Team Sky lijkt de jeugd een kans te geven in de Giro d’Italia

dinsdag 15 januari 2019 om 14:26

Tao Geoghegan Hart in actie - foto: Cor Vos

Egan Bernal zal Team Sky aanvoeren tijdens de Giro d’Italia. De nog altijd maar 22-jarige Colombiaan zal waarschijnlijk het gezelschap krijgen van twee generatiegenoten: Tao Geoghegan Hart (23) en Pavel Sivakov (21). De Britse ploeg lijkt hiermee in te zetten op de jeugd.


Zowel Hart als Sivakov reden vorig seizoen de Vuelta a España. Nu hopen beide klimmers hun debuut te maken in de Giro d’Italia. De beloftevolle Brit is al zeker van deelname aan de drieweekse ronde. “Ik denk dat het een logische vervolgstap is”, zo liet Hart eerder weten op de ploegsite. “De Giro zal mijn hoofddoel worden.”

Sivakov is nog niet zeker van een Giro-deelname, al hoopt de Frans-Russische klimmer vurig op zijn debuut in de Italiaanse ronde. “Dat zou echt geweldig zijn”, zo laat hij weten in gesprek met Cyclism’Actu. “Ik ben namelijk geboren in Italië, en voel me dan ook verbonden met het land. Bovendien won ik in 2017 de Giro d’Italia U23.”

Beide renners zullen in dienst rijden van kopman Egan Bernal – foto: Getty images

Gianni Moscon
Beide renners zullen in mei vooral in dienst rijden van Egan Bernal, die voor het eerst zal worden uitgespeeld als kopman in een grote ronde. Eerder werd bekend dat ook Gianni Moscon zijn debuut zal maken in La Corsa Rosa. We krijgen met andere woorden steeds meer een beeld van de Giro-selectie van Team Sky.

Dit artikel delen:

15 Reacties

hugenholz 15 januari 2019 om 14:32

Thomas rijdt toch (naar alle waarschijkheid) ook de Giro?

https://www.cyclingweekly.com/news/racing/giro-ditalia/geraint-thomas-still-considering-2019-giro-ditalia-ride-404360

Thomas wordt dan gewoon kopman ipv Bernal.

ChefSpijker 15 januari 2019 om 14:47

De kans is net zo groot dat Thomas ‘m niet rijdt lijkt me. Sky had alleen gezegd dat het niet uitgesloten is (maar uitgesloten is bijna niets) en er snel een beslissing zou vallen. Maar zijn inmiddels alweer een week verder.

Vincent Lacressonniere 15 januari 2019 om 15:00

Hart lijkt op die foto op Weening

albertocontador1 15 januari 2019 om 16:04

voor het eerst wel leuk om naar team sky te kijken dan

Mr10B 15 januari 2019 om 18:04

Nee hoor, deze jongens gaan gewoon de trein vormen voor Bernal

Mathieu Moller 15 januari 2019 om 16:27

Wordt Sosa ook nog toegevoegd aan dat rijtje?

Samlambeej 15 januari 2019 om 18:06

Wie neemt Froome dan nog mee van klimknechten naar de Tour? De wisselvallige Poels en Elissonde? Dat lijkt zo weinig itt wat ze op oorlogssterkte zetten in de Tour. Maar ze flikten het wel met die gasten in de Giro vorig jaar.

Bernal en Moscon rijden de Giro als kopman, Thomas weet het nog niet en dan zou Sosa ook niet gaan klimmen voor Froome. Beetje on-sky's dit allemaal he…?

west 15 januari 2019 om 18:22

Froome, Thomas, Kwiatek, Poels, Rosa (Narvaez, Elissonde), Kyrienka, Castroviejo, Stannard/Rowe

Samlambeej 15 januari 2019 om 18:47

@west
Kyrienka, Rosa en Stannard hebben geen enkele grote ronde gereden vorig seizoen. Die staan dus een beetje op het tweede plan bij Sky. Ellisonde kwam in de Giro na 3 jaar nog eens terug op niveau. Kwiat en Castro niet voor de finale en Narvaez is nog een vraagteken, zeker voor de Tour. Hoop van harte dat Thomas voor de muiterij kiest en dat Poels niet weer zo'n begenadigde 3de week heeft.

west 15 januari 2019 om 19:31

Naja, dan nemen ze Narvaez, De La Cruz, Knees of Baarle mee… Dan kunnen ze alsnog met Moscon, Bernal, Sosa, Henao, Sivakov, Hart, Ganna en Puccio, Doull of één van die niet gekozen poppetjes naar de Giro gaan zonder 1 man te dubbelen…

ChefSpijker 15 januari 2019 om 19:49

Kiryienka zat gewoon in de winnende Giroploeg van Froome afgelopen jaar. Ik zie ze een Sosa wel bewaren voor de Vuelta. Dan kan hij bijv. kopman spelen in een rondje als Cali zoals Bernal vorig jaar.

AWestie 15 januari 2019 om 16:57

Frans-Russisch, geboren in Italië. Dit vat ik niet helemaal meer. Hoe komen jullie op het Frans-Russische, redactie?

Samlambeej 15 januari 2019 om 18:00

@AWestie
Sivakov woont al het grootste gedeelte van zijn leven in Frankrijk zeker?
– opgegroeid in Soueich, Toulouse Frankrijk (engelse Wiki)

Romāns Vainšteins 15 januari 2019 om 21:24

Volgens mij rijdt hij ook onder Franse vlag ?

04398 15 januari 2019 om 16:57

Gebeurt het elk jaar dat alle ronde selecties al voor het seizoen bekend zijn of valt het mij pas dit jaar op. Wel handig voor de scorito stagair kan hij zich goed voorbereiden.