Sprinttrein Groenewegen ging niet goed: “Daar mogen we op afgerekend worden”

donderdag 6 juli 2017 om 19:12

Dylan Groenewegen eindigde in de massasprint in Troyes als zesde. De sprinter van LottoNL-Jumbo zat in de ultieme finale zonder ploeggenoten, en daar mogen de renners op afgerekend worden volgens Robert Wagner. “Het ging niet zoals we dat afgesproken hadden”, zegt hij voor de camera van WielerFlits.

“De laatste drie kilometers gingen niet volgens afspraak”, vertelt de Duitse gangmaker. “Dylan vloog opeens voorbij met een andere trein en ik reed daar naartoe. Ik ging hem voorbij en dacht: ‘Wat ik nu nog kan doen is hem in het wiel plaatsen van Kittel’, maar dat was met nog twee kilometer te gaan. Dat is te vroeg.”

Desondanks houdt Wagner de moed erin. “We gaan in elke sprintrit voor het maximum. Kom maar op, vandaag was het niet goed genoeg en morgen is er weer een kans. Dan gaan we er weer voor. Het gaat nog een keer lukken”, is hij vastberaden.

Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

52 Reacties

UrbanSteel 6 juli 2017 om 19:15

Kort en duidelijk , het ging niet goed.

jessevdalen 6 juli 2017 om 19:19

Niemand had een trein

Gebruikersnaam 6 juli 2017 om 19:20

Anderzijds zat Kittel ook 2 keer helemaal alleen toen ze onder de rode vod reden, die pakt het dan toch net wat handiger aan.

Verweggistan 6 juli 2017 om 19:24

Zo’n sprint gaat bijna nooit zoals gehoopt, juist kunnen anticiperen en improviseren zouden de kwaliteiten van de trein moeten zijn en niet stug aan een plan houden.

xistnc 6 juli 2017 om 19:26

Wagner moet volgens mij vooral voor zichzelf spreken. Hij komt er opnieuw niet aan te pas in dit geweld.

Wigo 6 juli 2017 om 19:30

welke sprintTREIN ?
Jumbo heeft geen sprinttrein

Reynaerde 6 juli 2017 om 19:32

Los van wat er wel of niet goed ging met de trein, zat Groenewegen uiteindelijk op 300m gewoon naast Kittel. De ene sprint naar de overwinning, de ander komt vast te zitten tussen de andere sprinters. Dat lijkt me toch vooral het verhaal van vandaag en niet de trein, hoewel ik begrijp dat Wagner zijn sprinter niet wil afvallen.

DaveEvans 6 juli 2017 om 19:41

Groenewegen gokte gewoon verkeerd. Kwam ingesloten te zitten toen hij achter Demare aan ging. Kan gebeuren ;)

winningmood 6 juli 2017 om 19:46

Groenewegen doet goed zijn best
Het verhaal ingesloten is kwats.
Daar waar Kittel reed was ruimte genoeg.
Dylan is gewoon net niet goed genoeg voor de overwinning.

TeamNL 6 juli 2017 om 20:01

Op naar het volgende excuus…

AndriesW 6 juli 2017 om 20:13

@TeamNL
Verklaring, uitleg, omschrijving, verontschuldiging, toelichting, verantwoording, excuus, smoes. Moeilijk uit elkaar te houden.

wiebipedia 6 juli 2017 om 20:15

@teamnl
Er wordt antwoord gegeven op een vraagstuk vanuit de media. Realistisch verhaal en kritiek vanuit de zijlijn zoals jij doet is voornamelijk sneu

joowii 6 juli 2017 om 20:22

@winningmood:
Groenewegen zat wel degelijk een beetje ingesloten. Hij besloot terecht om het wiel van Demare te kiezen, daar zat hij ook al vroeg in (top), alleen durfde hij niet het gaatje in te duiken waar Cav eergisteren wél indook, plus het feit dat Demare wél erlangs poefde wat die Katuscha renner (Haller/Zabel?) ook al niet helemaal verantwoord vond. Mijn samenvatting: Goed gegokt en verloren van Groenewegen, volgende keer beter. Hij is geen Kittel.

Romāns Vainšteins 6 juli 2017 om 20:35

Misschien doen ze er handig aan dit eens een seizoen in zowel giro als vuelta te proberen ? Het is wel het allerhoogste niveau waar we nu op zitten.

Tom Opheij 6 juli 2017 om 20:37

Ik lees hier eigenlijk dat Groenewegen zélf zich niet aan de afspraken hield. Misschien is de trein wel helemaal niks te verwijten…

Reynaerde 6 juli 2017 om 20:50

@RV
Zal vermoedelijk zijn omdat men zich in de Giro 100% op Kruijswijk wil focussen en ook in de Vuelta voor klassementen gaat rijden. Puur vanuit Groenewegen bekeken zou de Giro/Vuelta combi natuurlijk inderdaad veel logischer zijn, probeer eerst daar maar eens een etappe te pakken.

schipperaar 6 juli 2017 om 21:04

Begrijp het niet helemaal, wat is er mis met het wiel van Kittel op 2km vd streep?

UrbanSteel 6 juli 2017 om 21:08

@schipperaar

Quote:
Begrijp het niet helemaal, wat is er mis met het wiel van Kittel op 2km vd streep?

Simpel , dat is te snel voor hem ;) . ( Geintje , moet kunnen af en toe. )

horsm 6 juli 2017 om 21:16

@RV ik vind sprinttrein in Giro en Kruijswijk in tour ook geen slecht idee.

schipperaar 6 juli 2017 om 21:21

@us
Schiet mij maar lek, snap steeds minder van die treintjes, Dylan die vergeet over te stappen, dan 1e klas int wiel van Kittel mag en ook nog te vroeg zijn, mooier scenario lijkt moeilijk denkbaar voor een spurter.

Petros 6 juli 2017 om 21:34

Naar mijn idee koos Groenewegen gewoon de verkeerde kant. Waar Kittel naar links ging, ging Groenewegen naar rechts. Links lag de ruimte, rechts niet. Zo raakte Groenewegen aan de binnenkant ingesloten en is hij nooit aan sprinten toegekomen. Hij kwam dan ook niet uit zijn zadel. Laat dat een les zijn. Dit heeft denk ik ook met ervaring te maken. Al denk ik dat Groenewegen hooguit naar plek drie kan sprinten in dit geweld. Demare en Kittel zijn intristiek gewoon te snel voor hem. Heel misschien had hij in het zog van Kittel tweede kunnen eindigen vandaag als hij ook de linker kant had gekozen.

Zadelpen 6 juli 2017 om 22:07

Maar flitsvrienden. Groenewegen doet het toch gewoon best aardig? Hij mist gewoon nog ervaring in dergelijke massasprints. Maar hij zit zo kort, dat ie de komende jaren echt wel etappes gaat winnen. Daar ben ik van overtuigd. Misschien dit jaar al wel als het een beetje mee zit.

Thomas030 6 juli 2017 om 22:17

Groenewegen leuke subtopper zoals Bouhanni maar zal nooit van zn leven een massasprint winnen in de Tour.

nederbelg 6 juli 2017 om 22:17

De TLJ Trein doet denken aan een Suske@Wiske Classic: de Tuf-Tuf club

NDI22 6 juli 2017 om 22:18

@zadelpen
Exact. Hij zit er goed bij in een jaar met alle topsprinters aan de start. Zit al twee keer voor gevestigde namen met meerdere Tour etappes op naam. Vorig jaar slechts 4x mee gesprint, dat gaat hij dit jaar wel beter doen.