Superprestige Boom gaat gewoon door zaterdag, met Van Aert en Pidcock

maandag 29 november 2021 om 18:51
Superprestige Boom gaat gewoon door zaterdag, met Van Aert en Pidcock

De Superprestige-veldrit van Boom gaat zaterdag 4 december gewoon verreden worden. Dat bevestigt Tomas Van den Spiegel van het overkoepelende Flanders Classics en organisator Koen Monu aan WielerFlits. Maandagavond was er een spoedoverleg tussen de organisatie en de burgemeester van Boom.

Er waren wat twijfels over het doorgaan van de Superprestige in Boom, omdat gisteravond plotseling bekend werd dat de Wereldbeker in Antwerpen tóch niet doorgaat. Die cross zou op zondag 5 december georganiseerd worden. Er is nog wel publiek toegelaten bij veldritten, maar organisator Golazo ziet op tegen de extra corona-restricties die opgelegd worden voor de Antwerpse veldrit.

Boom gaat wel door, weliswaar zonder feest- en VIP-tent. “Die laatste was niet meer rendabel”, aldus organisator Koen Monu. “Door de nieuwe corona-restricties mogen nog slechts zes mensen per tafel en moeten die op respectabele afstand van elkaar staan. Op die manier kunnen we in de voorziene tent veel minder mensen kwijt en kwamen we niet meer uit de kosten.”

De organisatie in Boom verwelkomt zaterdag Wout van Aert en Tom Pidcock. Beide wereldtoppers maken er voor het eerst dit seizoen hun opwachting in het veld. Over de deelname van Pidcock waren nog wat twijfels, omdat niet alle contracten rond zouden zijn, maar dat is inmiddels opgelost en dus kan de Britse alleskunner ‘gewoon’ van start gaan. Volgens Van Den Spiegel stond Pidcocks deelname overigens nooit ter discussie.

Op Mathieu van der Poel is het nog even wachten. De wereldkampioen begint zijn veldritseizoen op 18 december in de Wereldbeker Rucphen.

Dit artikel delen:

20 Reacties

Koers 29 november 2021 om 19:12

Allee, jammer dat Mathieu zijn kat stuurt, maar naar deze 2 knapen kijk ik ook wel uit. Met name benieuwd naar het niveau van Pidcock, hopelijk voegt hij zich definitief bij de 2 groten. Al zie ik liever dat de knapen van het begin van het seizoen hen voor blijven.

Reiger 29 november 2021 om 19:18

Mathieu zou toch sowieso niet starten hier?

josi 29 november 2021 om 19:50

@Reiger, Nee, maar goed nieuws dat zijn kat blijkbaar wel aan de start zal verschijnen.

Dikke Man 29 november 2021 om 20:12

De grote vraag is inderdaad of pidcock groot is of slechts een tuinkabouter. Er is geen middenweg.

Steven_E 29 november 2021 om 20:54

De kat genaamd David?

Murcia 29 november 2021 om 21:41

Eens met Reiger, in de Vlaamse uitdrukking gaat het er om dat je ergens niet komt opdagen waar je verwacht wordt. Hier is dat niet het geval want hij was nooit van plan zijn seizoen in Boom te beginnen.

Limal 29 november 2021 om 22:41

Je kan het natuurlijk ook anders bekijken: twee maanden na Mathieu’s laatste wegwedstrijd verwacht iedereen hem weer aan de start in het veld. Als hij pas op 18 december terugkeert begrijp ik waarom sommigen (sponsors en organisatoren incluis?) het gevoel krijgen dat hij tussen nu en dan zijn kat stuurt.

Murcia 29 november 2021 om 23:01

@Limal
Waarom zouden sponsoren dat gevoel moeten krijgen als beide kampen al voor Roubaix aangaven dat ze pas in december zouden terugkeren? Mocht een Matthieu bv via zijn zaakwaarnemer hebben laten doorschemeren aan de mensen in Boom dat hij wel te porren was vind ik het een ander verhaal maar dat lijkt niet te zijn gebeurd. Beiden hebben hun trainingskamp in december als leidraad genomen.

Limal 29 november 2021 om 23:30

Ik zou het maar normaal vinden dat de ploegsponsoren om publicitaire redenen Mathieu graag zo snel mogelijk weer in wedstrijdverband zien, én dat ze ook de redenen begrijpen waarom dit pas op 18/12 weer het geval is. Een gelijkaardig verhaal wellicht bij de organisatoren – begrip sluit lichte ontgoocheling (en ongeduld bij de fans) niet uit. Voor mij persoonlijk ligt het ergens tussen ‘zijn kat sturen’ en ‘intelligente seizoensplanning’ ;-)

Maillot à Pois 29 november 2021 om 23:37

Feit is wel dat de uitdrukking in Vlaanderen ook gebruikt is als men vindt dat iemand ergens had horen te zijn, ook al heeft hij nooit gezegd dat hij zou komen.
Zelf heb ik er trouwens alle begrip voor dat Mathieu een langere pauze inlast, verstandige en noodzakelijke beslissing.

Koers 30 november 2021 om 05:05

Amai, hij stuurt zijnen kat en daarmee basta.

Reiger 30 november 2021 om 05:56

Nou ja, Mathieu stuurt zijn kat naar Boom, Pogacar stuurde zijn kat naar de Giro en de Vuelta en dat deed hij vorig jaar ook al! Tsss..

Marik 30 november 2021 om 07:47

De kans is groot dat de kat van Mathieu de boom invlucht. Die beesten hebben scherpe nagels en kunnen derhalve goed klimmen.

Boomie1 30 november 2021 om 08:10

Ik geloof niet dat de sponsoren (Alpecin, Fenix, etc.) enige vorm van klagen zullen hebben over het programma en de resultaten van Mathieu en al de rest (Merlier, Philipsen, etc).
Ze hebben daarnaast niet voor niks de contracten verlengd.

Lalsacien 30 november 2021 om 08:30

Je kat sturen is voor mij een negatieve insteek.

Koers 30 november 2021 om 08:55

@lalsacien, ik vind het geen negatieve insteek. Vind het gewoon een mooie Vlaamse uitspraak, die hier recent nog wat (begrijpelijke) kritiek kreeg. Als je 3 disciplines doet kun je niet overal starten.

nickdt 30 november 2021 om 09:48

Wie zegt dat Mathieu een kat heeft. Misschien heeft ie wel een goudvis.

Barry Batsbak 30 november 2021 om 10:17

De Van der Poels zijn meer van de honden dan van de katten.

Theo Bovengemiddelkamp 29 november 2021 om 23:12

Lijkt mij dat wedstrijden op zondag beter worden bekeken dan op zaterdag. Ik snap dat het kortaf is, maar is het niet mogelijk om Boom te verschuiven naar zondag?

Maillot à Pois 29 november 2021 om 23:31

Geen idee of het veel uitmaakt qua kijkcijfers, maar ik denk dat ze al genoeg last minute aanpassingen moeten doen zonder ook nog eens de datum te moeten veranderen.
Wat trouwens met de mensen die al tickets gekocht hebben en de dag erna andere plannen hebben?

Headlines

Materiaalzone

Populair