Thomas De Gendt over 2019: “Giro, Tour én Vuelta”

woensdag 14 november 2018 om 15:29
Thomas De Gendt over 2019: “Giro, Tour én Vuelta”

foto: Sirotti

Voor Thomas De Gendt zijn de ambities voor 2019 helder; de 32-jarige Belg van Lotto Soudal wil namelijk in alledrie de grote rondes aan het vertrek staan. Dat zei hij tegen Het Nieuwsblad. Het zou voor hem een primeur zijn – niet eerder deed hij de drie grote rondes in één jaar aan. Wél won hij er al ritten.

“Ik begin met de Tour Down Under, dan Parijs-Nice, Catalonië, de Ronde van Romandië, de Giro, de Tour en de Vuelta”, somt De Gendt het wedstrijdprogramma op dat hij voor ogen heeft. “Tussendoor zal ik recupereren. Ik moet het nog bespreken met de ploeg, maar ik mag min of meer mijn eigen programma kiezen.”

De Belg werd onlangs tijdens het Gala van de Flandrien door het publiek verkozen tot kilometervreter. De bergkoning van de laatste Vuelta a España haalde het voor Jelle Wallays en Tim Declercq.

Dit artikel delen:

13 Reacties

TykkeThor 14 november 2018 om 15:32

Ik zou het jammer vinden als een renner van het kaliber De Gendt door zo’n Hanseniaanse stunt uit te halen overwinningen gaat mislopen, maar ik laat me graag verrassen.

AWestie 14 november 2018 om 15:38

Thomas kan ook niet kiezen. In september wilde hij de Giro nog met alle liefde overslaan… https://twitter.com/DeGendtThomas/status/1044630726790930432?ref_src=twsrc%5Etfw

Jean Dumas 14 november 2018 om 19:38

Dan past dit blijkbaar bij hem.

klassementsrenner 14 november 2018 om 16:05

Tja, van mij mag hij zijn gang gaan, maar heeft hij dan als doel in alle 3 een rit te winnen en zo geschiedenis te schrijven of gewoon om alle 3 omdat bijna niemand dat doet ???

Mathieu Moller 14 november 2018 om 16:19

Waarschijnlijk om in alle rondes zo veel mogelijk kilometers in de kopgroep te zitten en vervolgens te zeuren dat daar geen losse prijs voor is (buiten de Giro dan).

Chris Van Uden 14 november 2018 om 16:30

Hij rijdt toch niet voor het klassement, dus waarom niet? Er zal in alle drie die ronden wel een rit zitten die hem ligt; zijn aanvalslust mag van mij best eens beloond worden.

Viktrodriguez 14 november 2018 om 16:38

Dat zegt op zich heel veel over de huidige staat van de Lotto-Soudal ploeg dat iemand als De Gendt min of meer zijn eigen plan mag trekken, als een knecht voor het vlakke en vroege aanvaller in de bergen. Maar ja, buiten Wellens, Ewan en Benoot kom je al snel uit op de aanvallen van De Gendt als het gaat om kans op fatsoenlijke resultaat in de WT.

AWestie 14 november 2018 om 16:52

Inderdaad. Ook al is hij echt geen koekenbakker, hij zou bij weinig teams als een topper binnen worden gehaald.

Angedelamontagne 14 november 2018 om 23:56

Daar kan over gediscussieerd worden… Twaalf World Tour overwinningen, dan mag je denk ik een woordje meespreken over je programma. Hoeveel nog actieve
renners en niet-sprinters zouden dat kunnen zeggen? (Mollema klokt af op 5, Allaphillipe op 9, Terpstra op 5, Van Avermaet op 12, Kwiato op 13). Naast die overwinningen zelf, rijdt hij veel in beeld en daar is het de sponsor uiteindelijk toch om te doen. Hij zou bij mij ook zijn zin mogen doen.

Crossblesser 14 november 2018 om 16:50

Prima maar dan niet mopperen dat je je familie nooit kan zien omdat je het te druk hebt met koersen en voorbereiden.

ah-ja 14 november 2018 om 17:18

En na elke ronde met de fiets naar huis! Dat zou wat zijn!

Wheely 14 november 2018 om 17:31

Ergens vind ik het fantastisch dat deze kilometervreter zijn eigen aparte/romantische doelen stelt maar tegelijkertijd denk ik ook dat een renner die al eens podium heeft gereden in de Giro dat nog wel eens mag proberen.

achterhoeker 14 november 2018 om 17:46

Wat een held!
Als iemand het kan is hij het…zou Robert Gesink ook moeten proberen die schat ik er ook toe in staat

Headlines

Materiaalzone

Populair