‘Wolfpack’ Quick-Step Floors kiest voor herkenbaar blauw in 2018

donderdag 7 december 2017 om 12:30

Quick-Step Floors heeft het nieuwe tenue voor volgend seizoen gepresenteerd. De Belgische formatie rijdt ook in 2018 in een herkenbaar blauw-wit tenue van kledingfabrikant Vermarc. Niki Terpstra en Bob Jungels hadden de eer om als eerste het nieuwe tricot te tonen.

De kleur blauw is behouden, maar wordt iets donkerder. In 2017 reed de ploeg nog met witte armen en een blauwe borst, maar volgend jaar zijn ook de armen blauw. Op de borst staat de sponsornaam in een witte horizontale band, vergelijkbaar met concurrent Lotto Soudal. Op het eerste gezicht staan er geen nieuwe sponsoren op het shirt. Op de rug staat een klein logo met de titel ‘The Wolfpack’, een door ploegleider Brian Holm gekozen bijnaam van het team.

33 Reacties

luukje1100 7 december 2017 om 12:33

Strakke afwerking. Toch wel een iconisch shirt.

Emergo 7 december 2017 om 12:36

Iconisch ???????

leegloper 7 december 2017 om 12:37

Wel jammer dat de kampioensbandjes niet doorlopend zijn. Maarja, sponsors.

luckyloek 7 december 2017 om 12:39

Mooi shirt. Als dat lelijke Lidl logo het nou niet zou verpesten…

KnightBiker 7 december 2017 om 12:45

Degelijk, klassiek en vooral een wat minder schreeuwende blauw is prettig. Het Lidl logo is moeilijk te verwerken want lelijk maar past al een paar seizoenen verbazingwekkend goed op de Quickstep shirts.

De Brigadier 7 december 2017 om 12:46

Net een leiderstrui van een of ander kulklassement. Wellicht passend voor een ploeg die uitblinkt in zeges in het gootje van de koers. Niet per se afgrijselijk lelijk maar ook niet aansprekend mooi.

vlek 7 december 2017 om 12:50

Het wil zo graag een klassiek wielershirt zijn, maar zit tegelijkertijd met een groot lelijk lidl logo wat zich uitstekend thuis zou voelen op een heerlijk lelijk kleurrijk lappendeken shirt.

Marszzz 7 december 2017 om 12:54

Het is eenvoudig, strak en herkenbaar. Alleen die Lidl logo’s op de armen worden steeds maar groter.

Romāns Vainšteins 7 december 2017 om 12:56

Nog beter dan eerst, die knakkers verwar je niet

Noud89 7 december 2017 om 12:58

Mooie shirts, inderdaad het Lidl logo past niet echt, maar nog steeds de beste vernieuwing die ik tot nu toe gezien heb.

Agos-Vidalos 7 december 2017 om 12:59

Hoe komt het toch dat jullie wielervolgers maar dan ook zelden een wielershirt mooi vinden. Altijd maar die terugkerende zelfde kritiek. Ik verbaas mij er echt over. Het verdienmodel is gebaseerd op de wedstrijdorganisaties en sponsoren. Het lijkt mij niet meer dan logisch dat de sponsoren meer prioriteit krijgt dan het design!?

castroviejo 7 december 2017 om 13:12

Inderdaad een mooi shirt. Heel strak met een mooie kleur blauw. Niet mijn ploeg maar dit hebben ze goed gedaan :-)

Simon1 7 december 2017 om 13:26

Iconisch shirt, iconisch ploeg. Jammer dat er geen nieuwe sponsors zijn.

Mathieu Moller 7 december 2017 om 13:53

Mooi shirt. Ziet er strak uit, niet te schreeuwerig.

Cadellie 7 december 2017 om 14:00

@leegloper, zo hebben zij het al jaar en dag. Ex-kampioensbandje die niet doorlopen. ;)

HoofdIsVrij 7 december 2017 om 14:10

Ik dacht altijd dat Crivit Pro de kledingsponsors was. Of sponsoren die de sokken ofzo?

luukje1100 7 december 2017 om 14:13

@emergo
Ja, ik vind van wel. Toch een van de weinige ploegen die haar kleuren veelal onveranderd laat.

Veloburto 7 december 2017 om 14:34

@Agos-Vidalos, klopt. Om eerlijk te zijn vind ik de meeste shirts lelijk. Zou mooi zijn als meer ploegen een voorbeeld namen aan Aqua Blue Sports, dat vind ik nou een prachtig shirt

Kirsipuu 7 december 2017 om 14:37

Mooi shirt, goede kleur blauw.

Stenalic 7 december 2017 om 14:50

Beter dan vorig jaar. Mooi kleurtje blauw, jammer van het lelijke logop van Lidl idd.

ah-ja 7 december 2017 om 14:51

Lelijk

RoelofD 7 december 2017 om 15:16

Prima shirt. Wel jammer om je eigen bijnaam te bedenken

KnightBiker 7 december 2017 om 15:36

@argos-vidalos
klopt, dat is een spagaat maar: er wordt ook aardig wat verdient met de verkoop van shirtjes. (waarvan de meeste niet gedragen worden…) De shirtjes van Sky zie ik toch met grote regelmaat voorbij komen. Dus een mooi shirt helpt met verdienste en alls designer zijnde: een lelijk shirt maken omdat je toevallig een aantal lelijke logo’s en kleuren hebt om mee te werken? dat zijn juist de problemen die je als designer juist graag wilt oplossen…

west 7 december 2017 om 15:56

“The wolfpack”… Lekker nat. Kwam het Arische karakter van de ploeg niet genoeg naar voren ofzo?

Explorer 7 december 2017 om 16:30

The wolfpack klinkt als een militaire kreet/ codetaal. Net als shepert,black sheep etc. Ik vind het een vette benaming. Jagen als een kudde wolven op de overwinning,! Super mindset.

  • 1
  • 2

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.