‘Team Sunweb ruilt Cervélo in voor Scott’

zondag 13 september 2020 om 21:12
‘Team Sunweb ruilt Cervélo in voor Scott’

foto: Cor Vos

Team Sunweb rijdt volgend seizoen op fietsen van Scott, dat meldt het AD. De Duitse WorldTour-ploeg koerst op dit moment nog op het merk Cervélo, dat naar verluidt Bianchi vervangt als fietsensponsor van Jumbo-Visma.

Fietsenleverancier Scott zou op haar beurt vertrekken bij Mitchelton-Scott, de Australische ploeg waar volgend jaar Simon Yates en Michael Matthews de kopmannen zijn. Scott was sinds de oprichting van Orica GreenEDGE in 2012 fietsensponsor van de WorldTour-formatie uit Australië.

Team Sunweb behaalt momenteel de nodige successen op de Cervélo-fietsen waarvan het afscheid gaat nemen. Marc Hirschi en Søren Kragh Andersen wonnen deze Tour de France al twee etappes namens het team van manager Iwan Spekenbrink.

Dit artikel delen:

33 Reacties

Jandepandaman 13 september 2020 om 21:25

Dat lijkt dan idd het teken dat ze naar JV gaan

Merlinappa 13 september 2020 om 21:45

Ja, maar dat wisten we al een hele tijd.

AWestie 13 september 2020 om 23:21

Het is ook al een hele tijd onbevestigd. Ik zeg niet dat Cervelo niet is gekozen, maar het is pas duidelijk als het echt is bekendgemaakt.

Murcia 13 september 2020 om 21:25

Scott naar Sunweb, Cervelo met wat extra geld van de Pon familie naar TJV en Bianchi gaat weer naar Mitchelton heb ik begrepen.

04398 13 september 2020 om 21:51

Hopelijk past michelton dat geel groene in het shirt in voor het mooie celeste van bianchi, mooi machtend met de fietsen.

Murcia 13 september 2020 om 21:57

+1

rvb 13 september 2020 om 22:09

Bianchi is nu zwart omdat dat lichter is.

ssj 14 september 2020 om 07:46

Dat geldt alleen voor de klimfietsen. En bovendien zijn daar de accenten ook celeste

SnellePelle 13 september 2020 om 22:03

Nieuwenhuis tenminste weer een goede crossfiets.

https://www.scott-sports.com/nl/en/product/scott-addict-cx-rc-bike

Ennuh, Jumbo: succes met Van Aert op die gravelbike ::::-)))

Wheely 13 september 2020 om 22:14

Voor een renner als Van Aert bouwt Cervelo wel een custom cross frame.

Ivo_1978 14 september 2020 om 08:36

FOCUS, ook onderdeel van Pon heeft met de mares een prima cyclocrosser. Het zal niet zo’n issue zijn om daar cervelo stickers op te plakken.

rvb 13 september 2020 om 22:08

Van Aert hebt geld zat, die kan kiezen op wat ie fietst.

Bruine Koersbroek 13 september 2020 om 22:15

Als je zag hoe die fiets van Benoot afbrak, kan ik ze geen ongelijk geven..

rahimns 14 september 2020 om 08:12

Dat zou met elke koersfiets zijn gebeurd… dat carbon is niet gemaakt op zijwaartse impact, Dat ligt gewoon aan het materiaal heeft niets met het merk te maken.

the student 14 september 2020 om 09:25

Benoot hing met zijn 65kg aan een kant achter zadel terwijl hij met snelheid over de vangrail vloog. De fiets werd geforceerd tegengehouden in de vangrail. Onderschat niet hoe veel zijwaartse kracht dat is. Iets gaat er kapot. En het is niet de vangrail, want die is gemaakt om 1000kg staal tegen te houden. De meeste fietsen zouden kapot zijn en een ouderwets stalen frame gewoon compleet krom.

Murcia 13 september 2020 om 22:26

Cervelo ontwikkeld veel meer door qua fietsmodellen, De Bianchi’s zijn eigenlijk al bijzonder verouderd in het huidige arsenaal. Ik dacht dat de huidige modellen uit 2016/17 stammen en de technologie staat niet stil. Echter de overstap zal vooral zijn ingegeven door een grotere financiële injectie via Cervelo (lees de Pon Holding).

Michelangelo 13 september 2020 om 23:53

@wheely,
Mag dat wel? Ik heb altijd begrepen dat fietsen “te koop” moeten zijn in de winkel….

Maenhout 14 september 2020 om 02:03

De fietsen van Cervélo hebben misschien een beetje geholpen, maar ik denk dat die Sunwebbers hun etappes ook wel op een Scott of Bianchi hadden gewonnen…

wielrenner 14 september 2020 om 06:44

Zovéél hebben die Sunwebbers toch niet op de cervelo gewonnen? Nu toevallig 2 touretappes…

Secondant 14 september 2020 om 07:08

Ik ben nooit een fan van het design van de Italiaanse fietsenmerken (Bianchi, Pinarello). De Cervelo’s vind ik persoonlijk echt prachtig. Scott kan er prima mee door.
Kwalitatief/prestatie gericht lijkt Speciliazed over de gehele linie al een paar jaar de beste fietsen te maken.

the student 14 september 2020 om 09:26

Welnee dat is wat specialized je heeft laten geloven door goede PR verhaaltjes.

Rsw85 14 september 2020 om 09:36

Scott is toch wel een flink groter merk dan Cervelo. De topfietsen ontlopen elkaar allemaal niet zo dat zal meevallen. Uiteindelijk doet de man op de fiets het belangrijkste. De enige uitzondering kan nog zijn de tijdritfiets. Daar zijn sommige merken veel beter in dan anderen.

stalle 14 september 2020 om 08:05

Als je zag hoe die fiets van Benoot afbrak, kan ik ze geen ongelijk geven..

Fietsen zijn niet ontworpen om deze zijdelingse impacten op te vangen.

duup 14 september 2020 om 08:56

Dus het is als volgt:

JV: Bianchi -> Cervelo
Sunweb: Cervelo -> Scott
Mitchelton: Scott -> Bianchi

Maar weet iemand of er volgend jaar een World Tour ploeg op een Giant gaan rijden, want CCC stopt met sponsering. Zou zonde wezen als dit merk er volgend jaar niet meer bij is.

Cochise 14 september 2020 om 09:03

Ik denk niet dat er renners zijn die het zo’n zonde vinden.

Al nieuws over NTT? Blijven die nog bij BMC nu die ook AG2R gaan voorzien?

Wielerfan1987 14 september 2020 om 09:25

Wat mij opvalt van Sunweb/Cervelo is dat demeeste renners volgens mij allemaal vasthouden aan de Cervelo S5, de aero fiets die niet onder de 7,5 kilo komt. En ze rijden op dat model zelfs de bergetappes (althans, het viel mij op dat Kragh Andersen en Hirschi op de S5 reden)

the student 14 september 2020 om 09:27

De R heeft een toerders geometrie. Of die nou lichter is of niet. Dat balhoofd is achterljik hoog voor een profrenner, dat kan gewoon echt niet.

tendam 14 september 2020 om 10:12

Dan zou Jumbo van de regen in de drup komen. Ze rijden nu op zwarte Bianchi’s omdat ze anders het gewicht niet laag genoeg krijgen. Hebben ze straks bij Cervélo blijkbaar hetzelfde probleem.

Het viel mij trouwens wel op dit voorjaar dat Sunweb een paar goede tijdritten reed. Ik weet niet of het door de fietsen kwam, maar echt slecht zullen ze dus ook niet zijn.

fietsvriend 14 september 2020 om 12:07

Kan iemand mij uitleggen het verband tussen kleur en gewicht?

Frank Nederveen 14 september 2020 om 12:31

verf=gewicht –> de zwarte bianchi s hebben geen lak en zijn dus lichter

fietsvriend 14 september 2020 om 12:55

Dank je, logisch. (Dacht dat zwarte frames ook gespoten worden)

the student 14 september 2020 om 14:04

Uiteraard zijn die zwarte ook gespoten. Alleen dan met donker gemaakte blanke lak. Voor een felle celeste kleur zal je eerst een witte primer onderlaag en een kleurlaag moeten spuiten en dan dus nog de blanke lak ter afwerking.

Ivo_1978 14 september 2020 om 13:36

het lijkt mij duidelijk dat de som geld die de fiets sponsor meebrengt de doorslag geeft. UIteraard is het de coureur die het verschil maakt en zijn de verschillen tussen de fietsen minimaal. Echter als je kijkt hoe geschaaft wordt aan de lak van de bianchi’s om ze op gewicht te krijgen, dan wordt er toch veel in het werk gesteld om alles optimaal te krijgen.
de cervelo s5 ziet er op en top uit en zal een hele goeie sprintfiets zijn. De R5 is toch wel wat verouderd. Net op het moment dat Bianchi op het punt staat een ultralichte klimfiets met schijfremmen te introduceren, wisselt JV Bianchi in voor een verouderde R5. Het moet dus wel met centen te maken hebben.
Met Scott haalt sunweb denk ik een prima fiets binnen, maar ze zullen er financieel op achteruit gaan.

Headlines

Materiaalzone

Populair