Staatsloterij twee jaar langer sponsor Roompot-ploeg

Door , maandag 27 juni 2016 om 16:10

Foto: Rudie Ottens (archief)

Roompot-Oranje Peloton kan nog twee jaar rekenen op steun van de Staatsloterij als sponsor. Het bedrijf is onder de naam Oranje Peloton een belangrijke geldschieter van de Nederlandse ProContinentale formatie. Eerder al maakte Roompot Vakanties bekend tot eind 2018 door te gaan.


“Oranje Peloton functioneert zoals we dat in gedachten hadden. We zijn – duidelijk zichtbaar – betrokken bij de wielersport”, zegt Arjan van ’t Veer, directeur Corporate Affairs bij Nederlandse Staatsloterij & De Lotto. “We zijn nu anderhalf jaar onderweg met het project, maar het is  mooi om dit partnership nog twee jaar te continueren.”

Binnen vijf jaar meedoen aan een grote ronde
Ploegmanager Michael Zijlaard is blij dat nu ook de tweede grote sponsor zich langer aan de ploeg verbindt. “Voor ons fijn dat we weer twee seizoenen verder kunnen. Een bewijs dat de ingeslagen weg de juiste is. We kennen elkaar en weten hoe we het best kunnen samenwerken. De continuïteit die Staatsloterij ons nu biedt, brengt ons ook weer wat dichter bij het uitkomen van onze droom: als puur Nederlandse ploeg binnen vijf jaar meedoen aan een grote ronde”, aldus een ambitieuze Zijlaard.

De voorbije weken kende Roompot-Oranje Peloton een uitstekende vorm. Na de door Pieter Weening gewonnen Ronde van Noorwegen (met een etappezege) wist Maurits Lammertink de Ronde van Luxemburg op zijn naam te schrijven. In de Ronde van Zwitserland, een WorldTour-koers waarvoor de ploeg een wildcard kreeg, wist Antwan Tolhoek met aanvallend rijden de bergtrui te veroveren en soleerde Pieter Weening naar een ritzege. In de Ster ZLM Toer wist men die vorm door te trekken; Wesley Kreder won een rit in Oss.

Dit artikel delen:

16 Reacties

aoyen 27 juni 2016 om 16:11

Mooi, ploeg doet het ontzettend goed.

Gees 27 juni 2016 om 16:23

Ah, dus lekker bezuinigen bij TLJ en deze ploeg gewoon met hetzelfde bedrag sponsoren. Bizar

volvie 27 juni 2016 om 16:28

Ik blijf het merkwaardig vinden dat een staatsbedrijf sponsort. En waarom dan alleen bij 1 nederlands team?!
Edit: toto hoort er kennelijk ook bij

achtpuntzes 27 juni 2016 om 17:04

en hoe zou het staan met de wet op de kansspelen? ook niks meer van gehoord sinds het gedoe met unibet, knwu en de staatsloterij.

tendam 27 juni 2016 om 17:37

Inderdaad een vreemde constructie, ipv dat je bij 1 ploeg een fatsoenlijk bedrag erin pompt doe je het bij twee ploegen half. Waarbij in het geval van Roompot niet eens duidelijk is dat het de Staatsloterij betreft.

Janjanssen98765 27 juni 2016 om 17:40

Ik ben wel benieuwd of ze nu flink gaan door selecteren, zitten toch een hoop gasten bij die 2 jaar de kans hebben gehad en hem niet gegrepen hebben.

kelderfan 27 juni 2016 om 17:52

@Janjanssen98765
Welke renners moeten volgens jou vertrekken en welke jongens zou je er dan bij willen hebben?

ghostwriter 27 juni 2016 om 18:12

Hopelijk contracteert Roompot in ieder geval Godrie, Mijers en Tusveld van RDT. Die jongens zijn toe aan een stapje hoger en lijken mij een stuk beter dan een aantal van de Roompot wielrenners. Ook Bol en Budding van RDT lijken mij mogelijke aanwinsten voor Roompot. Verder zou het mij niet verbazen als LottoNL afscheid neemt van Van Winden en die lijkt me ook een goede man voor hun. Qua wat oudere renners zouden ze Vermeltfoort en Bol van De Rijke kunnen overnemen. Aangezien er maar één (Tolhoek) van de 21 wielrenners van Roompot een contract heeft voor volgend jaar kunnen ze flink doorselecteren.

DrJ 27 juni 2016 om 18:59

@kelderfan
Misschien is Clement wel een mooie aanvulling voor de ploeg en misschien Boom? Of is ie te duur?

kelderfan 27 juni 2016 om 19:09

DrJ
Dat zou wat zijn als Roompot Clement en Boom kan contracteren. Zijlaard heeft er zin in om groter te groeien. Met 2 grote sponsoren moet ’t lukken.

boehoe 27 juni 2016 om 20:08

Clement moet knechten voor een grote jongen. Als mentor heb je Weening al. Liever een jong talent ipv Clement.

DeGroteMolen 27 juni 2016 om 20:35

Mooi dat deze sponsor aan boord blijft, ook wel terecht gezien de prestaties, met name dit seizoen. Geen Clement en dat soort renners die al jaren over hun top heen zijn maar nog wel de nodige financiele eisen ( menen te moeten ) hebben waarschijnlijk. Missie was toch vooral jonge renners een podium bieden?

Cycl3mi 27 juni 2016 om 20:52

Kan flink door geselecteerd worden lijkt mij..
In: Reinders (Piels) Bol (De Rijke) Vermeltfoort (De Rijke) Koning (Drapac) Meijers (RDT) Tusveld (RDT) Budding (RDT) Clement (IAM) Ockeloen (Parkhotel) Ariesen (SEG) ???

Out: Slik, Van Empel, Van Ginneken, Van Goethem, Michel Kreder, Honig, Reus, Hoogerland, De Maar, Markus? En Lammertink misschien WT?

maklukzat 27 juni 2016 om 21:17

Reinders zou al getekend hebben bij een WT-team. Was wel een goede kandidaat geweest. Verder hopelijk flink doorselecteren en verjongen. RDT is een mooie vijver om in te vissen. Verder jongens als Taco van der Hoorn, Jan-Willem van Schip en Rick Ottema halen.

hnac 27 juni 2016 om 23:56

Lammertink mag hoop ik een stapje hoger (WT) welke ploeg?

Jungle Man 28 juni 2016 om 08:42

Goede zaak, nu hopen dat roompot inderdaad als ploeg jonge renners blijft voorbereiden op het echte grote werk