsliefhebber. Dat verklaart veel!

Poeksel 10 oktober 2020 om 21:25

"Michel Wuyts en Ruben Van Gucht zullen zondag geen commentaar op locatie geven bij de wielerklassieker Gent-Wevelgem, maar moeten dat noodgedwongen vanuit een cabine in Brussel doen. "

Federstrong 10 oktober 2020 om 23:45

Volledig eens!

Merzbow 11 oktober 2020 om 01:10

@Teevansee:

Ik ben eerder voorstander dat hij de Vuelta overslaat.

Roglič start daar. Dus schat ik de kans gigantisch groot in dat als Roglič in beeld is hij weer eens over het WK begint. Als in dat Roglič geen ene reet deed voor Van Aert op dat WK en dat voor een ganse drie weken aan een stuk.

Het stoorde me als Belg zijnde ook wel dat hij na het WK nog altijd zat te kakken* op Roglič.

*Of zeiken zoals ze in Nederland zeggen.

Teevansee 10 oktober 2020 om 16:29

Ik dacht hier eigenlijk aan toen ik de uitzending zag. Wat zit je daar te doen op tien dagen van de Ronde, terwijl de situatie is zoals ze is.

AWestie 10 oktober 2020 om 16:32

Ja dat verbaasde mij ook, waarom laat het team dat toe. Hopelijk hoeft hij RvV niet over te slaan.

Murcia 10 oktober 2020 om 16:32

Alles voor de kijkcijfers, maar ik vond het ook niet slim om daar als actieve renner/renster te gaan zitten. De Cauwer was redelijk angstig over het virus tijdens de Tour dus benieuwd of hij de gok met Michel morgen aandurft.

ChefSpijker 10 oktober 2020 om 16:54

De Cauwer zat daar zelf een week eerder ook.

VDB44 10 oktober 2020 om 17:55

Ik sliep op de rustdag van de Tour in hetzelfde hotel als Pogacar, daar stond je soms gewoon met renners in de lift, dus dan valt dit nog wel mee, gewoon tough luck.
Als Bakelants voor de Brabantse Pijl negatief was dan zie ik weinig verschil tussen de renners die woensdag naast hem hebben gereden in het peloton t.o.v. iemand die diezelfde avond aan een tafel zat met Bakelants.

Daniel17 10 oktober 2020 om 16:35

Bakelants traint vaker samen van WvA, hopelijk de afgelopen week niet….

Borsje 10 oktober 2020 om 16:38

Sporza is zeer terughoudend in berichtgeving…..

vanSpringel 10 oktober 2020 om 16:43

Dan wittu gunog !

Murcia 10 oktober 2020 om 16:47

Klopt, vind ik veelzeggend. Zullen zich nu wel achter de oren krabben. Feitelijk zorgt Sporza er voor dat Tiesj niet kan rijden morgen. Pijnlijk. Lijkt mij overigens dat Kopecki nu ook haar forfait moet geven.

Arie den Blanken 10 oktober 2020 om 16:52

Voor die renners klote maar voor mij minder. Ik heb van beide meer genoten in Extratime Koers dan dat ik van ze zou doen in de echte koers .

Zjoske 10 oktober 2020 om 16:58

De regels werden binnen de uitzending keurig nageleefd toch? Beetje vreemd om de vinger nu naar Sporza te wijzen.

kleomantre 10 oktober 2020 om 17:48

Iedereen maakt zijn eigen keuzes he.

En dit lijkt me niet bepaald een gedwongen keuze waarbij er een auto met verkeerde lui bij je huis geparkeerd staat.

Arema Pro Cycling Team 10 oktober 2020 om 16:38

Dom dom dom..Benieuwd of Tiesj bijvoorbaat toestemming had van Sunweb om daar te zitten?

xistnc 10 oktober 2020 om 16:53

Ja, hij had alle 17 benodigde formulieren ingevuld en ondertekend.

Limal 10 oktober 2020 om 16:45

F*ck, één van de aantrekkelijkst rijdende renners er niet bij morgen om een wel heel domme reden.

Murcia 10 oktober 2020 om 16:47

Nee, is allemaal de schuld van Roglic LOL

$kedel 10 oktober 2020 om 16:49

Wat een drama hier… Wellicht had Tiesj beter elk menselijk contact kunnen vermijden afgelopen weken, je weet immer nooit of er een besmet iemand tussen kan zitten.

Borsje 10 oktober 2020 om 16:53

Kopecki mag wel starten van haar ploeg. ‘Zat ver genoeg van hem vandaan’.

FritsvanHoefelen 10 oktober 2020 om 16:58

Een kat in het nauw (Lotto Soudal) maakt gekke sprongen

Joaquim Agostinho 10 oktober 2020 om 16:59

Vraag is natuurlijk of dat voor- en na de uitzending ook het geval was.
Benoot is een man van weinig woorden, Bakelants daarentegen….

kleomantre 10 oktober 2020 om 17:43

als ze volgens protocol getest is en negatief bevonden gewoon laten starten.

Ik zie dan weinig risico’s en als ze er wel zijn dan is het gevaar nog zeer gering.

Cochise 10 oktober 2020 om 18:08

Toch heel streng. Jongeren wiens ouders positief testen mogen gewoon naar school blijven gaan van de artsen als ze zelf negatief testen. Die hebben dan toch een pak nauwer contact dan die 1,5m in de tv-studio.

$kedel 10 oktober 2020 om 19:23

Sterker nog, kinderen mogen niet eens getest worden ook als ze klachten hebben.
Anders komen ze straks alsnog naar voren als verspreiders van corona, wat ze tot nu toe vakkundig hebben ontkend.

Nils96 10 oktober 2020 om 20:25

Laat José het maar samen met Sven Nys doen dan!

Joaquim Agostinho 10 oktober 2020 om 18:20

Benoot via Twitter: ‘Ik heb een extreem raar gevoel. Ik voel me gezond en klaar om te koersen. Dit is echter het offer dat we moeten maken, en ik geloof dat het de enige juiste beslissing is. Succes Team Sunweb’

davyduck 10 oktober 2020 om 20:46

En Tiesj is deze ochtend nog gaan trainen met vervaeke …

Federstrong 10 oktober 2020 om 23:50

Snap sommige kortzichtige reacties niet van onder andere Lotto niet….Ze zat op meer dan 1,5m. Je kunt in een binnenruimte ook besmet worden op grotere afstand door aerosolen. Iedereen staart zich nu alleen blind op 1,5m. Je zou verder moeten kijken zoals ze in Duitsland wel doen.

leo jansen 11 oktober 2020 om 03:39

Ik heb de uitzending ook gezien, Gelukkig zit ik altijd op ongeveer 3 meter van mijn tv, Ik ben een grote fan van Wuyts en de Cauwer maar het geluid gaat uit vanmiddag, Je kan nooit verzichtig genoeg zijn.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair