Quick-Step Floors onderhandelt met 18-jarig toptalent Remco Evenepoel

Quick-Step Floors onderhandelt met 18-jarig toptalent Remco Evenepoel

foto: Marcel Koch

maandag 28 mei 2018 om 16:42

Remco Evenepoel heeft al een contract voor volgend seizoen bij Hagens Berman-Axeon, maar Quick-Step Floors mengt zich nu ook in de strijd om het 18-jarige toptalent. Dat vertelt Evenepoel nadat hij dit weekend Belgisch kampioen bij junioren werd door een solo van 91 kilometer af te ronden. Zijn voorsprong aan de meet bedroeg meer dan vier minuten. “Onderhandelingen lopen, ik ga weldra eten met Lefevere”, aldus Evenepoel tegen HLN.

Patrick Evenepoel is de vader van Remco en tevens ex-prof. Hij bevestigt dat er deze week een gesprek plaatsvindt met Patrick Lefevere, de manager van Quick-Step Floors. “We zitten donderdag samen met Lefevere: Remco, zijn moeder en ik. Patricks advies is ontzettend belangrijk voor zijn ontwikkeling als renner. Ik heb het gevoel dat Remco zelf wil wachten tot na het EK in Tsjechië vooraleer te beslissen”, aldus vader Evenepoel tegen Het Nieuwsblad.

“Welke weg het zal uitgaan weet ik nog niet. Op internationaal niveau kan ik bij de junioren niet veel meer leren”, vervolgt Remco, die het WK in Innsbruck wil rijden tussen de beloften. “Uit testen blijkt dat de wattages die ik trap te vergelijken zijn met die van Chris Froome en Alberto Contador. Dat ik soms met Eddy Merckx word vergeleken is een hele eer.”

In januari heeft Evenepoel al kennisgemaakt met Quick-Step Floors. Hij mocht met de selectie mee op trainingskamp naar Calpe.

Dit artikel delen:

93 Reacties

Attack 28 mei 2018 om 16:44

Lijkt me een eng mannetje die zichzelf wel erg goed vind

WCEendT 28 mei 2018 om 16:48

Edit redactie: Bedankt, we gaan er achteraan. Graag weer on-topic hier.

dikkechaap 28 mei 2018 om 16:50

Ik hoop wel dat Lefevre genoeg respect voor hem heeft, en hem dus veel geld betaalt.

Wielerfan1987 28 mei 2018 om 16:52

Edit redactie: Graag on-topic

KnightBiker 28 mei 2018 om 16:53

@attack
Logisch als je overal met vier minuten op de nr 2 wint… het is geen garantie voor de toekomst en als hij daadwerkelijk naast zijn schoenen gaat lopen alla Thomas Dekker dan kan het ook zo maar over zijn..

Mathieu Moller 28 mei 2018 om 16:58

Edit redactie: Graag on-topic

mic1984 28 mei 2018 om 16:58

supertalant. belgische ronde hoop waar we al een tijd op moeten wachten. Nog een lange weg te gaan tot daar. Maar resultaten van dit jaar zeggen heel veel

Col du Bramont 28 mei 2018 om 16:59

Lijkt me zeer verwaand ventje. Heel goed zijn op jonge leeftijd is geen garantie als prof goed te presteren.
Veel voorbeelden van jong opgebrande profs.

WCEendT 28 mei 2018 om 16:59

Edit redactie: Graag on-topic

Japiev 28 mei 2018 om 17:04

“… door een solo van 91 kilometer af te ronden en met vier minuten voorsprong de finish passeerde.” Hmm, zo’n solo heb ik vaker gezien afgelopen weekend.

VerstandOpNul 28 mei 2018 om 17:05

Een ronderenner, toe maar.. de langverwachte opvolger van Jurgen van den Broeck? ;-)

jessevdalen 28 mei 2018 om 17:07

Pff groot mondje deze jongen

ah-ja 28 mei 2018 om 17:09

Weer maar eens bewezen, die Lefevre geeft een oog voor talent

AndriesW 28 mei 2018 om 17:10

Lijkt me een zeer… goed idee om even af te wachten tot latere interviews in beeld en geluid voordat men de persoonlijkheid van deze jongeman probeert in te schatten.

Col du Bramont 28 mei 2018 om 17:14

Wat je in België vooral niet moet overkomen is met Merckx vergeleken te worden, overkwam veel renners die het bepaald niet maakten.
Dat de pers zoiets doet OK maar als jong knulletje dat zelf doen en dan ook nog eens de vergelijking aangaan met de getrapte vermogens van Froome!
Hilarisch. Onverstandig.

Poeksel 28 mei 2018 om 17:15

Ik hoop dat Col du Bramont en jessevandalen iets opsteken van de reactie van AndriesW.

Betancur, Quintana, Sagan 28 mei 2018 om 17:15

Iedereen heeft zn oordeel al klaar zo te horen ..

Bij het NK TT in Belgie was hij beter dan alle beloftes, waarvan er eentje komende zomer bij Lotto Soudal gaat rijden ..

reusjen 28 mei 2018 om 17:18

@ah ja
Dat is cynisch neem ik aan? Hier valt weinig aan te herkennen, het ligt er dik bovenop.

Melkzuur 28 mei 2018 om 17:20

Sommige mensen hebben liever valse bescheidenheid. Ik heb liever Hollandse zelfzekerheid. Ik mag ‘m wel die jongen, lekker recht voor de raap, zeggen wat ie denkt zonder rekening te houden met wat een deel van het wieler(flits)-publiek ervan zou kunnen denken.
Ik ben fan!

Melkzuur 28 mei 2018 om 17:25

Voor wie Frans spreekt/begrijpt, een fragment uit een interview met Carlo Bomans:
“Dès que la route s’élève, il est à son avantage. Nous l’avons compris tout de suite lors des tests passés dans les Vosges l’an dernier. Sur le Ballon d’Alsace, il avait roulé à peine 15 secondes moins vite que Bjorg Lambrecht, Espoir 2 à l’époque, un gars quatre ans plus vieux que lui. Cela en dit long sur le garçon.”

Col du Bramont 28 mei 2018 om 17:27

@Poeksel,
Ik beoordeel dit menneke alleen om zijn uitspraken die ik als vrij pretentieus en onverstandig kwalificeer.
Er zal ook wel wat druk en gekmakerij van zijn pappa achter zitten, wie gaat nu in de pers verkondigen dat je met Levefere gaat praten?

Natte spons 28 mei 2018 om 17:30

Ik vind een stukje bravoure in zo’n jong gastje wel mooi, zeker als hij zo goed is. In NL en BE mogen mensen vooral niet bven het maaiveld uitsteken, dan gaat de kop eraf.
Hopenlijk kiest hij niet voor QS, alle (potentiele) ronderenners die er tekenden waren ook snel weer weg, of jagen nu ook dagsuccessen na. QS is de ploeg voor eendagswedstrijden en dagsuccessen in rondes, niet voor klassementen. Hopenlijk is zijn vader een verstandige vent en luistert Remco naar hem.

Wielrennertje 28 mei 2018 om 17:31

Heeft z’n waffel wel bij zo te zien. Niet teveel naast je schoenen gaan lopen jongen, al ben je nog zo goed.

Koel 28 mei 2018 om 17:34

Ik herinner me hem nog van het WK in Bergen, over enthousiast en vier keer op zijn snuit.

tendam 28 mei 2018 om 17:35

@melkzuur
15 seconden trager een berg op dan Björg Lambrecht… de nieuwe Merckx is inderdaad opgestaan

Er is nogal veel hype rondom deze jongen, en vaak zijn dat nou juist niet degenen die de echte toppers worden. Laat die jongen lekker in alle rust groeien.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair