Thibau Nys reageert laconiek op dreigement Lappartient: “Desnoods start ik niet op het WK”
foto: Cor Vos
zondag 19 november 2023 om 18:07

Thibau Nys reageert laconiek op dreigement Lappartient: “Desnoods start ik niet op het WK”

De dreigende woorden van David Lappartient houden de veldritwereld nu al een week bezig. De UCI-voorzitter opperde dat het overslaan van Wereldbeker-manches tot uitsluiting voor het WK moest leiden, nadat Thibau Nys niet aan de start stond van de Wereldbeker Dendermonde. Nu heeft de jonge Nys ook zelf gereageerd op die uitspraken.

“Ik ben daar totaal niet mee bezig. Ze gooien enkel hun eigen ruiten in”, zei Nys voor de Wereldbeker Troyes (waar hij wel weer aan de start stond en als zevende eindigde) tegen VTM Nieuws. “Desnoods start ik niet op het WK.”

“Ik zit gewoon niet met dat Wereldbekerklassement in mijn hoofd”, legde Nys zijn beslissing uit. “Het gevolg is dat je wedstrijd per wedstrijd uitkiest. Zo zal ik volgende week ook gewoon in Dublin starten. Het gaat dus zeker niet over de verplaatsingen of door het soort organisatie. Ik vind gewoon dat ik mijn eigen programma moet kunnen uitstippelen. Iedereen heeft daar recht op.”

RIDE Magazine
10 Reacties
Sorteer op:
19 november 2023 21:49
Zo is dat Thibau. Laat ze het maar uitzoeken met hun WB en WK. 2/3 jaar fulltime crossen en dan trekt deze jongen ook naar de weg, let maar op.
19 november 2023 20:01
omdat ik mijn haar wil behouden
20 november 2023 09:11
Dat Lappartient een dreigement het veldritwereldje instuurde en de inhoud ervan voor de nodige heisa zorgde alsook de verontwaardiging die dit massaal uitlokte....dat terzijde gelaten.... was het een geniale zet van die man om nét op Thibau zijn gifpijlen te richten...de zoon van...wegrenner alsook deeltijds crosser en tevens een jong talent die samen met andere youngsters, maar geen beroemde vader hebben, voor een revival in de cross zorgden. En Thibau's f*ck you? zeer terecht en absoluut geen arrogantie van een 21 jarige renner die men die immense druk nooit op zijn schouders mocht gelegd hebben.
19 november 2023 18:56
Dat is gewoon bluf, Thibault. Niet zo doen. Je begint op remco te lijken, terwijl je beter wat meer naar je Vader luistert. Sven was een mooie coureur, bescheiden en fanatiek. Neem dat over, het zit in je dna. Dat kopiegedrag richting evenepoel irriteert steeds meer mensen.
    19 november 2023 19:09
    Op één of twee uitzonderingen na gedragen al die jonge Belgische talentjes (ook buiten het wielrennen) zich zo de laatste jaren. De Belgen waren lange tijd mijn favoriete volk, maar tegenwoordig halen ze mijn top tien niet eens meer. Wat een nare, arrogante luitjes zijn het geworden. Zwaar gefrustreerd.
    19 november 2023 19:10
    Iedereen mag toch z’n eigen mening geven. Daar kun je het vervolgens mee oneens zijn. Niets mis mee
    19 november 2023 20:35
    Die idioot van de UCI die iets roept wat een dictator niet zou misstaan en dan zou je daar dan in mee moeten gaan?
    Thibau heeft groot gelijk. Dit heeft niets met arrogantie of wat dan ook te maken maar is opkomen voor zichzelf.
    19 november 2023 20:42
    Dus bij Belg is arrogant en bij Nederlander zelfverzekerd
    19 november 2023 23:27
    Neen, bij Ollanders zoals Sjos is het jaloezie én frustratie.