Sky verkent Vlaanderen en Roubaix

Sky verkent Vlaanderen en Roubaix

Foto: Marcel Koch

woensdag 2 december 2015 om 14:31

Onder leiding van Servais Knaven heeft een deel van de Sky-selectie de kasseien van Parijs-Roubaix en de Ronde van Vlaanderen verkend. Dat is vroeg, zo’n vijf maanden voordien. “Op dit moment van het jaar hebben alle renners voldoende tijd voor zulke zaken”, legt Knaven uit in Het Nieuwsblad.

Mooie gelegenheid
“Hoe verder op het seizoen, hoe meer het klassieke compartiment van onze ploeg verspreid is over verschillende voorbereidingswedstrijden”, gaat onze landgenoot verder. “Het was ook een leuke gelegenheid om wat te werken aan de teambuilding. Bovendien liggen de kasseien in Vlaanderen en Noord-Frankrijk nat en zoveel kansen zijn er niet om de speciale kasseifietsen te testen op natte kasseien.” Aanwezig bij de verkenning waren Ian Stannard, Christian Knees, Elia Viviani, Luke Rowe en Salvatore Puccio. Ook nieuwe aanwinsten Danny van Poppel, Gianni Moscon en Michal Kwiatkowski (enkel in Vlaanderen) waren aanwezig. Kopman Geraint Thomas ontbrak wegens een verhuizing.

Dit artikel delen:

13 Reacties

Netraam 2 december 2015 om 14:35

“alle renners hebben tijd”
Kopman Geraint Thomas ontbreekt vanwege een verhuizing.
Handig gepland dan :P

Raafje 2 december 2015 om 15:47

nu zal Stannard wel kopman worden denk ik, voor de ronde van vlaanderen en parijs roubaix nu Thomas zich op rondes richt.

6129ak2 2 december 2015 om 15:49

Edit redactie: On-topic aub!

rahimns 2 december 2015 om 15:54

Edit redactie: Niet op reageren, is inmiddels aangepast

dutchcycling 2 december 2015 om 16:12

Edit redactie: Niet op reageren, is inmiddels aangepast

Coldeportes 2 december 2015 om 19:48

Quote:
"zoveel kansen zijn er niet om de speciale kasseifietsen te testen op natte kasseien".

Neuh het regent inderdaad bijna nooit in het voorjaar, kuch, proest, hatsjoe ;)

Netraam 2 december 2015 om 20:32

@Coldeportes
Parijs-Roubaix is heel vaak een droge affaire. Inrng heeft daar nog een artikel over geschreven.

Romāns Vainšteins 2 december 2015 om 21:21

Volgens mij was 2001 de laatste natte editie.

Manuel Beltran 2 december 2015 om 23:09

Ik hoop heel erg op een omwikkeling van Danny v Poppel bij sky betreffende dit zwaardere werk. Zelf roept hij volgens mij dat hij het in zich heeft. Zou gaaf zijn als het een type Kristoff kan worden. Heb m’n twijfels, maar hij mag me verrassen (graag).

karper 2 december 2015 om 23:10

Boom wil maar wat graag een natte editie. Dan is hij onverslaanbaar denk ik

Coldeportes 3 december 2015 om 07:42

Mijn punt was: als je zonodig op natte keien wilt trainen, krijg je daar in het eerste kwartaal 2016 genoeg kansen voor.

Waarom dat zo belangrijk is ontgaat me, zeker gezien het feit dat er al 13 jaar in droog weer is gereden. Wat weet SKY dat wij niet weten ;) ?

Edit: wacht, ze hebben het over hun kasseifietsen bij nat weer… ik snap hem. Ze rijden bij nat weer met experimentele zijwieltjes en die worden getest. Wiggo heeft daar nog aan meegewerkt ;)

tendam 3 december 2015 om 08:36

@manuel beltran
Bij de beloften kon Van Poppel bijna alles: beetje klimmen, beetje tijdrijden, beetje sprinten. Dat talent zit nog ergens, zou je zeggen. Hij moet alleen de hardheid kweken om dit ook bij de profs te laten zien, denk ik.

zoetepap 3 december 2015 om 09:03

On; Ik vind dit toch wel straf vroeg op het seizoen. Zullen wel nog meer gaan richten op die ene grote klassiekerzege nu Wiggo weg is. Dat is het enigste dat nog ontbreekt. Off; vandaag resultaten van Froome bekend? Niet dat het enige waarde heeft. Ik ga regelmatig op bezoek bij iemand op een afdeling voor anorexia. Als ik die mensen zie en de problematiek dan wou ik dat Froome geld zou doneren dat iedereen dezelfde hulp krijgt als hijzelf.

Headlines

Materiaalzone

Populair