Robert Gesink opnieuw geopereerd aan schouder: “Van kwaad tot erger”

woensdag 8 september 2021 om 08:24
Robert Gesink opnieuw geopereerd aan schouder: “Van kwaad tot erger”

foto: Cor Vos

Robert Gesink moet opnieuw geopereerd worden aan zijn schouder, die hij brak tijdens de valpartij vroeg in de Tour de France. Door de nieuwe ingreep zal de ervaren klimmer van Jumbo-Visma een streep moeten zetten door de rest van zijn seizoen.

Ondanks die opnieuw opspelende schouderblessure wist Gesink de Vuelta a España uit te rijden. Hij loodste zijn kopman Primož Roglič naar de eindzege in Spanje. Na het feest keerde hij terug naar zijn woonplaats Andorra. “Ik heb zo veel mogelijk genoten van deze ene dag met de familie”, vertelt Gesink op sociale media.

“Helaas is mijn schouderblessure van kwaad tot erger gegaan. Ik reis woensdag naar Nederland voor een tweede operatie. Daardoor lijkt het erop dat het seizoen 2021 klaar is voor mij. Ik duim voor een snel herstel”, aldus de 35-jarige Gesink.

Eerder in de Vuelta liet de klimmer uit Varsseveld al weten veel last te hebben. “Persoonlijk ben ik mijn schouderblessure uit de Tour heel erg aan het uittesten”, vertelde hij in de tweede week. “Hopelijk kan ik mijn schouder de komende dagen wat rust geven en de ploeg verder helpen.”

Dit artikel delen:

9 Reacties

Tinus1984 8 september 2021 om 08:27

Pff het zit deze topper ook niet echt mee he. Blij dat hij de vuelta wel uit heeft kunnen rijden. Geeft toch een positief gevoel na de tour. Hopen op een goed herstel

hjjanssen1973 8 september 2021 om 08:38

Hij heeft het toch goed gedaan dit seizoen, zeker ook in de Vuelta. Prima om vroeg af te sluiten, herstellen, en dan volgend jaar weer een goed seizoen draaien.

Wildebert 8 september 2021 om 08:47

Respect Robert en hopelijk nu een afdoende operatie en daarna spoedig herstel gewenst. Kunnen de schouders er weer flink onder gezet worden plus een hoop gewaardeerd knechtenwerk.

Wheely 8 september 2021 om 09:16

Sterkte Robert, dienstbaar seizoen gedraaid wederom. Het succes van de ploeg rustte mede op jouw schouders. Herstellen maar en ontspannen met de fam!

assen 8 september 2021 om 10:39

Frustrerend voor Robert. Vond m dit seizoen toch 1 van de mindere renners van TJV (nu Lindeman weg is [vette knipoog]), deze omstandigheden zullen daar de grootste oorzaak van zijn.

Hoe groot is de kans dat Robert aan TJV verbonden blijft, bijv als ploegleider? Sowieso was Robert lang het uithangbord van het NL wielrennen.

Herinneren jullie je nog dat Robert in een lichtglooiende sprint het hele peleton erop legde in een WT-koers in Canada (Quebec)? Volgens mij had zelfs Sagan het nakijken… ZO GOED was Gesink ooit!

Johnny7 8 september 2021 om 10:47

De laatste 2 jaar is het bergop al een heel stuk minder bij Gesink. Gezien zijn leeftijd ook logisch. Maar we moeten er wel rekening mee gaan houden dat hij niet meer als absolute klimknecht naar een grote ronde kan. Hij moet er te snel. Benieuwd wat zijn nieuwe rol zal zijn inderdaad (wegkapitein?)

S. Morgenstern 8 september 2021 om 10:52

Hij gaat al zeker twee jaar niet meer mee als klimknecht naar grote rondes. Hij is ondertussen een ´middenveld´ knecht, vorig jaar van een weergaloos hoog niveau, dit jaar een stuk minder.

fietsvriend 8 september 2021 om 12:36

Vorig jaar Tour reed ie toch menig nekkie eraf bergop – volgens Thomas Dekker heeft ie ook bijgedragen aan het slopen van zijn eigen kopman.

Dit jaar in Vuelta idd vaak eerder ingezet. Maar heb hem toch lekker lang zien sleuren.

Beterschap voor hem.

Turtlehead 8 september 2021 om 10:58

Ik dacht even dat hij woest was geworden, maar het gaat over zijn blessure uiteraard.
Toch goed gedaan, Suc6 met t herstel.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair