Robert Gesink eerste renner Jumbo-Visma: “Als je zo sterk kunt finishen, chapeau!”

Door , zondag 21 april 2019 om 19:23

Niet beoogde kopman Wout van Aert, maar Robert Gesink bleek tijdens de Amstel Gold Race de beste man in koers voor Jumbo-Visma. De 32-jarige Nederlander koerste attent, maar na een hoogtestage – in voorbereiding op de Giro d’Italia – was in de slotfase zijn pijp leeg. “Na zo lang niet koers, is dit zo’n beetje het pittigste wat je kunt doen”, vertelt hij aan WielerFlits.

Gesink zag uiteindelijk Mathieu van der Poel winnen. Hij heeft wel een tip voor zijn landgenoot: “Ik mag het misschien niet zeggen, maar voor de Kruisberg daar op die grote baan wegrijden – als je zó sterk bent, kun je dat beter niet doen. Dan had er misschien nog wel veel meer ingezeten”, glimlacht de voormalig nummer drie in deze koers. “Maar als je dan nog zo sterk kunt finishen… Chapeau!”

Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

22 Reacties

Marcel1112 21 april 2019 om 19:28

Mooi. Hij heeft wel gelijk maar op van der Poel staat geen peil.

Pascal De Kooning 21 april 2019 om 19:48

Wat moet er dan nog veel meer in zitten dan winnen??

SolitaryShell 21 april 2019 om 19:51

De rest op een ronde zetten en als enige de koers mogen uitrijden.

Wheely 21 april 2019 om 19:52

Prijs voor de strijdlust! Oh wacht…

Mwielerfan 22 april 2019 om 00:53

Winnen omdat je de beste bent, niet winnen omdat er vooraan twee stilhouden

yo-eddy 22 april 2019 om 09:25

@Mwielerfan, het was een faire sprint toch? VlaFlip en Vogelzang hebben uit kunnen rusten en konden veel frisser de sprint in dan Mathieu …… maar worden toch op 4 fietslengtes gereden.

Random wielerliefhebber. 22 april 2019 om 11:57

40 KM met 2 op kop rijden is uitrusten? Ik doe niks af aan Mathieu zijn prestatie maar hij was wel degene die meer heeft kunnen rusten richting die laatste kilometer

kielabokki 21 april 2019 om 19:50

Reed een prima koers.

Poeksel 21 april 2019 om 20:13

Nog beter: afscheid nemen van de technische staf en jou alle beslissingen laten nemen! Jij hebt er overduidelijk meer verstand van.

Kelder is de Man 21 april 2019 om 20:14

Wat een gelul leo..

Viktrodriguez 21 april 2019 om 21:02

Welke te hoge verwachtingen? Van Aert die een van de vele kanshebbers op de kasseien was en hier hadden ze hooguit op zijn Clarke’s uit de tweede of derde lijn kunnen scoren.

Kelder is de Man 21 april 2019 om 21:15

Mooie uitslag van Gesink, ook van Mollema trouwens.

VerstandOpNul 21 april 2019 om 22:27

Zo, de werkdag van Gesink zat er weer op..

Joop Zoetemelk 22 april 2019 om 08:30

Hoeveel zal hij nog voor een beetje rond trappen krijgen.

sooike 21 april 2019 om 23:26

Van der Poel kan de tips van Gesink missen. Hij trekt er zich niks van aan, rijdt op instinct en is zelfs door zijn eigen ploegleiding niet te regisseren. Als Gesink de beste man is in een ploeg voor wie dit publicitair toch geen onbelangrijke koers is, mag je spreken van een offday. Of waarschijnlijk niet hier ?

$kedel 21 april 2019 om 23:44

Gesink laat enkel zien waarom er zo laf gekoerst werd voor tijdperk van der Poel..
Je zal maar een recht stuk weg tegenkomen…

leegloper 22 april 2019 om 00:37

@sooike,
Ja, publiciteir belangrijk, maar ze hebben niet de 10 jaar jongere Gesink of Freire of andere favoriet mee. Dus ik vind het geen offday.
@Skedel,
Een paar kilometer verderop aanvallen is niet meteen laf.

Mwielerfan 22 april 2019 om 00:56

Vdp gaf zelf aan dat hij graag wat andere mee had gekregen. Iedereen geeft aan dat het de domste plek is om te demarreren, dus krijgt vdp niemand mee. Als hij alleen wil rijden maakt het natuurlijk niet uit maar als je samen met andere wilt rijden kun je beter enigszins luisteren naar iedereen in je omgeving

platteprijs 22 april 2019 om 08:39

Gesink heeft gelijk. Demarreren op de Gulpenerberg was een tactische fout. Het stuk rijksweg tussen Gulpen en Wahlwiller is een rot stuk. Gisteren stond er ook nog eens wind op kop. De Kruisberg was beter geweest, want daarna volgen de klimmetjes snel op elkaar. Daar had VdP wel mannen meegekregen. Nu heeft hij deze les geleerd en óók nog eens gewonnen!

Slurpie Blauw 22 april 2019 om 09:21

Ik denk dat VDP naar die kopgroep wilde rijden, waar nog een mannetje van hem zat. Misschien had die Correndon renner beter kunnen afzakken op het moment dat VDP demarreerde.

Akiria 22 april 2019 om 09:40

Misschien is het handig om Gesink niet gelijk te interviewen zo kort na een inspanning, zelden meer onzin gehoord dan dit verhaal.

Random wielerliefhebber. 22 april 2019 om 11:58

Ik vind het anders een haarscherpe analyse