Schachmann zet wegens chronische vermoeidheid punt achter seizoen

woensdag 7 september 2022 om 11:15
Schachmann zet wegens chronische vermoeidheid punt achter seizoen

foto: Cor Vos

Maximilian Schachmann zal dit seizoen niet meer in actie komen. De 28-jarige Duitser van BORA-hansgrohe heeft last van chronische vermoeidheid. “En er is geen andere behandeling dan rust”, laat hij weten in een persbericht van zijn ploeg.

Schachmann kwakkelt al een tijdje met zijn gezondheid. De allrounder testte begin dit jaar positief op het coronavirus en had lange tijd last van zijn besmetting, waardoor hij onder meer moest passen voor de Ardennenklassiekers. Tot overmaat van ramp liep hij vlak voor de Tour de France een tweede coronabesmetting op, al was hij wel op tijd hersteld voor de Ronde van Frankrijk.

“Maximilian kon geen goede basis leggen tijdens trainingen en was dan ook niet stabiel genoeg. Hij kreeg meerdere tegenslagen te verwerken met zijn gezondheid. Er waren natuurlijk wel momenten waarop hij zijn klasse kon tonen, zoals in de Ronde van Zwitserland, maar dan waren er vervolgens weer valpartijen. We beseffen dat Max nu een pauze nodig heeft, om zo volledig te herstellen”, aldus Ralph Denk, de teammanager van BORA-hansgrohe.

Denk verwacht dat Schachmann in januari zijn rentree kan maken in de Tour Down Under. “Zodra hij goed hersteld is, willen we met Max vroeg aan het seizoen beginnen. We mikken op dit moment op een seizoenstart in Australië.”

“Ik wil volgend jaar weer goede prestaties neerzetten”
Schachmann, in 2020 en 2021 winnaar van Parijs-Nice, is blij dat hij nu al gas kan terugnemen. “Ik moet de ploeg bedanken voor de steun in deze moeilijke tijden. Er is geen andere behandeling dan rust. Ik zal nu een lange pauze inlassen, om zo weer volledig gezond te worden en terug te komen op mijn normale niveau. Ik wil volgend jaar weer goede prestaties neerzetten.”

Dit artikel delen:

16 Reacties

Shinzawai 7 september 2022 om 12:05

Ik wens hem heel veel beterschap, hopelijk zien we volgend seizoen de oude Schachmann weer terug aan het front.

2
De Onechte gaviaal uit Ochten 7 september 2022 om 12:44

Irritant dat long covid. Frustrerend

2
LeoR 16 7 september 2022 om 12:48

Er staat toch nergens dat hij long covid heeft!?
Laat staan dat de chronische vermoeidheid ook maar iets van Corona te maken heeft? Enige link die je kan leggen, is dat hij omwille van (overdreven) voorzorgsmaatregelen na zijn testresultaat, niet al zijn trainingen naar behoren kon afleggen en daardoor nu een te kleine basis heeft..

-3
Brabander 7 september 2022 om 12:59

Alles wordt tegenwoordig aan ‘de corona’ gelinkt blijkbaar. Het zou allemaal best zomaar kunnen hè. Maar ook zomaar niet. En dat dan als een soort vaststaand feit brengen

-1
De Onechte gaviaal uit Ochten 7 september 2022 om 13:10

Klopt er staat niet dat het long covid is. Wel dat hij 2 keer corona heeft opgelopen en dat hij vermoeid is. Ik heb voor mezelf dat als long covid uitgelegd en inderdaad het staat er niet.

2
LeoR 16 7 september 2022 om 13:15

@ De Onechte gaviaal uit Ochten,

Dus bij gebrek aan feiten, neem je je eigen fantasie als waarheid?

-1
Shinzawai 7 september 2022 om 13:17

We kunnen inderdaad doen alsof het toeval is dat deze vermoeidheidsklachten na een covidbesmetting komen, terwijl vermoeidheid het belangrijkste symptoom van long covid is.

0
Brabander 7 september 2022 om 13:36

Ow. Dus de ziekte van Pfeiffer ofzo bestaat niet meer? Das allemaal gewoon long covid?

1
Shinzawai 8 september 2022 om 09:17

@Brabander: niemand zegt dat Pfeiffer niet bestaat, maar het zou wel enorm toevallig zijn om dat te krijgen na covid, terwijl long covid ook flinke vermoeidheidsklachten veroorzaakt.

0
Dikke Vrouw 7 september 2022 om 11:41

Blijf een naar beetje dat corona wat sommige ook beweren .. kijk kron , nu schachi ..

1
advocaat van de duivel 7 september 2022 om 12:26

Kan ook aan de prikken liggen… 28-jarige collega ook al sinds februari vermoeidheid na maanden thuis zitten en halftime werken. Werkt nog altijd niet fulltime. Is de dag na de booster begonnen…

-8
LeoR 16 7 september 2022 om 12:27

@ Dikke vrouw, dus elk fysiek ongemak bij iemand die ooit in aanraking is geweest met Corona (zowat iedereen dus), is gelinkt aan Covid?

Misschien heeft hij wel CMV, of heeft hij last van het vaccin (zoals hierboven geopperd), of heeft hij door eerdere fysieke tegenslag gewoon een te kleine basis. of of of ..

Altijd alles linken aan Corona is zo vermoeiend, probeer eens los te breken van het angstdogma en je blik terug te verruimen.

-4
Brabander 7 september 2022 om 13:02

Vrijwel niemand hier beweert dat het geen ‘eng beestje’ kan zijn.

1
Brabander 7 september 2022 om 12:47

Schachmann was vorig jaar in de Vuelta ook al totaal niet op zijn niveau

0
Panache 7 september 2022 om 13:19

Hulde voor de gekozen foto en Schachmann veel voorspoed bij het terug op niveau proberen te komen.

0
Brabander 7 september 2022 om 13:50

Sluit ik me volledig bij aan. Was toch altijd een prima renner, maar nu al ruim een jaar niet meer 'des Schachmanns'

0

Headlines

Populair

Materiaalzone