Robert Gesink keert terug naar Nederland

Door , woensdag 12 juli 2017 om 10:01
Robert Gesink keert terug naar Nederland

foto: Sirotti

Robert Gesink heeft het ziekenhuis in Bellignat verlaten. De onfortuinlijke kopman van LottoNL-Jumbo gaat per ambulance terug naar Nederland. De komende weken moet onze 31-jarige landgenoot een korset dragen om de breuk in zijn wervelkolom te ondersteunen. De geboren Achterhoeker grapte zelf dat hij daardoor nu op een Minion lijkt.

Dit artikel delen:

22 Reacties

nietram 12 juli 2017 om 10:09

Mentaal sterk die Gesink, respect.

Komi 12 juli 2017 om 10:15

Hoop dat Robert weer sterk uit deze tegenslag terugkomt. Misschien nog knallen in Lombardije?

Scotty 12 juli 2017 om 10:16

Niks dan respect voor deze krijger.

Hij heeft mij veruit het mooist moment van deze Tour laten beleven. Een middagje op het puntje van je stoel schreeuwen naar de TV, heerlijk. Daar gaat het om. Het resultaat is secundair.

flashke 12 juli 2017 om 10:17

Mentaal sterk die Gesink, weten dat je geen Frans kan, maar het toch gewoon blijven proberen. Respect.
Zonder gelul, komt de Vuelta te vroeg voor hem? Zou je na een viertal weken kunnen koersen met een korset?

Scott Sunderland 12 juli 2017 om 10:28

Gewoon een goede gast die Gesink. Als wielrenner doet hij verschrikkelijk zijn best. En ja hij heeft veel tegenslag. Gaat gewoon door. Hij kan hard fietsen. Misschien niet die ster geworden die we voor ogen hadden, maar desondanks een hele goede renner hoor.

theking 12 juli 2017 om 10:29

Jammer dat de vuelta te vroeg komt

nietram 12 juli 2017 om 10:34

@flashke
Die vraag, dat is een grap toch?

flashke 12 juli 2017 om 11:07

@nietram
Theuns en Hermans trainden na hun blessure met een korset. De ene blessure is de andere niet, dat geldt ook met revalidaties. Ik weet niet hoe zwaar zijn ruggenwervel is beschadigd, ik weet niet welke ruggenwervel is beschadigd, dus weet ik ook niet hoe snel Gesink er terug bovenop kan komen. Na vier weken herbeginnen lijkt inderdaad vroeg, maar een sportlichaam herstelt beter, en met gestrekte rug trainen op de rollen lijkt me in bepaalde gevallen zeker niet ondenkbaar.

xistnc 12 juli 2017 om 11:10

@flashke
Je vroeg naar ‘koersen met een korset’. Dat is toch heel iets anders dan ‘met gestrekte rug trainen op de rollen’ en dan ook nog ‘in bepaalde gevallen’?

Simbo 12 juli 2017 om 11:10

Met BAS is het prima reizen ;-)

flashke 12 juli 2017 om 11:14

@xistnc
Ik bedoelde trainen, maar ik zie nu pas dat de Vuelta al 19 augustus begint. Ik dacht dat hij elk jaar een dag of tien later begint. Dan wordt het inderdaad geen waterkans, maar nul kans.

nietram 12 juli 2017 om 11:14

@flashke
Op de rollen zou inderdaad goed denkbaar kunnen zijn, maar om de Vuelta te kunnen halen heb je meer nodig dan enkel de rollerbank. Plus dat hij sowieso minstens vier weken stil zit. Dat stuk vorm/conditieverlies train je er niet in twee weekjes weer bij.
Maar goed, Gesink heeft al voor hetere vuren gestaan dus ik laat me graag verrassen ;)

Raafje 12 juli 2017 om 11:22

Waarvoor zou ie een infuus in z’n arm hebben?

nietram 12 juli 2017 om 11:23

@Raafje
Wellicht om pijnstillers rechtstreeks toe te dienen?

mollemarijden 12 juli 2017 om 11:42

Echt veel tegenvallers gehad, maar altijd teruggekomen. Topmentaliteit. Vooral de valpartij waarbij hij zijn heup gebroken had heeft de kans op een grote ronde winst laten verdwijnen. Want, vroeger nam hij in kleine groepen het commando en viel zelfs aan.

Raafje 12 juli 2017 om 11:43

Oja, tuurlijk. Logisch

52voor11achter 12 juli 2017 om 11:50

Koersen met korset is wellicht een aanrader met al die valpartijen. Kan je direct op orde de ambulance weer in.

Wheely 12 juli 2017 om 12:09

Hip corset hoor. Sterkte maar weer Gesink, op naar volgend jaar Tour!

Wheely 12 juli 2017 om 12:58

Wel weer apart dat er nu opeens Minions Happy Meal reclames verschijnen op deze site, haha!

reusjen 12 juli 2017 om 14:21

@Flashke
Een stabiele breuk in wervel L1 dacht ik.

Rondo 12 juli 2017 om 16:50

Klopt L1 , dus de Vuelta zou mogelijk kunnen zijn.
Hij hersteld nu ook van die twee dagen werken in juli. De duurconditie is niet weg, de kracht zal achteruit zijn gegaan.
Maar pieken in de derde week zou moeten lukken.
Maarja net op tijd thuis voor de zwarte cross, daar gaan ze Gesink op de platte wagen rondrijden van biertent naar optreden en vv.

Wildebert 12 juli 2017 om 16:53

Beterschap. Heb ontzettend van Robert genoten afgelopen zaterdag. Herstellen en op naar de volgende uitdaging.

Headlines

Materiaalzone

Populair