Sanne Cant klopt nichtje Loes Sels: “Nooit gedoe over overpakken”

zaterdag 22 december 2018 om 15:00
Sanne Cant klopt nichtje Loes Sels: “Nooit gedoe over overpakken”

foto: PhotoPress.be

Sanne Cant klopte vanmiddag haar nicht Loes Sels in de Waaslandcross van Sint-Niklaas. In de eerste ronde kwamen zij samen voorop en uiteindelijk moest een sprint de beslissing brengen in de koers. “Ik ben graag weg met Loes”, zei Cant na afloop in het flashinterview. “We kunnen elkaar altijd heel goed vinden. Er is ook nooit gedoe over overpakken.”

“We hebben er samen een mooie cross van gemaakt. Allebei wisten we wel dat het in de laatste ronde beslist ging worden. Er stond veel wind en dat maakte het iets te lastig om de hele dag alleen te rijden”, aldus Cant, die hier in Sint-Niklaas al haar derde zege pakte in de laatste vijf edities.

Morgen wacht de crossers de wereldbekerwedstrijd van Namen, een loodzware onderneming. Meerdere rensters stuurden daarom hun kat naar de koers van vandaag. “Eén van de redenen dat ik vandaag aan de start stond was, dat als ik vandaag zou crossen dat mijn conditie morgen niet zal beïnvloeden. Ik ga morgen niet slechter rijden omdat ik vandaag heb gereden.”

Dit artikel delen:

11 Reacties

Poeksel 22 december 2018 om 18:19

“Meerdere rensters stuurden daarom hun kat naar de koers van vandaag.”

Weer een nieuwe uitdrukking geleerd. Ik begrijp dat het wat anders is dan voor de kat zijn kut rijden.

0
Martin Bergstra 22 december 2018 om 18:38

Leerzaam veldrijden kijken

0
Brabander 22 december 2018 om 18:58

Een heerlijke Vlaemsche uitdrukking vind ik. ‘Forfait geven’ of ‘verstek laten gaan’ is dan toch wat minder.

0
xistnc 22 december 2018 om 19:08

Dat is er wat mij betreft één uit het tijdperk Marc & Mark in de categorie ‘alles op een zakdoek’, ‘boeken toe’, ‘de hoofdvogel schieten’ en ‘vijgen na Pasen’. Het wordt vooral gebruikt in voorbeschouwingen en interviews voor de start.

0
Romāns Vainšteins 22 december 2018 om 19:37

Kat sturen is ook een klassiekertje van Wuyts hoor.

0
Brabander 22 december 2018 om 20:24

'Een ander paar mouwen' is de favoriet van mijn oma

0
sooike 23 december 2018 om 11:06

Ik ben het eens met de oma van Brabander…een ander paar mouwen…Nog twee van Wuijts: “kantje boordje” en “hij is ribbedebie”…. Heerlijk volk, heerlijke taal !

0
kielabokki 23 december 2018 om 11:14

De bekenden hoor je vaker. José de Cauwer strooit nog wel eens met zelf verzonnen uitspraken zoals: hij schiet naar voren door het peloton als een teckel op een frikandel. Prachtig.

0
Martin Bergstra 22 december 2018 om 20:33

Zeuren op de Nederlanders is ook klassiek Wuyts en Paul.
Toch wel een echt Belgische trekje
Zeuren

0
tendam 22 december 2018 om 20:37

En een trekje van Martin Bergstra is zeuren over Belgen. Kan het wat minder?

0
Brabander 22 december 2018 om 21:04

Vind dat ook allemaal nogal meevallen hoor. Je kan beter content zijn met Sporza. Ik zou niet zonder ze kunnen

0

Headlines

Populair

Materiaalzone