Quintana dolgelukkig met eerste seizoenszege en leiderstrui

zondag 15 maart 2015 om 17:41
Quintana dolgelukkig met eerste seizoenszege en leiderstrui

foto: Sirotti

Nairo Quintana heeft de macht gegrepen in Tirreno-Adriatico. De Colombiaan reed Wout Poels uit de leiderstrui en heeft nu 39 seconden voorsprong op Bauke Mollema in het algemeen klassement. “Ik ben heel blij”, reageert hij op de ploegsite.

Binnenkort verschijnt de nieuwe voorjaarseditie van RIDE, waarin we uitgebreid vooruitblikken op het nieuwe wielerseizoen. Het wordt wederom een lekker dikke editie vol verhalen over alles wat de wielersport zo mooi maakt. Pre-order hem nu online en ontvang leuke extra's. Wil je onze voorjaarsgids extra voordelig ontvangen? Neem dan nu een abonnement en ontvang maar liefst 20% korting!

“Mijn eerste zege van het seizoen opeisen op deze manier maakt mij dolgelukkig. Dat is waarom ik het zo uitbundig vierde. Het was een hele snelle etappe”, kijkt de kleine renner van Movistar terug. “Het was moeilijk te verwerken, mede door de koude weersomstandigheden. Door mijn team kon ik, met de energie die ik nodig had, de slotklim aanvangen. Met mijn aanval kwam mijn tactiek tot uiting.”

“Ik heb twee keer aangevallen. Ik zag dat niemand me kon volgen en ben door blijven gaan tot het einde.” Quintana is nog niet zeker van zijn eindzege. Met Mollema (op 39s), Rigoberto Uran (op 48s) en Thibaut Pinot (op 57s) staan er drie renners binnen een minuut van de Girowinnaar van 2014. “Er ligt nog een lange rit in het verschiet, dus ik hoop dat we geen moeilijkheden tegenkomen, zodat ik in de tijdrit mijn leiderstrui kan verdedigen.”

Dit artikel delen:

17 Reacties

batchieboy 15 maart 2015 om 17:53

Hopelijk heeft mollema op de volgende berg net zo’n versnelling in de benen.

0
ValverdeBassoNibali 15 maart 2015 om 18:23

Edit redactie: Thanks. Is aangepast.

0
Dalendklimmen 15 maart 2015 om 18:26

Laatste zin : al veranderd zie ik:p

Verder is het natuurlijk verre weg de beste klimmer die er op dit moment is en als die de kasseienetappe overleeft zonder veel tijdverlies dan wint die de tour.

0
Purito 15 maart 2015 om 18:59

Niet zeker van de eindzege? Wie moet hem stoppen dan?

0
řezník 15 maart 2015 om 19:08

@Purito

Nou wat dacht je van Mollema met zijn versnelling? Pinot met zijn super daal kunsten? Uran met zijn Colombiaanse inhoud?

0
Chaba 15 maart 2015 om 19:43

Kan me niet voorstellen dat ze hem nog uit die trui gaan rijden.

0
alsjewint 15 maart 2015 om 19:50

Quintana maakt volgens mij echt wel een heel goede kans op de eindzege. Behoudens pech of ziekte zie ik hem dit niet meer uit handen geven.

0
Wheely 15 maart 2015 om 20:23

Ben ook wel benieuwd naar de reacties van Poels en Mollema na deze epische rit.

En Quintana heeft er een mooie eindzege bij! Moet wel heel raar lopen als die dat nog uit handen geeft.

0
sven241 15 maart 2015 om 20:43

Quintana heeft normaal gesproken de zege wel binnen. Uran 2e plek en Mollema moet proberen Contador van zich af te houden in de tijdrit.

0
Swagboy 15 maart 2015 om 23:21

Iedereen kijkt wel met grote ogen nazr Quintana, maar zo sterk was hij niet als je weet dat Mollema met een leegloper nog 20 seconden dichter kwam in de laatste 2 km. Maar ja, dat weten natuurlijk alleen de echte volgers zoals ik

0
MaukeBollema2 16 maart 2015 om 08:48

Dit is veelbelovend voor het eerste seizoen van Mollema bij Trek. Deze vorm heeft hij vorig jaar niet vaak laten zien.

0
MaukeBollema2 16 maart 2015 om 10:54

Quintana heeft de Tirreno zo goed als binnen. Voor mij nu al de topfavoriet voor de Tour.

0
debarreman 16 maart 2015 om 10:55

Sterk gereden, ook in taktisch opzicht, van Quintana.
Ik heb Mollema zo vroeg in het seizoen nog niet zo goed gezien. Hopelijk zet hij een stap bij zijn nieuwe ploeg, én rijdt hij zich, om zich maar te bewijzen richting Trek, nu niet over de kop.

0
Bettinwel 16 maart 2015 om 10:57

@Bollema

Je moet de beer niet verdrinken voordat de huid geschoten is (of zoiets). Hup Buikje!

0
MaukeBollema2 16 maart 2015 om 11:48

@Bettinwel, ik begrijp dat ik de put demp terwijl je nooit weet hoe een kalf een haas verkoopt. Maar Quintana is voor mij al langer de favoriet voor de aanstaande Tour, dit bevestigt het alleen maar.

0
minento 16 maart 2015 om 12:03

Quintana voelt zich duidelijk in zijn sas in barre weersomstandigheden. Hij is misschien de enige die niet zal klagen over RCS.

0
Tripodboom 16 maart 2015 om 15:12

Ik vertrouw die jongens niet die in Zuid Amerika trainen. In de bergen ver van alle controle, denk aan de hardlopers uit Afrika.

0

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone