Roompot en ploeg-Nuyens fuseren, Van Aert kopman

donderdag 30 augustus 2018 om 10:03
Roompot en ploeg-Nuyens fuseren, Van Aert kopman

Roompot-Nederlandse Loterij en Verandas Willems-Crélan gaan fuseren. Dat meldt de ploeg van Nick Nuyens op zijn website. Het Nederlands-Belgische project gaat verder onder de naam Roompot – Crelan. Roompot-Nederlandse Loterij laat weten dat Wout van Aert de kopman van de nieuwe fusieploeg wordt.

Het team zal worden geregistreerd onder de Belgische licentie van Sniper Cycling, maar zal wel rijden onder Nederlandse vlag. De dagelijkse leiding komt in handen van Nick Nuyens, Chris Compagnie en Michael Zijlaard. Erik Breukink, Michael Boogerd en Jean Paul van Poppel blijven ploegleider. Het Belgisch-Nederlandse project krijgt zowel Belgische als Nederlandse renners en stafleden. De ploeg stelt zich tot doel jong fietstalent kansen te blijven bieden.

“Meer ervaring, meer expertise op velerlei vlakken en een uitgebreider netwerk geven het nieuwe team meer slagkracht en groeicapaciteit”, meldt het persbericht. “Op middellange termijn is deelname aan een grote ronde een concrete doelstelling”, klinkt het.

Hoofdsponsor Roompot Vakanties heeft een contract getekend voor één seizoen, met de intentie om er nog een jaar aan vast te plakken. Co-sponsor Crelan is een Belgische coöperatieve bank. Nederlandse Loterij verdwijnt als sponsor.

Dit artikel delen:

104 Reacties

jvh93 30 augustus 2018 om 10:04

man man man

mark vv 30 augustus 2018 om 20:41

Daar word ik niet vrolijk van….

WernerFranke 30 augustus 2018 om 10:06

Het beste van twee werelden dan maar. Benieuwd welke renners in deze ploeg terecht komen en wie er gedumpt wordt.

KimJungPoels 30 augustus 2018 om 10:09

Hopelijk hebben ze van Aert al geïnformeerd.

horsm 30 augustus 2018 om 10:10

Dus Roompot probeert nog een jaartje haar logo op Van Aert te plakken en geeft er daarna de brui aan?

venloos 30 augustus 2018 om 10:11

Mijn eerste gevoel hierbij is ook niet goed. Maar we moeten maar even afwachten. Ben benieuwd wat dit voor van Aert betekend. Ik weet niet of Roompot tlj in de weg wil zitten.

baswallet 30 augustus 2018 om 10:12

Pieter Weening in het veld met een 53/11 de klimmetjes op harkende. Nice.

F.K.A. Ventoux 30 augustus 2018 om 12:15

: ) Kandidaat voor de centrumcross in z’n thuishaven Surhuisterveen

Merlinappa 30 augustus 2018 om 10:13

Hopelijk krijgt Nuyens niet te veel inspraak. Wel mooi dat van Aert al even in een Nederlandse ploeg komt natuurlijk.

Geflitst 30 augustus 2018 om 10:17

Kan ook een Belgische ploeg worden. Zou het shirt nog oranje zijn volgend jaar?

Kirsipuu 30 augustus 2018 om 10:20

Nuyens krijgt wel veel inspraak neem ik aan, want zijn rechtspersoon wordt gebruikt. Zijlaard doekt dus zijn rechtspersoon op terwijl hij de grootste sponsor mee brengt, enkel om een jaar Van Aert in de ploeg te hebben?

Geflitst 30 augustus 2018 om 10:14

Van Aert wordt in het persbericht als kopman aangeduid, dus die blijft. Verder duidt het doel om mogelijk al volgend jaar een grote ronde te rijden op een compleet gebrek aan realiteitszin.

ChefSpijker 30 augustus 2018 om 10:17

Middellange termijn lijkt me niet op volgend jaar te doelen. Maar over enkele jaren. Zullen wel op de Vuelta van 2020 mikken. Daarom wellicht ook onder Nederlandse vlag.

Geflitst 30 augustus 2018 om 10:20

Voorlopig is er wel maar een contract voor 1 jaar.

Mwielerfan 30 augustus 2018 om 19:41

Je begrijpend lezen mist realiteitszin

rvmnantonvg 30 augustus 2018 om 10:16

kan nooit lang goed gaan, twee verschillende werelden.

assen 30 augustus 2018 om 10:56

Ik weet het niet hoor; kan vriezen of dooien

Gabriel Melching 30 augustus 2018 om 14:32

Als iets al bevroren is kan het niet nog een keer bevriezen. Beide ploegen zaten in de problemen. Véranda’s Willems financieel en Roompot qua wedstrijden. Ze krijgen veel minder dan voorheen.

FBahamontes 30 augustus 2018 om 10:19

Tja, Roompot en Sniper zijn beide ploegen met een volslagen incompetente ploegleiding dus in dat opzicht passen ze perfect bij elkaar. Beetje jammer wel dat buiten van Aert die hele ploeg van Nuyens uit brandhout bestaat waar je ook niks aan hebt, net zoals driekwart van de huidige renners van Roompot.

En dan willen ze ook nog naar een grote ronde in de nabije toekomst, hoe desillusioneel kan je zijn zeg.

EddyB1958 30 augustus 2018 om 11:01

En toch wou de Nederlandse wielerbond Michiel Elijzen als bondscoach…

tendam 30 augustus 2018 om 11:06

Dat de KNWU je als bondscoach wil strekt niet ter aanbeveling ;)

EddyB1958 30 augustus 2018 om 11:20

Misschien niet, maar het feit dat Crelan,sinds het begin van deze eeuw,eerst onder de vroegere naam Landbouwkrediet en sinds een vijftal jaren als Crelan, het wielrennen sponsort, dat is ook iets wat meetelt.

Mwielerfan 30 augustus 2018 om 19:43

Sympathiek van landbouwkrediet ed maar waarin maakt dat de ploeg beter?

jvh93 30 augustus 2018 om 10:20

Van Aert, Van Schip en wellicht ook Van der Hoorn in 1 team vind ik dan wel weer mooi, maar de fusie met Nuyens kan nooit veel goeds betekenen, zeker niet aangezien bij Roompot Zijlaard de enige was die de leiding had, maar er nu dus 2 man van Verandas Willems bijkomen. Deze ploeg zien we over 1 of 2 jaar waarschijnlijk niet meer in het peloton

Mwielerfan 30 augustus 2018 om 19:44

Ik vind het juist erg jammer. Vd hoorn en vh schip moeten voor een kopman rijden. Kunnen ze beter naar wt ploeg met een niet te sterke voorjaarsploeg. Krijgen ze waarschijnlijk meer ruimte

Marszzz 30 augustus 2018 om 10:21

Het beste van Roompot ging al weg, of moest weg?, Ligthart, Gerts, Vermeltfoort, van Goethem en Meijers, dus een welkome versterking.

krypton 30 augustus 2018 om 10:23

Ik vind het heel jammer dat Roompot zo’n ploegje erbij neemt alleen omdat Van Aert er nog een jaartje rijdt. Verder is de toegevoegde waarde vrijwel nul. Het imago omgooien voor zo’n fusie lijkt me commercieel ook niet erg handig.

tendam 30 augustus 2018 om 10:26

Van Aert zorgt toch wel voor de nodige werkgelegenheid. In elk geval nog een jaartje.

ronddraaien 30 augustus 2018 om 10:26

Crelan zei al dat ze Van Aert willen volgen, dus vraag ik me al af wat er met de ploeg gebeurt in 2020. Verder heeft Roompot al wat mannen gedumpt die een resultaat konden halen, en misschien kan Taco nog een transfer versieren… Ik denk dat ze toch nog wat kwaliteit zullen moeten halen, maar dat betekent dus dat er nog meer renners van de huidige ploegen werkloos worden.

Flowik 30 augustus 2018 om 11:32

Als Vd Hoorn, V Aert & VH schip het een beetje goed doen kunnen ze wel met z’n drieen naar de Jumbo ploeg komen. Wat is er nou een beter situatie dan 2 ploegmaten die Nederlands (en eventueel perfecte knechten of semi kopmannen) zijn meenemen naar een Nederlandse World-Tour ploeg.

Verweggistan 30 augustus 2018 om 10:26

Ik neem aan dat dan Van Aert, De Bie, Leysen, Livyns en De Witte overkomen. En hopelijk ook Duyn.
Het enige voordeel dat ik voor Roompot zie, naast van Aert, is dat er direct aan de wens van de sponsor is voldaan om buitenlandse renners te halen. Nog een Fransman erbij (Perichon is nog vrij) en ze zijn klaar.
Dat ze op de licentie van Nuyens doorgaan heeft misschien ook te maken met het feit dat Nuyens nog een man of 5 onder contract had staan en Roompot alleen nog Van Schip. Dat is wat eenvoudiger qua contracten overzetten en Van Aert aan zijn contract houden.

Edit: En natuurlijk een extra kans op wildcards, de ploegen zitten elkaar nu niet meer in de weg voor koersen als Roubaix, Strade enz.

Marszzz 30 augustus 2018 om 10:39

Als je fuseert neem je de verplichtingen van beide partijen over.

AWestie 30 augustus 2018 om 10:41

Belgische licentie scheelt misschien ook qua centen? Uitbetaling van loon e.d.?

Alexander 30 augustus 2018 om 10:27

Het gezeik en de klachten omtrent Nuysen waren niet van de poes. Ik begrijp niet dat men het een goed idee lijkt met hem samen te werken. Zolang Nuysen dan maar bestuurlijk goed gecontroleerd en gestuurd wordt. Overigens heb ik gevoel bij leiding Roompot dat het ook niet op scherpst van de snede bestuurd wordt.

Dark Noise 30 augustus 2018 om 12:17

Nuyens Alexander, Nuyens

Duvel 30 augustus 2018 om 10:35

Veel negatieve visies op beide ploegen hier zeg. Ik vind het een prima ontwikkeling voor een pro-conti ploeg en ik denk dat ze een mooi programma kunnen gaan rijden dat zich in eerste instantie met name op het voorjaar zal richten.
Wellicht dat Nuyens zich nu ook meer kan richten op waar hij goed in is, want het was ook voor hem natuurlijk wel een klote situatie (waarin hij zich niet bepaald van zijn beste kant liet zien, maar dat terzijde).

tendam 30 augustus 2018 om 10:41

Hier zit toch helemaal geen toekomst in? Dit is uitstel van executie voor beide ploegen.

Viktrodriguez 30 augustus 2018 om 11:07

Twee keer niks is nog steeds niks natuurlijk. Een groot deel van beide ploegen bestaat uit brandhout, terwijl ik zowel die van Roompot als Nick Nuyens zelf nog nooit op iets heb kunnen betrappen wat duidt op managementkwaliteiten en visie. Nuyens komt in de media ook niet echt over als een adequate manager met louter negatieve zaken en zijn aanwezigheid als analist bij de VRT. Die waardeloze mediaoptredens waren er ook al voor het gezeik met de nieuwe sponsoring.

Deze nieuwe ploeg lijkt ook volledig te teren op de aanwezigheid van Wout van Aert, terwijl die maar één jaar blijft en ik ook renners als Van Schip en Van der Hoorn ook niet langer voor die ploeg zie rijden dan alleen nog volgend jaar.

Mwielerfan 30 augustus 2018 om 19:55

Ik vind het zelf raar dat Nuyens commentaar geeft er naast. Kennelijk gaat ie er niet vol voor om zn ploeg te bouwen, terwijl er wel het nodige te managen is zou je denken.
Je zou in theorie kunnen denken dat de publiciteit zijn ploeg weer ten goede komt. Maar gezien alle onrust zou je verwachten dat zn ploeg belangrijker is.
Hij lijkt meer iemand die graag een management rol heeft dan iemand die een onderneming opbouwt

Baik-Baik 30 augustus 2018 om 10:38

Komt er nu een mash up tussen de Brabanconne en het Wilhelmus op het shirt? Of gewoon Zoutelande?

zoetepap 30 augustus 2018 om 11:19

Promotiestunt: Gratis boeren verzekering bij Roompot vakanties en 200gr platte kaas van Charles/ gesigneerde trui Van Aert @ikwaserbijRoompotCrelan

EddyB1958 30 augustus 2018 om 11:34

Platte kaas verkopen ze niet,volgens de site van Charles.

ah-ja 30 augustus 2018 om 10:39

Nuyens wat een blaaskaak man man man

EddyB1958 30 augustus 2018 om 11:27

Blaaskaak of niet,hij heeft een opvolger voor Willems Verandas gevonden.

Theo Smits 30 augustus 2018 om 21:08

Misschien is Huygens wel een blaaskaak maar hij heeft veranda Willems gered.
En Zijlaard heeft Roompot verkwanseld.

FBahamontes 30 augustus 2018 om 10:39

Dit is ook wel veelzeggend:

'Hoofdsponsor Roompot Vakanties heeft een contract getekend voor één seizoen, met de intentie om er nog een jaar aan vast te plakken. '

Roompot heeft slechts een contract voor een jaar, en bij Crelan hebben ze eerder al aangegeven dat het hun alleen maar om Van Aert gaat en dat ze hem het liefst willen volgen. Duidelijk dus dat deze ploeg geen lang leven beschoren is.

Marszzz 30 augustus 2018 om 10:43

Het zegt eigenlijk niks. In 2020 zullen we het merken wat er wel en niet is. Er is wel een uitdaging om een sponsor te vinden voor na 2019…

ah-ja 30 augustus 2018 om 10:40

En verder: Belgische licentie, Nederlandse vlag?? Hoe werkt dit?

Marszzz 30 augustus 2018 om 10:44

Wat maakt het allemaal uit? Er zijn volgens mij ook een hoop nederlandse renners met een belgische licentie. Werkt ook.

Wheely 30 augustus 2018 om 10:51

Ben benieuwd of Taco en JW blijven, het betekent waarschijnlijk wel dat ze kunnen starten in het Vlaamse voorjaar en dat ze daar kunnen profiteren van de aanwezigheid van Wout. Daarna mee naar Jumbo.

Polleke 30 augustus 2018 om 10:56

Er bestaat al een Nederlandse ploeg met een Duitse licentie, dus…

Wheely 30 augustus 2018 om 11:01

Wanneer is er weer een WF live waarin we mannen als Boogerd en Van Schip hierover de hemd van het lijf kunnen vragen?

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair