Thomas De Gendt: “We beginnen ons onveilig te voelen in de Giro”

Thomas De Gendt: “We beginnen ons onveilig te voelen in de Giro”

foto: Cor Vos

donderdag 15 oktober 2020 om 11:39

Thomas De Gendt heeft voor aanvang van de twaalfde etappe van de Giro d’Italia zijn zorgen geuit over de veiligheid. “Ik moet eerlijk zijn: mijn hoofd staat niet echt naar koersen na het nieuws van de zeventien besmette agenten. Het gaat de slechte kant op in deze Giro”, vertelt de coureur van Lotto Soudal tegen Sporza.

“We zijn met renners al twintig minuten aan het discussiëren over al dan niet starten omdat we ons een beetje onveilig beginnen te voelen. Op papier moet deze rit mij liggen, maar mijn hoofd staat er niet echt naar”, geeft De Gendt aan. “Ik vond het in de Tour veel veiliger. Ik heb het gevoel dat de organisatie dingen verzwijgt.”

‘Je kunt ook doorgaan tot het te laat is’
“Er zijn al meer dan tien gevallen geweest en gisteren hoorde je verschillende renners hoesten. Het is het seizoen van de verkoudheden, maar op den duur kun je je niet meer concentreren. Er zijn renners die liever niet meer starten, anderen wel. Iedereen is daar vrij in. Ik ben een van de renners die liever niet zouden starten. Iedereen kiest voor zichzelf”, zegt hij.

“Als je stopt, dan is het voorbij. Maar je kunt ook doorgaan tot het te laat is. Of ik me dan onveilig voel? Het gaat de verkeerde kant uit. Het is niet zozeer voor mezelf, maar ook voor mijn familie. Ik wil niemand aansteken. Daar zit ik mee”, legt De Gendt uit.

‘Organisatie wacht tot de regering beslist’
Met Simon Yates, Steven Kruijswijk en Michael Matthews hebben al drie renners de Giro moeten verlaten vanwege een positieve coronatest. Daarnaast is een zestal stafleden positief getest op de rustdag. De UCI kondigde al extra testen aan om meer besmettingen snel uit de ‘koersbubbel’ te kunnen halen.

De besmettingen van de politieagenten die de rittenkoers begeleidden zijn het laatste nieuws. “Dat de agenten enkel de Giro-E begeleid zouden hebben? Ja, ja, ja, ja… Dat is een uitleg die ze er aan geven”, aldus de Belgische rasaanvaller. “Er is veel geld mee gemoeid en voor sponsors is het zeer belangrijk dat we tot in Milaan gaan. Zij wachten tot de regering beslist en die beslissingen komen te laat.”

Dit artikel delen:

81 Reacties

harryjohan71 15 oktober 2020 om 11:42

De Gendt kan er ook zelf voor kiezen om uit de Giro te stappen. Kritiek op een organisatie geven is altijd makkelijk. Daarnaast heeft hij het over 'ons', waar je alles onder kunt verstaan. Het hele peloton of alleen zijn kamergenoot.

supersiem 15 oktober 2020 om 11:55

+1

horsm 15 oktober 2020 om 12:18

Eruit stappen kan natuurlijk altijd. Maar hij zegt dat hij dat twijfelt en onzeker is. Ik denk dat iedereen dat herkenbaar is. We moeten constant afwegingen maken tussen veiligheid, verantwoordelijkheid en toch zoveel mogelijk doorgaan met alles.

Ik zie ook niet in waarom een renner geen kritiek op de organisatie mag geven. Mijn wenkbrauwen gingen ook omhoog toen ik las dat er ook een e-bike event aan de Giro was gekoppeld. Zeker nu blijkt dat agenten die daaraan verbonden zijn nu positief testen.

harryjohan71 15 oktober 2020 om 12:28

Agenten, kassieres, collegae en barpersoneel bij jouw in de buurt hebben ook Corona. Bij de Giro worden al veel maatregelen genomen om het risico te minimaliseren. Dat kans dat een familielid van De Gendt het virus oploopt is misschien wel net zo groot. Tenzij zijn familie volledig in quarantaine blijft de komende maanden. Tot op heden wordt steeds beweerd dat hotels veilig zijn als je aan de regels houdt. Ik heb nergens gelezen dat de hotels in de giro dit niet doen. Als Matthews, Kruijswijk en Yates geen wielrenners waren geweest had niemand geweten dat ze Corona hebben.

horsm 15 oktober 2020 om 12:31

Precies. Maar heb jij de afgelopen dagen nooit een moment gedacht als je een bar inloopt, op een verjaardagsfeest bent, etc ‘doe ik hier wel verstandig aan?’ Dat kan ik me haast niet voorstellen.

harryjohan71 15 oktober 2020 om 12:44

Tuurlijk wel, maar voor mij geldt ook als ik het niet vertrouw moet ik het eigenlijk niet doen. Ik vind het alleen niet netjes om een organisatie af te vallen’ in deze moeilijke tijd en impliciet te zeggen dat hij de organisatie wantrouwt. Zo komt het ieder geval over als je zegt dat de organisatie dingen verzwijgt

Romāns Vainšteins 15 oktober 2020 om 15:07

Ik ben het eens met Harry, de zweem van wantrouwen richting de organisatie net alsof zij het virus harder doen toekomen dan de Gendt in zijn buurtsuper kan oplopen is een beetje eenvoudig gedoe.

rogierb 15 oktober 2020 om 11:42

Dan ga je toch lekker naar huis Thomas. De organisatie wacht op de regering. De ploegen wachten op de organisatie. De renners op de ploegen. Je kunt ook zelf initiatief nemen.

horsm 15 oktober 2020 om 12:19

Misschien gaat hij dat ook doen. Bij veel mensen gaat een fase van twijfel vooraf aan een beslissing. Is je dat nog nooit opgevallen?

rogierb 15 oktober 2020 om 12:32

De fase van twijfel is mij totaal onbekend. Ook met mensen die anderen op een slinkse wijze de les proberen te lezen heb ik bijzonder weinig.

EHV 15 oktober 2020 om 13:48

De Gendt de les proberen te lezen heb je anders totaal geen moeite mee.

En iedereen die zegt nooit te twijfelen is óf een leugenaar óf een narcist..

rogierb 15 oktober 2020 om 13:56

Ik lees de Gendt helemaal niet de les, zeg alleen dat hij ook naar huis kan gaan. Is het overigens ook mogelijk om leugenaar en narcist te zijn? Of sluit het een het andere uit? Nu breng je me toch aan het twijfelen haha.

Romāns Vainšteins 15 oktober 2020 om 15:08

Narcisten zijn in algemene zin overtuigd van hun eigen waarheid wat oprecht, bewust liegen moeilijk maakt voor hen.

stalle 15 oktober 2020 om 15:10

Hij is wel werknemer en zit dus in een moeilijke situatie.
Of zit dit anders voor jullie?

Frank V 15 oktober 2020 om 20:49

rogierb valt me de laatste tijd vaak op met onzin. Een humorloos verhaaltje bij Van Aert, krasse uitspraken hier zonder enig kader, kent (naar eigen zeggen) geen twijfel… tja..

SprintMaster 15 oktober 2020 om 11:42

Gaat niet uitgereden worden. Benieuwd wanneer de regering maatregelen aankondigt.

ChefSpijker 15 oktober 2020 om 11:53

In Italië wordt ook gewoon gevoetbald met ploegen waarbij er genoeg besmettingen zijn. En als je niet komt opdagen krijg je een 0-3 aan de broek. Dan gaan ze een Giro niet afgelasten omdat er een paar besmettingen zijn.

SnellePelle 15 oktober 2020 om 11:43

Naar huis dan.

S. Morgenstern 15 oktober 2020 om 11:44

Begrijpelijk. Organisatie heeft de zaakjes niet op orde. Hopelijk is het nog te keren.

FritsvanHoefelen 15 oktober 2020 om 11:44

De Gendt wordt er niet leuker op. Hoop dat hij weer een keer succes heeft

Gidon 15 oktober 2020 om 12:01

Waarom? Omdat hij inzit met de gezondheid van zichzelf, zijn familie en zijn mederenners?

Of omdat hij ongemakkelijke waarheden vertelt waardoor kans kleiner wordt dat jouw vertier wordt verder gezet?

FritsvanHoefelen 15 oktober 2020 om 12:39

Andere renners mogen niet winnen. Hij heeft de benen niet. Etc.

Panache 15 oktober 2020 om 12:51

Wauw, wat een 'ongemakkelijke waarheid'. De kans op een besmetting is inmiddels 1,08% (in 1 maand tijd) volgens de Nederlandse routekaart. Twee positief geteste Girorenners zou precies het gemiddelde zijn. Het is er eentje meer, nou het is wat. Wij allemaal zitten in hetzelfde schuitje (binnen en buiten de Giro).

Johan110 15 oktober 2020 om 13:50

edit wf: houd het netjes

Gidon 15 oktober 2020 om 14:00

Zucht. Ik denk dat ik ondertussen niet meer moet uitleggen dat, hoewel de meeste (niet alle) jonge mensen nauwelijks symptomen hebben, deze ziekte wel gevaarlijk kan zijn voor mensen met een minder goed immuunsysteem waar ze mee in contact komen.

De ongemakkelijke waarheid is dat de organisator er blijkbaar niet in slaagt om de bubbels af te schermen van de buitenwereld. En dan kijk ik in de eerste plek naar de hotels waar de renners in verblijven en blijkbaar via buffetten besmet raken. Dat Thomas zich daar niet comfortabel bij voelt, begrijp ik dus volledig.

TheBFG 15 oktober 2020 om 11:48

Na zondag is het afgelopen

ThorHushovd 15 oktober 2020 om 11:51

Grappig, dat denk ik ook. Zou Kelderman niet slecht uitkomen dat de tijdrit nog meegepakt wordt… maar met Nibali in het roze zou het voor de organisatie wel iets makkelijker maken om te roepen dat ze moeten stoppen om de veiligheid van het volk niet in gevaar te brengen.

horsm 15 oktober 2020 om 12:20

Ik heb ook dat gevoel. Het zou sportief gezien goed zijn als dat bijvoorbeeld vanmiddag al zou worden aangekondigd, zodat de renners weten dat ze dit weekend strijden om de eindwinst.

bartp25 15 oktober 2020 om 11:52

Beetje makkelijk kritiek leveren, ik ben het er mee eens dat het er op lijkt dat het in de tour allemaal een stuk beter geregeld was, maar dan moet hij hier ook een kerel zijn. Voel je je niet veilig dan stap uit koers, als er 1tje gaat dan zullen er meerdere volgen.

horsm 15 oktober 2020 om 12:22

Hoezo ‘makkelijk’? Hij geeft toch aan dat hij het er moeilijk mee heeft?

Weet je wat makkelijk is? Thuis vanachter je computer intikken dat de renners maar ‘kerels’ moeten zijn.

harryjohan71 15 oktober 2020 om 11:56

In België is het echt niet veiliger dan in Italië. De organisatie zal heus wel steken laten vallen, maar houdt zich vast aan de regels van het land. Optie voor De Gendt is natuurlijk niet meer wielrennen tot het virus voorbij is.

S. Morgenstern 15 oktober 2020 om 12:04

Zo’n renner is niet ‘in België’ of ‘in Italië’. Het gaat om de veiligheid van de situatie waar hij zich in bevindt. ‘In Italië’ bevindt hij zich nu in een koers waar de organisatie grote steken heeft laten vallen wat betreft het creëren van een bubbel. Daar een punt van maken is volkomen terecht.

jappe666 15 oktober 2020 om 12:20

@S.Morgenstern: +1

België als land doet het, uiteraard zou ik bijna durven zeggen met zo’n (gebrek aan) regering, slecht wat betreft beleid, maar als ik kijk naar de draconische maatregelen die Flanders Classics als organisatie momenteel neemt, dan zou ik bijna durven zeggen dat dat bij de veiligste locaties in heel Europa hoort, uitgezonderd die waar je helemaal op je eentje zit.

horsm 15 oktober 2020 om 12:24

Ik denk wel dat een eendagskoers minder logistieke problemen met zich meeneemt. Een rondreizend peloton, dat van hotel naar hotel gaat lijkt me eerder een risico voor de volksgezondheid.

kaaskoers 15 oktober 2020 om 12:00

Voor mensen die zeggen dat hij uit moet stappen, ik denk niet dat het zo simpel ligt. Waarschijnlijk ligt contractueel vastgelegd dat renners uit kunnen stappen op het moment dat het écht onveilig is, dit zal dan op basis van overheidsbesluit zijn. Op eigen houtje uit koers stappen zal vallen onder een vorm van werkweigering.

rogierb 15 oktober 2020 om 12:04

Iedereen zou zijn keuze respecteren, ook zijn ploeg. Maar jij komt met werkweigering aanzetten, gefeliciteerd.

Bazzz 15 oktober 2020 om 12:06

Dan zou hij toch gewoon zijn salaris in kunnen leveren. Maar dat zou Thomas de agent natuurlijk niet doen

kaaskoers 15 oktober 2020 om 12:11

@rogierb, ten eerste zeg ik nergens dat ik het er mee eens ben, ik hoop dat ze de Giro vandaag nog afblazen, het is te debiel voor woorden dat dit allemaal wordt toegelaten.

Ten tweede, als hij het niet veilig vindt, maar in zijn contract staat dat alleen bij ploeg- of overheidsbesluit anders kan worden besloten, en hij voelt zich genoodzaakt om te stoppen zonder dat er sprake is van één van die twee besluiten. Dan is dat gewoon werkweigering, hoe krom het ook klinkt.

Waar lees jij overigens dat ook zijn ploeg het besluit zou respecteren?

rogierb 15 oktober 2020 om 12:16

Als je jezelf een beetje kunt inleven in deze tijd weet je dat Lotto-Soudal daar geen ophef over zou maken. Mochten ze dat wel doen dan krijgen ze behoorlijk wat hoon over zich heen.

kaaskoers 15 oktober 2020 om 12:23

@rogierb dat is natuurlijk onzin, het betreft een belangensport, die bak stront die ze dan ontvangen wegen misschien niet op tegen de kosten. Tenzij ze de negatieve aandacht liever ontvangen dan de aandacht in koers.

rogierb 15 oktober 2020 om 12:39

Je komt op mij een beetje wereldvreemd over.

La Primavera 15 oktober 2020 om 16:48

@rogierb Je kan het constant op de man afspelen hier maar hij komt tenminste met argumenten waarom hij niet zomaar uit zou kunnen stappen. Jij bent alleen met gevoel bezig.

kaaskoers 15 oktober 2020 om 20:36

@rogierb, met alle respect, maar als er hier iemand wereldvreemd overkomt, ben jij het wel. In een ideale wereld zou het inderdaad gewoon mogelijk moeten zijn om op eigen houtje zo’n koers te verlaten, maar zo werkt het nou eenmaal niet, geld is de leidende factor helaas.

Sagan=hulk 15 oktober 2020 om 12:11

Al de moraalridders die naar huis willen, die kunnen toch rustig vertrekken. Je bent toch oud en wijs genoeg om je eigen beslissing te nemen. Zo een Zonneveld gaan ze nog heilig moeten verklaren binnen enkele jaren, wat een ongelooflijke moraalridder is dat geworden dit jaar.

Sagan zegt dat hij hier is om te koersen en dat de rest hem weinig interesseert.

rogierb 15 oktober 2020 om 12:17

Sagan is dan ook een hulk.

Vlinder 15 oktober 2020 om 13:16

@Sagan; Wat is volgens jou een ‘moraalridder? Wat is dat concreet en wat is het tegenovergestelde daarvan?

jappe666 15 oktober 2020 om 12:12

Ik kan me ook 100% vinden in zijn woorden, denk dat hij het gevoel verwoord van quasi het voltallige peloton. Alleen ga je dat niet zo makkelijk zeggen als je met je ploeg nog binnen de minuut van het roze staat bv, en ga je dan tegen je gezond verstand in toch maar door met koersen om die unieke kans toch maar te proberen verzilveren. Het zijn en het blijven immers topsporters, die leven om te presteren.

Wat betreft Thomas zelf zou ik zeggen: Beperk het risico, vanaf nu elke dag alleen in de aanval tot aan de meet ;-)

Bazzz 15 oktober 2020 om 12:16

Hij kan toch gewoon te laat binnenkomen, kan hij lekker naar huis om te chillen

Peter Lippens 15 oktober 2020 om 12:20

Eindelijk een renner die het durft zeggen waar het om gaat, de centjes van de sponsors. PUNT.

Japiejo 15 oktober 2020 om 12:20

No way dat ze tot Milaan geraken. Net nu Kelderman dé kans heeft om podium of hoger te rijden. Exemplarisch.

Chippen 15 oktober 2020 om 16:05

kelderman is dan ook gewoon de reden dat iedereen hier vindt dat de gendt zijn bek moet houden

stond remco op kop, dan zou hier massaal worden opgeroepen om dit onverantwoord circus meteen stop te zetten

Ward 15 oktober 2020 om 12:20

Hij verwoordt gewoon wat leeft onder de renners. En daar wordt hij onmiddellijk voor aangevallen. Bedenkelijk niveau hoor…

NDI22 15 oktober 2020 om 12:29

De kritiek is volgens mij omdat hij af kan stappen als hij zich niet veilig voelt en niemand zou zich daarom beklagen op dit moment. Nu zeikt hij de Giro af omdat ze het voor de sponsoren doen maar blijft hij zelf in de race voor….?

Ward 15 oktober 2020 om 12:35

Zijn punt lijkt ook dat hij als individu wel zijn nek kan uitsteken, maar dat de verantwoordelijkheid uiteindelijk toch door de organisatie gedragen zou moeten worden. Maar als je dat durft zeggen ben je plots geen “man” meer.

wapperend washandje 15 oktober 2020 om 12:36

Eigenlijk is zijn standpunt redelijk typerend voor de wielrennerij:
‘Ze’, de renners, klagen (nu corona, andere keer veiligheid) maar toch stappen ze weer op…?

NDI22 15 oktober 2020 om 12:45

Genoeg sporters die wel gewoon eigen verantwoording namen/nemen en niet spelen of starten in bepaalde toernooien omdat ze zich niet veilig voelden.

S. Morgenstern 15 oktober 2020 om 12:48

En alleen dan heb je recht van spreken natuurlijk. Want wanneer je je betrokken genoeg voelt om met grote twijfels toch door te gaan, dan mag je geen kritiek hebben..

NDI22 15 oktober 2020 om 12:51

Hij mag best kritiek hebben, maar ik mag het toch ook hypocriet van hem vinden? Giro doet het voor de sponsoren is zijn punt, maar dat doet Thomas net zo.

Ward 15 oktober 2020 om 12:57

De sponsor is hier ook wel zijn werkgever natuurlijk.

S. Morgenstern 15 oktober 2020 om 13:01

Thomas wil het alleen goed doen en verwacht hetzelfde van de organisatie.

horsm 15 oktober 2020 om 12:38

Ik lees net dat de positief geteste agenten die de e-bike versie van de Giro begeleidden een hotel deelden met Jumbo-Visma.

De Gendt heeft dus echt wel een punt. Zo’n e-bike event was echt niet nodig geweest. De ploegen doen er alles aan om in hun bubbel te blijven en de kans op besmetting te voorkomen, maar alles zakt natuurlijk in elkaar als de organisatie niet even gedisciplineerd hier.

Nu maar hopen dat Kruijswijk niet echt ziek wordt. Er zijn mensen die daar blijvende schade aan hun longen aan overhouden.

ChefSpijker 15 oktober 2020 om 12:41

Tuurlijk zijn die mensen er. Maar da’s echt een heeeeeeeeeeeeeel kleine groep. Waarvan dan weer een groot deel al andere aandoeningen had. Kruijswijk gaf toch zelf ook aan dat ie nergens last van had.

Wheely 15 oktober 2020 om 12:47

@Chefspijker
De basis gezondheid heeft er helaas lang niet altijd mee te maken of iemand klachten blijft houden. Zijn inmiddels genoeg artikelen over verschenen en heb er zelf helaas ook ervaring mee. Of het permanent is kunnen we uiteraard niet zeggen omdat het allemaal erg recent is maar serieus is het wel. Voor sporters kan dit echt wel funest voor de carrière zijn.

horsm 15 oktober 2020 om 12:57

Ook al is de kans op blijvende schade klein, de gevolgen zijn groot. Renners, zoals Kruijswijk (en De Gendt) moeten het vertrouwen kunnen hebben dat de organisatie er alles aan doet om die kans te minimaliseren. Bij mij roept het verhaal met die 17 agenten en die e-bike koers twijfel op.

Bazzz 15 oktober 2020 om 13:48

Misschien zijn die 17 e-bike agenten wel besmet door Kruiswijk

VerstandOpNul 15 oktober 2020 om 12:42

Pff, ik vind het toch een beetje overtrokken.

Er zijn ook mensen met een ‘echte’ baan, die bang zijn voor Corona: leraren, winkelpersoneel, verpleegkundigen, buschauffeurs, etc. Ik denk dat we blij mogen zijn dat ze nog doorwerken.
Het is ook niet dat wielrenners vaak met overgewicht of suikerziekte kampen en daarmee tot de risicogroep behoren.

Ik zou zeggen: fietsen zolang het kan en na afloop desnoods 2 weken in quarantaine.

Wheely 15 oktober 2020 om 12:54

Die mensen met een echte baan trekken ook heus wel aan de bel hoor als de boel niet goed geregeld is qua preventie. Zeker de mensen in de zorg, die hebben er wel ervaring mee.

KennyKlimmen 15 oktober 2020 om 13:04

eensch

Seppie 15 oktober 2020 om 12:48

Naar de corona cijfers kijkend is Italie het beste land om te koersen, in Belgie of bij zijn huis in Calpe is de situatie veel slechter. Dus hop hop gas erop.

jonglins 15 oktober 2020 om 12:56

Hij twijfelt er daar is helemaal niets mis mee. Twijfel is een vorm van intelligentie, heb ik altijd geleerd.
En dat hij kritiek heeft lijkt me alleen maar toe te juichen.

kleomantre 15 oktober 2020 om 13:01

Dat wordt geen solo over de Stelvio vrees ik. Als de rest er maar niet zo slap in staat als Thomas. Volgens mij loop je thuis net zoveel risico als je gaat trainen in de omgeving, vrienden en/of familie ziet en je je eigen boodschappen weer moet halen. Of je moet niemand fysiek zien. trainen op de rollen en een bezorgservice alle boodschappen laten afleveren. Mij lijkt afdalen over het natte asfalt zoals we deze Giro al zagen toch een groter risico voor je gezondheid als je koers wil of moet maken.

rogierb 15 oktober 2020 om 14:19

Stiekem vindt de Gendt een beetje media-aandacht ook wel lekker. Doet me een beetje denken aan de uitlatingen van Jos van Emden.

Arie den Blanken 15 oktober 2020 om 13:31

Ik hoorde Karsten Kroon een verstandige suggestie doen. Nu de beslissing nemen dat zondagavond deze Giro over is.
En dan niet alleen nu maar voor altijd twee weken. De Tour zorgt voor bijna 70 % voor het rendement van het profwielrennen. Dus die op de huidige basis blijven doen. De Giro en zeker de Vuelta een week korter zou prima zijn. Geeft ook wat minder druk op de kalenderen voor de ploegen. Dan blijven er over een aantal rittenkoersen van 5 dagen tot een week, twee stuks van twee weken over drie weekeinden en de Tour.

rogierb 15 oktober 2020 om 13:38

Karsten spreekt puur uit eigenbelang. Nog een week naast die babbelbelg is niet te doen.

Arie den Blanken 15 oktober 2020 om 13:45

Dat denk ik niet want zo juist legde hij haarfijn uit dat hij daar zit om geld te verdienen met babbelen en daarom zelf niet meer fietst zoals Laurens ten Dam dat beroepsmatig op een totaal ander manier nog wel doet. Een week inkorten van de Giro zou hem misschien ook een week geld schelen of hij moet een soort van jaarcontract daarvoor hebben. Jeroen Van Belleghem is juist prima om aan te horen en beheerst het Italiaans perfekt.

Romāns Vainšteins 15 oktober 2020 om 15:11

Wat hebben wij er aan dat Bellie kennelijk Italiaans lult?

Arie den Blanken 15 oktober 2020 om 16:15

Dat hij de voor jullie de interviews in het Italiaans juist interpreteert en samenvat.
Persoonlijk mag ik die interviews in het Italiaans wel want dat maakt het net een beetje meer echte Giro.

Monsieur Bendy 15 oktober 2020 om 14:27

Dan ga je toch lekker naar huis Thomas. In Belgie is momenteel immers niks aan de hand en heeft niemand last van corona. Misschien als je eenmaal thuis bent, lekker gaan zeuren dat er geen sport is en dat je zo graag wil koersen.
Kritisch denken en zijn is belangrijk, maar dit slaat helemaal nergens op

Romāns Vainšteins 15 oktober 2020 om 15:17

Woont ie daar wel? Niet in Monaco of zo?

Dumoulinke 15 oktober 2020 om 17:13

Eens kijken … nu de ploeg Lotto volstrekt niet meer meedoet voor het klassement en geen sprinter of tijdrijder in huis heeft, is het uiteraard dit team dat als eerste roept de Giro maar te stoppen. Zo gaat het wel vaker: zij die geen belang meer hebben zijn voor stoppen, zij die dit wel een zeker belang kennen zijn voor doorgaan.
Maar ik moet ook zelf toegeven dat als Kelderman niet tweede had gestaan had de Giro voor mij ook vandaag nog gestopt mogen worden. ;-)
Het is dus een subjectief voorstel, dat stoppen, niet objectief.

Pascal De Kooning 15 oktober 2020 om 20:40

Als hij uit veiligheidsoverwegingen uit zou stappen dan zou iedereen dat respecteren. De zwarte Piet aan de organisatie geven en toch rijden vind ik enigszins vreemd.
Bovendien lijkt Italië momenteel veiliger als z’n thuisland dus de kans dat hij z’n familie besmet in België is groter. Ik verwacht overigens niet dat de Giro het einde haalt.
Als liefhebber van de sport hoop ik van wel maar als mens vraag ik me toch af of je het risico moet willen nemen als organisatie.

Headlines

Materiaalzone

Populair