Sep Vanmarcke: “Deze overwinning doet deugd”

Sep Vanmarcke: “Deze overwinning doet deugd”

foto: Wouter Roosenboom

zaterdag 18 juni 2016 om 18:43

LottoNL-Jumbo drukt een steeds grotere stempel op de Ster ZLM Toer. De Nederlandse WorldTour-formatie won vandaag met Sep Vanmarcke de koninginnenrit op de stuwdam van La Gileppe en tevens de derde ritzege. “Blij met deze zege in aanloop naar de Tour”, zei Vanmarcke, die de leiding in het algemeen klassement heeft overgenomen, na afloop tegen WielerFlits.

“Ik win sowieso niet zo veel. De laatste overwinning was alweer bijna twee jaar geleden”, zei de klassiekerkopman van LottoNL-Jumbo. “In het voorjaar ging ook alles goed, maar ontbrak natuurlijk die zege. Het was een heel zware koers. Ik ben blij dat ik het kon afmaken.”

Wil je niets missen van de Ster ZLM Toer en nog veel meer?
Abonneer je direct op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

19 Reacties

Wheely 18 juni 2016 om 19:08

Seppie! Goed man.

Prachtige beelden trouwens, bedankt!

horsm 18 juni 2016 om 19:28

Leuke Video.

Muldriaen 18 juni 2016 om 21:06

Go Sep! Renner met een zeer hoge gunfactor.

kelderfan 18 juni 2016 om 21:07

Wauw Seppie je mag morgen even afmaken a.u.b. Het is ook leuk om te horen, dat er nu ook rekening wordt gehouden met TLJ. Dat moet de ploeg toch deugd doen.

rahimns 18 juni 2016 om 21:48

Seppie ??? Volgens mij zijn we een beetje aan het doordraaien

HoofdIsVrij 18 juni 2016 om 22:07

Met Wynants, Van Asbroeck en Campenaerts (of is die nog geblesseerd?) staat Vanmarcke er volgende week ook niet helemaal alleen voor.

kelderfan 18 juni 2016 om 23:11

@rahimns
Wat is er mis. Sep Vanmarcke wint helaas niet vaak, maar daarom is deze zege toch wel leuk meegenomen voor TLJ. Je zegt zelf toch ook, dat er meer zeges zijn tot nu toe, dan 't hele vorige seizoen.

rahimns 18 juni 2016 om 23:32

Ik heb het over die verbastering van zijn naam … Seppie.. de man heet gewoon Sep.

achtpuntzes 18 juni 2016 om 23:41

@ rahimnsje +1 ;)

dat je je vrouw (of vriend) een koosnaampje geeft oke, en zo praten tegen een baby kan ook wel maar zoiets doen bij je favoriete wielrenners vind ik maar 'awkward'.

rput 18 juni 2016 om 23:45

Gees, Kruissie, Tommeke, etc. etc. Niets mis mee lijkt me.

rahimns 18 juni 2016 om 23:54

@rput misschien ben ik van een andere generatie, maar soms gaan die bijnamen en verbasteringen mij iets te ver. En zeker deze van Sep vind ik echt niet kunnen.

Wheely 19 juni 2016 om 00:59

Nou rahimnsie, lijkt me dat uitgerekend jij als fan wel begrip kan tonen voor mijn enthousiasme. Onder doordraaien versta ik toch iets anders.

horsm 19 juni 2016 om 01:28

Seppertje? of juist: Seppissimo?

rahimns 19 juni 2016 om 01:58

@Wheely ik gun je absoluut je enthousiasme, ben ik ook… vind het gewoon niet passen. En ik vind dat ook meer in het algemeen, zie wel meer voorbijkomen dan alleen dit. Laten we de goede man gewoon Sep noemen. Verder even goede vrienden.

GroteSmurf 19 juni 2016 om 03:34

heel blij voor deze mooie kanjer

Senioralex 19 juni 2016 om 08:16

Ik ken geen enkele renner die zo dikwijls wegspringt uit het peloton.Ik ga dan
meestal naar de ijskast en wanneer ik terugkom is het peloton reeds terug bijeen.
Hij zegt dat het twee jaar geleden is dat hij een koers won..Mogelijk,maar ik vind slechts de Grote Prijs Van Peteghem-Impanis in 2013 en de openings-
koers van 2012,door een boeresprint van Tommeke…

SolitaryShell 19 juni 2016 om 08:19

Dan zou ik nog maar even verder zoeken.

Hakkie2 19 juni 2016 om 08:21

@senioralex: Vanmarcke won in 2014 gewoon 2 etappes: in de Tour of Alberta en Tour of Norway.

sooike 19 juni 2016 om 08:35

Dit soort renners gun je alle succes !

Volg hier

Headlines

Populair

Materiaalzone