Quintana: “Unzué heeft gezegd dat ik kopman ben in de Tour”

donderdag 30 mei 2019 om 12:52

foto: Cor Vos (archief)

Nairo Quintana is in de Tour de France de kopman van Movistar. Dat vertelt de Colombiaanse kopman bij een persmoment in Bogotá. “Eusebio Unzué heeft gezegd dat ik de kopman ben voor de Tour”, zegt Quintana over zijn ploegbaas. “Dus ik heb mij daarop voorbereid.”


“Ik hoop dat ik kan rekenen op de steun van mijn ploeggenoten”, vervolgt Quintana. Een droomhelper zou Richard Carapaz zijn, de Ecuadorioaan die momenteel het roze draagt in de Giro d’Italia. “Ik hoop dat hij de roze trui kan behouden. Ik zou hem ook graag mee hebben in de Tour, net als Winner Anacona. Maar de ploegleiding kiest de beste renners. In die strijd is ook een grote renner als Alejandro Valverde.”

Dauphiné
De 29-jarige Quintana zegt dat hij met meer ervaring naar de Tour gaat. Hij startte al vijf keer in de Franse ronde. “Ik ken mijn lichaam, mijn ploeg en het parcours beter. Ik ben gefocust op dat doel en ik heb vertrouwen in mijn voorbereiding. De Tour is voor mij een nieuwe kans die ik aan wil grijpen.”

De voorbereiding van Quintana gaat via het Critérium du Dauphiné (9-16 juni) maakte de pocketklimmer bekend. De Tour de France begint op 6 juli in Brussel.

Dit artikel delen:

14 Reacties

IlPirata 30 mei 2019 om 12:55

We gaan het zien Nairo, hopelijk kan Movistar dit keer wel tegen Ineos(ex-Sky) opboksen.

Geert Kroezen 30 mei 2019 om 13:36

Qua team mogelijk zou je zeggen. Quintana, Landa, Pedrero, Anacona, Amador, Carapaz, Carretero en Valverde. Qua klimmers moeten ze een mooi clubje moeten samenstellen. Alleen nog twee goede hardrijders voor het vlak dan.

Scibby 30 mei 2019 om 12:56

Klinkt toch als een kindergroepje: “Unzué heeft gezegd dat ik kopman ben in de Tour” Dus alle andere moeten luisteren wat ik wil! “Ik hoop dat ik kan rekenen op de steun van mijn ploeggenoten” Fijn dat dat niet vanzelfsprekend is, als je de kopman bent.

VerstandOpNul 30 mei 2019 om 14:20

Zo klonk het idd een beetje.. weet niet of dat letterlijk zo gezegd is..
Heeft niet echt de persoonlijkheid om kopman te zijn..

xistnc 30 mei 2019 om 13:06

@Nairo
Ja. Zoals Landa in de Giro.

Jack2811 30 mei 2019 om 13:12

Als ze het positieve gevoel mee kunnen nemen naar de tour zie ik hem wel hoge ogen gooie

quickstep 30 mei 2019 om 13:39

vamos nairo

Pascal De Kooning 30 mei 2019 om 13:45

Als hij ooit de Tour wilt winnen moet het dit jaar gebeuren met zo weinig tijdrit-kilomers! Hetzelfde geld voor Bardet overigens…

Anketieletje 30 mei 2019 om 15:34

Ik verwacht dat Nairo de grootste concurrent gaat worden voor alle andere kanshebbers….. Gewoon een ideaal parcours voor een op grote hoogte presterende klimgei… -bok.

Gilberto 30 mei 2019 om 15:56

Ik hoop toch op Bardet of Pinot :)

Gilberto 30 mei 2019 om 15:55

Klinkt echt zo van “Lekker puh” :D

leegloper 30 mei 2019 om 16:46

Een belangrijk deel van die mening wordt gevormd bij het lezen van de titel. Maar weten wij veel hoe het gezegd is. Misschien zei Quintana eerst dat hij de kopman was en vroeg een journalist daarna of de ploegleiding het daarmee eens was.

Jungle Man 30 mei 2019 om 16:55

Laat het dan maar zien met je benen.

Titaantje 30 mei 2019 om 17:56

Hopelijk gaat hij dan ook eens koersen als een kopman: vooraan, uit de wielen, in de aanval, bergop het verschil makend. Als hij zijn vormpeil niet hoger krijgt dan de afgelopen twee jaar, dan gaat hij de Tour zeker niet winnen. Ik reken hem niet tot de 3 topfavorieten.