Sacha Modolo en Alexandar Richardson weg bij Alpecin-Fenix

vrijdag 29 oktober 2021 om 09:17
Sacha Modolo en Alexandar Richardson weg bij Alpecin-Fenix

Sacha Modolo - foto: Cor Vos

Alpecin-Fenix neemt na dit seizoen afscheid van Sacha Modolo (34) en Alexandar Richardson (31). De Italiaan en de Brit maakten de afgelopen twee seizoenen deel uit van de selectie van het Belgische ProTeam.

De ervaren Modolo kende twee moeilijke jaren in dienst van Alpecin-Fenix. De voormalig WorldTour-renner en etappewinnaar in de Giro d’Italia was lange tijd geblesseerd. Het einde van zijn periode bij de ploeg van de gebroeders Roodhooft was wel positief: hij won in september een etappe in de Ronde van Luxemburg. Het betekende voor Modolo zijn eerste zege in meer dan drie jaar. “Ik heb hier echt geen woorden voor. Ik kan het niet geloven”, reageerde hij emotioneel.

Richardson dook, net als Modolo, begin 2020 op bij Alpecin-Fenix na enkele seizoenen op het Britse continentale niveau. Hij vulde vooral een knechtenrol in bij het ProTeam. Zijn laatste wedstrijd in het donkerblauwe tenue was eerder deze maand op het Brits kampioenschap; Richardson werd zesde op ruim een minuut achterstand van de nieuwe kampioen Ben Swift.

Alpecin-Fenix ziet na dit seizoen ook Louis Vervaeke (Quick-Step-Alpha Vinyl), Otto Vergaerde (Trek-Segafredo), Ben Tulett (INEOS Grenadiers), Petr Vakoc en Philipp Walsleben (stoppen allebei) vertrekken.

Dit artikel delen:

13 Reacties

blix 29 oktober 2021 om 10:02

Het leek me dat Philipsen met Modolo (naast Krieger) eindelijk zijn vaste lead-outman gevonden had. Rickaert will always be Merlier’s buddy!

ChefSpijker 29 oktober 2021 om 11:04

De leadouts van Modolo in de Vuelta waren wel vrij slecht. Die sprintte zelf gewoon zo hard mogelijk weg als ie op kop kwam en zonder te checken of Philipsen überhaupt op zijn wiel zat.

blix 29 oktober 2021 om 11:25

Zijn lead-out in Albacete, waar Philipsen won, was nochtans uit het boekje. De rit naar Molina de Aragon sprintte hij zich inderdaad los van alles en iedereen, maar dat leek me meer een poging om zelf te winnen.

ChefSpijker 29 oktober 2021 om 14:00

Dan moet je de sprint nog even terugkijken denk ik. Hier het moment dat Modolo vol aangaat, terwijl Krieger met Philipsen aan de andere kant van de weg zitten en Philipsen zelf vervolgens nog diagonaal de oversteek moet maken nadat een knecht van Démare hem nog op gang heeft getrokken. Modolo had geen idee waar Philipsen zat en knalde gewoon ‘dom’ volop door. Uiteindelijk valt het allemaal nog goed omdat er de ruimte was om te manoeuvreren, maar dit was verre van een leadout uit het boekje.

https://youtu.be/e_KmjaZ77M0?t=326

ThorHushovd 29 oktober 2021 om 10:07

Het blijft een gek gezicht dat Vervaeke naar QS gaat.

DonSelf 29 oktober 2021 om 10:31

Wanbeleid. Pas op dat ze het broodmagere Soudal niet volgen

Scott Sunderland 29 oktober 2021 om 11:17

Begrijpelijk. Modolo is overbodig bij de ploeg als sprinter en was twee jaar lang vooral geblesseerd. Hopelijk kan hij nog een jaartje in Italië rijden voor een kleinere PCT ploeg.

HSV 29 oktober 2021 om 11:50

Zo zie ik het ook. En Richardson leek mij soort eigen sponsor. Rijke gast als veredeld profi. Ben ook benieuwd of de Vreese en GvK blijven.

Scott Sunderland 29 oktober 2021 om 12:59

Van Keirsbulck is best nuttig gebleken als knecht, denk ik. Hoewel officieel voor het development team. Julien VERMOTE zal ongetwijfeld wel moeten vertrekken. Aangetrokken, ziek geworden en letterlijk nul koersdagen gehad.

HSV 29 oktober 2021 om 15:39

@Scott, volgens mij blijft die juist wel. Las zoiets nadat hij corona had gehad, ging zich richten op volgend seizoen.

De Cabybara van de Conradkade 29 oktober 2021 om 16:08

Jammer dat Tullett weg gaat. Heb ik zeker overheen gelezen.

Talentvolle jongen die nu ergens achter in de rij bij INEOS moet aansluiten.

Chaba Jimenez 29 oktober 2021 om 18:16

Tullett past helemaal in de aanvallende weg die ze willen inslaan. Dat wordt een knaller. Jammer dat zijn stijl, dat kleine lijfje en die gigantische schouderpartij met die zendmast van een hoofd wat eruit steekt werkt een beetje op mijn zenuwen.

Chaba Jimenez 29 oktober 2021 om 18:14

Sacha kijkt een beetje sip.

Was wel vrij duidelijk dat deze 2 zouden vertrekken.

De Vreese zal wel blijven.
Van Keirsbulck en Vermote? Die heb ik wat kermiskoersen zien rijden. Als dat belangrijk blijft voor Alpecin Fenix kunnen ze ook wel coureur blijven voor een minimumloon. Het blijft toch een beetje zonde.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair