Eekhoff en Kooistra mogen zich als stagiairs bewijzen bij Team Sunweb

vrijdag 2 augustus 2019 om 11:38
Eekhoff en Kooistra mogen zich als stagiairs bewijzen bij Team Sunweb

Nils Eekhoff - foto: Cor Vos

Team Sunweb verwelkomt maar liefst drie stagiairs voor de resterende maanden van dit seizoen. Nils Eekhoff, Marten Kooistra en Martin Salmon mogen zich de komende periode bewijzen bij de Duitse WorldTour-ploeg.


De 21-jarige Eekhoff – die uitkomt voor de opleidingsploeg van Team Sunweb – kreeg vorig jaar al een kans als stagiair. “Ik begin dan ook met meer ervaring. Bovendien ben ik weer één jaar sterker”, aldus Eekhoff, dit seizoen goed voor zeges in de Vredeskoers, Le Tour de Bretagne en de Ronde van Overijssel.

Kooistra: “Je leert de ploeg beter kennen”
De eveneens 21-jarige Kooistra rijdt al enkele jaren voor SEG Racing Academy. De Fries wacht dit jaar nog altijd op een uitschieter, maar vorig jaar bleek hij de beste in de U23-versie van Parijs-Tours. “Ik kijk heel erg uit naar mijn stageperiode. Je krijgt de kans om op een hoger niveau te koersen, maar je leert ook de ploeg beter kennen”, aldus Kooistra.

Met Eekhoff en Kooistra krijgen twee Nederlanders de kans, maar ook de Duitser Salmon (21) mag zich laten zien als stagiair. De jonge renner uit Germersheim heeft nog geen aansprekende resultaten kunnen boeken. “Martin is echter een betrouwbare renner die heeft bijgedragen aan vele successen”, zo vertelt coach Sebastian Deckert.

Marten Kooistra wint solo Parijs-Tours voor beloften – foto: Cor Vos

Dit artikel delen:

10 Reacties

xistnc 2 augustus 2019 om 13:00

Wat zouden de stagiaires van Sunweb mogen rijden? Buiten de WT-koersen, waar stagiaires niet mogen starten, heeft Sunweb alleen Denemarken, Duitsland (augustus) en Hong Kong (oktober) op het programma staan.

Arema Pro Cycling Team 2 augustus 2019 om 15:22

Wat boeit dat jou als anti-Sunwebber?

xistnc 2 augustus 2019 om 15:36

Jij weet het dus ook niet?

Ik vind dat Sunweb vaker kleinere wedstrijden moet rijden, in het belang van hun armada aan jonge talenten. Nu hebben ze dus kennelijk ook nog maar liefst drie stagiaires.

greeny 2 augustus 2019 om 15:36

laat xistnc maar lekker zeiken en uit de hoogte doen. alle vreugde die zij uit het leven halen komt omdat een wielerploegje het ook is een keer goed doet na jaren een puinhoop te zijn geweest.

xistnc 2 augustus 2019 om 15:47

Kennelijk is over Sunweb geen inhoudelijke discussie te voeren?

Michiel De Rooij 2 augustus 2019 om 18:22

Is Greeny niet degene die te pas en te onpas persoonlijk wordt in discussies?

greeny 2 augustus 2019 om 19:07

eerst hebben ze een te smalle en kleine selectie voor het programma wat ze al rijden en nu moeten ze ook nog is meer wedstrijden toevoegen? nee heel duidelijk verhaal.

ze zullen dit jaar even door moeten komen om volgend jaar met schone lei te beginnen. zeker voor de jonge mannen is dit niet eens zo heel slecht, zo’n bagger jaar maakt je toch ook sterker en gretiger om je ware klasse te tonen.

en mss gaan bepaalde personen ook inzien dat sommige praktijken niet het handigst zijn gegaan, persoonlijke groei noemen we dat.
kan me een kutploegje met een kut jaar of 3 achter elkaar voor de geest halen die nu de world tour in vuur en vlam zetten.. sunweb zelf was in 2017 nog een van de allersterkste en zelfs vorig jaar nog belachlijk veel topresultaten neergezet.. komt allemaal weer goed.

xistnc 2 augustus 2019 om 23:53

Je kunt er een hoop blabla bijhalen, omdat je kennelijk een punt wil maken, maar mijn vraag was en is: wat mogen die stagiaires rijden? Geen WT-koersen, en Sunweb rijdt haast niks anders.

BenderBeach 2 augustus 2019 om 16:25

Mooi dat deze talenten de kans krijgen. Tweede keer voor Eeckhoff, dat moet dan toch binnen zijn dat contract. Zou je denken!?

zipp404 2 augustus 2019 om 18:34

Die kennen elkaar al, van hun tijd bij de Volharding, bij de Junioren.
Ik herinner me nog dat ze ooit eens samen weg reden op het district kampioenschap, bijna het hele veld dubbelde en tenslotte samen schouder aan schouder over de meet bolde