Thomas ongedeerd na incident met Barguil

maandag 20 juli 2015 om 17:44
Thomas ongedeerd na incident met Barguil

Foto: Sirotti

Geriant Thomas beleefde een hachelijk moment in de afdaling van de Col de Manse. De renner van Sky kwam in de slotfase van de zestiende etappe in botsing met Warren Barguil. De Brit dook daarbij de afgrond in.

Binnenkort verschijnt de nieuwe voorjaarseditie van RIDE, waarin we uitgebreid vooruitblikken op het nieuwe wielerseizoen. Het wordt wederom een lekker dikke editie vol verhalen over alles wat de wielersport zo mooi maakt. Pre-order hem nu online en ontvang leuke extra's. Wil je onze voorjaarsgids extra voordelig ontvangen? Neem dan nu een abonnement en ontvang maar liefst 20% korting!
Het incident was het gevolg van een fout van Barguil. De Fransman van Giant-Alpecin wilde binnendoor de bocht aansnijden, maar dat mislukte. In aankomstplaats Gap heeft de 23-jarige renner zijn ‘slachtoffer’ Thomas direct opgezocht om excuses te maken.

[poll id=”82″]

Dit artikel delen:

155 Reacties

Wheely 20 juli 2015 om 17:50

Pfoe deze man zal toch blij zijn dat het rustdag is.

0
StonedCamel 20 juli 2015 om 17:52

Ik had er even een hard hoofd in, hij gelukkig ook :)

0
MaukeBollema2 20 juli 2015 om 17:52

Brrr, wat een val. Dat hij ook net met zijn hoofd op die paal afrijdt, als je het zou willen plannen zou je het niet erger kunnen maken.

0
ikbenprocycling 20 juli 2015 om 17:52

zoveelste voorbeeld dat helm geen overbodige ballast is

0
MME 20 juli 2015 om 17:54

Hopelijk komt Thomas er nog een beetje goed uit, zie het nu helaas wel gebeuren dat hij zijn klassement in de Alpen gaat verliezen.

0
Marmaris 20 juli 2015 om 17:54

StonedCamel
+1
Gelukkig dat hem waarschijnlijk niets mankeert. Want het is toch wel heel sneu als je op zo’n manier een geweldige Tour moet afsluiten.

0
markextrae 20 juli 2015 om 17:57

Wat voor een straf geven ze die dolle Fransman? Belachelijke actie. Thomas mag blij zijn dat die niks ernstigs heeft overgehouden.

Keihard straffe deze schandalige actie

0
achtpuntzes 20 juli 2015 om 18:01

belachelijke reacties in het volgtopic van verhitte flitsers die Barguil willen straffen of zelfs uit de tour willen nemen. Warren miste gewoon de bocht, en toevallig kwakte hij tegen Thomas aan, want anders had Barguil zelf over de reling gelegen. dat is gewoon vette pech, gelukkig zonder veel erg.

0
xistnc 20 juli 2015 om 18:03

Barguil miste geen bocht, hij nam juist met té hoge snelheid een binnenbocht. Een paar minuten later doet hij nota bene hetzelfde nog een keer, in een wat flauwere bocht.

0
CJJelle 20 juli 2015 om 18:03

markextrae, gewoon niks zoals normaal zou zijn. Geen bewuste actie en hij zal het zelf ook niet als prettig hebben ervaren. Je weet nou eenmaal dat er in een afdaling als deze wat kan gebeuren. Dan niet achteraf gaan miepen als er ook wat gebeurt.

0
Luuk van der Meer 20 juli 2015 om 18:04

@ achtpuntzes: Dit was wel wat anders dan ‘gewoon’ een bocht missen

0
Etio 20 juli 2015 om 18:04

Ik vind ook dat Barguil bestraft moet worden, ook al was het waarschijnlijk niet met opzet (mag je hopen). Maar keihard straffen lijkt me niet nodig, een lichte straf lijkt me wel gepast.

0
MaukeBollema2 20 juli 2015 om 18:05

Eens met xistnc, het is niet dat hij er nou erg aangeslagen door leek. Zal hier wel gezegd worden dat je altijd moet doorrijden als renner, maar als ik zo’n val had veroorzaakt, was ik gestopt en gaan kijken hoe het met Thomas was. Dan maar 14de in het klassement in plaats van 10de.

0
Bettinwel 20 juli 2015 om 18:05

Een stuurfoutje zonder erg gelukkig. Much to do about nothing.

0
magikdatzeggen? 20 juli 2015 om 18:05

Ik vraag me af of mensen die hier nu om een straf schreeuwen wel meer koersen kijken? Het hele jaar door zijn er gevaarlijke situaties: Spoorwegovergangen, gedoe met etenszakjes, kwakken in volle sprint. Bij iedere massale valpartij is er wel iemand schuldig. Moeten die dan ook allemaal uit koers gehaald worden? Wielrennen is nou eenmaal een gevaarlijke sport, als dat een probleem voor je is dan ga je maar schaken.

(waarbij ik niet ga ontkennen dat het een fout was van Barguil, maar zo worden er tientallen gemaakt per koers)

0
jooprioolpijp 20 juli 2015 om 18:06

@markextrae: denk je dat er aan dit incident wellicht een andere kant zou kunnen zitten? Je ziet toch dat dit een onbedoelde inschattingsfout van Barguil is. Iedereen maakt fouten, meestal heb je daar alleen zelf last van, maar Thomas heeft pech dat het naast hem gebeurt. Ik verwacht (en hoop) dat Barguil nog wel z’n excuses komt maken.

0
sven241 20 juli 2015 om 18:08

Veel de veel risico, De Cauwer zag het al aankomen. Tijdstraf lijkt me op zijn plaats

0
el cyclisto 20 juli 2015 om 18:08

Als iedereen even uit zijn doppen kijkt zie je dat barguil al met zijn voet uit de pedalen is, al heel ver voor die Thomas aanraakt, dat betekent dus dat hij al de controle kwijt was. Waarom zou hij dit met opzet doen? Als ze hem straffen kunnen ze net zo goed iedere renner straffen die als eerste ten val komt…

0
KnightBiker 20 juli 2015 om 18:09

Geen opzet in het spel, wellicht wat jeugdig overmoed en stress die Barguil parten spelen. kan gebeuren, en anders moet je geen prof worden want daar hoort op het randje fietsen er gewoon bij. Een welgemeend excuusje op de rustdag naar Thomas op de rustdag en dan moet de kous wel af zijn.

0
CJJelle 20 juli 2015 om 18:09

@midz Het voetbalseizoen is afgelopen en tijdens de tour is het bekend dat er dan een hoop kijken die niet weten wat Strade Bianche tot aan de Giro di Lombardia is. En gezien ze bij voetbal al op de banken staan voor niks en vragen om een rode kaart verwondert het me allerminst.

0
MaukeBollema2 20 juli 2015 om 18:10

@el cyclisto: er heeft nog niemand gezegd dat hij het met opzet deed, wel dat wat hij deed onbezonnen was.

Je kunt het ook niet gaan relativeren door te stellen dat er meer fouten worden gemaakt in de koers. Je hebt fouten in verschillende gradaties, dit was een grove fout.

0
xistnc 20 juli 2015 om 18:10
Quote:
el cyclisto – 20 juli 2015 om 18:08
Waarom zou hij dit met opzet doen?

Hij neemt met opzet meerdere malen een binnenbocht, terwijl het in zo’n groep gangbaar is om je lijn te houden. Dat is op zich al gevaarlijk. Als je je dan ook nog eens verremt, heb je de poppen aan het dansen.

0
Monsalve 20 juli 2015 om 18:10

Kleine tijdstraf zou op z'n plaats zijn. Dit is (levens)gevaarlijk voor andere renners. Als je voor het aannemen van een wiel van een ander al een tijdstraf krijgt (Porte in giro), dan lijkt me dit toch minstens zo'n straf waard. Hij nam bewust risico, wilde niet bewust iemand in gevaar brengen, maar deed dat zo wel.

0
Amsteldam 20 juli 2015 om 18:11

Keiharde die Thomas, knalt met zijn kop tegen een paal en neemt de afdaling nog steeds sneller dan Gesink.

0
achtpuntzes 20 juli 2015 om 18:11

ja, natuurlijk maakte Barguil een fout, maar straffen? moeten we dan iedereen die een fout op de fiets maakt straffen? moet je dan ook die renner straffen die onderuitging in het begin van de Tour en 30 renners deed vallen waaronder onze Tom Dumoulin? dacht het niet.

opzet is bij mij de grens. als daar sprake van is dan wel natuurlijk.

0

Headlines

Populair

Materiaalzone