Rémy Di Gregorio betrapt op ‘super-epo’ in Parijs-Nice

Door , woensdag 11 april 2018 om 17:16
Rémy Di Gregorio betrapt op ‘super-epo’ in Parijs-Nice

Di Gregorio na zijn zege in de Tour La Provence - foto: Sirotti

Rémy Di Gregorio is tijdens Parijs-Nice betrapt op doping. Bij de Fransman zijn sporen van darbepoetin, ook wel super-epo, aangetroffen. De renner van Delko Marseille Provence KTM is voorlopig geschorst.


De UCI meldt dat de positieve plas op 8 maart is afgenomen door de Cycling Anti-Doping Foundation, na de vijfde etappe van Parijs-Nice naar Sisteron. Di Gregorio eindigde in die etappe als 55e. De 32-jarige coureur heeft het recht om de B-staal aan te vragen.

Di Grégorio verdedigde eerder de kleuren van FDJ, Astana en Cofidis. Een ritzege in Parijs-Nice van 2011 geldt als zijn voornaamste wapenfeit. Daarnaast won hij de rondes van Bulgarije (2013) en Taiwan (2014). Een dieptepunt was zijn arrestatie op de eerste rustdag van de Ronde van Frankrijk in 2012 vanwege vermeend dopingbezit. Later werd hij vrijgesproken nadat het om vitamines bleek te gaan. In september vorig jaar gaf hij aan te stoppen, maar in november kwam hij daar op terug. Begin dit seizoen won hij een rit in de Tour La Provence en het bergklassement van de Ster van Bessèges.

Ploegmanager Rostaing: “Ik voel me diep verraden”
Manager Frédéric Rostaing moest zich inhouden in een reactie via sociale media. “Ik schaam me, ik schaam me, ben geschokt… En ik voel me diep verraden als de resultaten van de analyse bevestigd worden”, zegt hij. “Mijn woede en verdriet zijn maar een paar gevoelens op dit moment. Dit zet fundamenteel vraagtekens bij de totale investering in ons project dat twintig jaar geleden is gestart, op basis van de ethische waarden die het cement vormen. We zullen na de Waalse Pijl de balans opmaken met onze partners.”

Dit artikel delen:

41 Reacties

Abraham Olano 11 april 2018 om 17:18

Wat een romanticus!

Contador 11 april 2018 om 17:18

Wat een Ukkel! Eerder al een onderzoek naar hem geweest voor mogelijke dopinghandel.

Bye Bye Remy

WernerFranke 11 april 2018 om 17:19

Had dan beter toch gestopt.

MatthiasVDH 11 april 2018 om 17:20

Het leukste bij dopinggevallen zijn de uitvluchten. Heeft ie al gereageerd?

Ab Normaal 11 april 2018 om 17:23

De heer O. et Lul

kaas 11 april 2018 om 17:24

Als je dan toch epo gebruikt, dan maar beter meteen super-epo!

Geflitst 11 april 2018 om 17:25

Sowieso was hij ook bij zijn zege in La Provence ook al gedopeerd. Zijn die testresultaten nog niet binnen of zijn die testen niet goed genoeg?

Liefhebbertje 11 april 2018 om 17:27

z’n gezicht staat ook raar door al die middelen…

Jelmer-038 11 april 2018 om 17:37

Sukkeltje, Sukkeltje, Sukkeltje!!!!

nickdt 11 april 2018 om 17:46

Doping pakken en 55e worden in de etappe. Hoe slecht ben je dan als je schone renners niet achter je kan houden.

Scott Sunderland 11 april 2018 om 17:48

Was al een schimmig figuur natuurlijk. Ik ben ook erg benieuwd of we nog een orginele en grappige smoes krijgen. Ze zouden verzameld en gebundeld moeten worden. Prima amusementswaarde.

josi 11 april 2018 om 17:50

Ongetwijfeld zal hij een prima verklaring hebben over hoe dit middel volledig onbedoeld en buiten zijn medeweten in zijn lichaam terecht is gekomen.

arviidd 11 april 2018 om 17:52

Waarom Epo als er Super-Epo is!

Timster 11 april 2018 om 17:54

Ghehe, dopingnaam eindigend op poetin. Zal wel van Russische makelij zijn…

Roy van den Busken 11 april 2018 om 18:00

De Waalse Fleche, mooi!

Jean Dumas 11 april 2018 om 18:00

Zat in het kerstdiner van mijn ex.

Olly 11 april 2018 om 18:17

Ik schat dat hij niet snapt hoe dit mogelijk is, en dat hij er alles aan zal doen om zijn naam te zuiveren van deze onbegrijpelijke uitslag van (zijn) Urine.
Het zal zoiets zijn van “ik was op vakantie in Bakoe, en viel in het ziekenhuis op een injectiespuit”

koos1 11 april 2018 om 18:18

Die zien we nooit meer terug………..

vluggejapie 11 april 2018 om 18:18

Rémy heeft zich in de wespennesten gewerkt.

IlPirata 11 april 2018 om 18:32

Nou NepRicco en nu op zoek naar een uitzenbureau alvast. Gegroet.

maurits1972 11 april 2018 om 18:39

Die komt niet met uitvluchten of smoesjes hoe het in zijn bloed komt. Hij is op leeftijd, wilde al stoppen. En dacht, wie weet kom ik ermee weg en kan ik wat moois laten zien op (on)sportief vlak. Laat niks meer van zich horen, of komt met een hele pak bekentenissen cq beschuldigingen.

marehoek 11 april 2018 om 18:43

UCI geweldige vangst zo groot als een
stekelbaarsje.
Zaak.Froome????????????.?.

mark vv 11 april 2018 om 18:53

Verrassend.

Verweggistan 11 april 2018 om 19:06

De rede van zijn plotse doorstart ook duidelijk: Hij had wat nieuws gevonden en wilde dat nog uitproberen.

ah-ja 11 april 2018 om 19:34

Super epo zou epo zijn die je niet kan opsporen. Dat zou pas super zijn

  • 1
  • 2