Prudhomme: “We verwachten Van der Poel volgend jaar in Roubaix”

woensdag 10 april 2019 om 10:19

foto: Cor Vos

Mathieu van der Poel zal aankomende zondag niet deelnemen aan Parijs-Roubaix, aangezien de voorjaarsrevelatie zich richt op de Brabantse Pijl en de Amstel Gold Race. ASO-directeur Christian Prudhomme verwacht Van der Poel volgend jaar echter wel in de Hel van het Noorden.


Van der Poel maakte afgelopen zondag grote indruk in de Ronde van Vlaanderen, door na een lange achtervolgingsrace alsnog vierde te worden. Sommige wielerfans vinden het jammer dat de Nederlander zondag niet meedoet aan Parijs-Roubaix, een koers die hem bijzonder goed moet liggen.

Dat de kopman van Corendon-Circus over de Noord-Franse kasseien kan rijden, liet hij zien in de voorbije GP de Denain. Hij reed de tegenstand daar uit het wiel op de keien, om vervolgens naar de zege te soleren. Van der Poel zelf heeft zijn vizier echter gericht op de Brabantse Pijl en de Amstel Gold Race.

Begrip voor de keuze 
Prudhomme – die als grote baas van de ASO verantwoordelijk is voor de organisatie van Parijs-Roubaix – hoopt volgend jaar Van der Poel te verwelkomen. “Ik begrijp dat hij de Amstel Gold Race wil rijden in zijn Nederlandse kampioenstrui”, aldus de Fransman.

Dit artikel delen:

35 Reacties

Cadellie 10 april 2019 om 10:22

Mooi dat hij begrip toont voor Mathieu! Hij weet ook wel dat Mathieu recordhouder gaat worden van P-R!

04398 10 april 2019 om 10:24

Wordt het parcours van Roubaix ook aangepast volgend jaar, zodat een fransman kan winnen?

Cadellie 10 april 2019 om 10:31

Mathieu is deels Frans, dus dat zullen ze wel niet erg vinden als hij wint.

flitsvolger 10 april 2019 om 10:58

Mathieu de Frans-Belgische Nederlander

Cadellie 10 april 2019 om 11:03

Wat een onzin!? Waar komt Belgisch vandaan? Nederlands en Frans maakt hem toch geen Belg?

thorsen 10 april 2019 om 11:10

@Cadellie: Hij woont er zijn hele leven… Heb je hem nooit horen praten?

Marszzz 10 april 2019 om 12:36

Hij praat net als zijn vader. Als je een paar km over de grens gast wonen ga je echt niet anders lullen.

mark vv 10 april 2019 om 12:54

Gelukkig is Mathieu 100% Nederlander.

Cadellie 10 april 2019 om 13:24

@thorsen
Ja dus? Dan ben je nog geen Belg.
Als een koe in een paardenstal wordt geboren is het ook nog geen paard.

Romāns Vainšteins 10 april 2019 om 14:10

Schrikbarend hoe dit type ‘van ons!’ Discussies verzanden in een soort van genetische leer. Een koe blijft een koe en Jody een Colombiaan, 4ever. Wel fijn voor Dumoulin dit geouwehoer allemaal, geen muskiet meer te ontwaren in Kanne, wat op de grens van vlaanderen en wallonie ligt terwijl de achternaam Frans is by the way, for the record.

arjando.ooms 10 april 2019 om 15:12

RV +1

HoofdIsVrij 10 april 2019 om 10:33

Waar zal die volgend jaar willen rijden met zijn wereldkampioen trui?

Lionel Gesink 10 april 2019 om 10:46

Ik vrees dat qua ideale voorbereiding het WK MTB (9 Sept) en het WK op de weg(29 Sept) net iets te dicht bij elkaar liggen, maar Mathieu zou gek zijn als hij niet probeert om ze dit jaar alle 3 te pakken…

Fort 10 april 2019 om 11:30

Je moet er toch niet aan denken dat die mafkees dat nog flikt ook hé…stel je eens voor

Dn Does 10 april 2019 om 12:07

Rustig, rustig. De trui niet verkopen voordat die gewonnen is.
Anders gezegd: je moet geen ’hei’ roepen voordat Mathieu voorbij de bloembakken is.
Wat maakt hij trouwens van iedere race een feest!

Lionel Gesink 10 april 2019 om 10:43

Nadat de ASO straks inziet dat er toch geen 100% Fransman de Tour gaat winnen, ook al maken ze er 0 tijdritkilometers van, zullen ze over stappen op plan B.

6 etappes met kasseien, zodat de kleinzoon van de grote en geliefde Raymond Poulidor dan de Tour kan winnen.

Brummel 10 april 2019 om 11:13

er zullen ook enkele trappen in het parcours gelegd worden, waarna bonificatieseconden te verdienen zijn.

Lalsacien 10 april 2019 om 14:02

En een aantal plekken waar er over balkjes gesprongen moet worden.

Mwielerfan 10 april 2019 om 17:52

Trappen is meer iets voor wva

Tuubke 10 april 2019 om 11:15

Ah, de wildcard voor Corendon Circus ligt dus al klaar. Hoewel – MvdP zal wel overstappen naar een WT-ploeg, dan is zo’n kunstgreep niet nodig.

HoofdIsVrij 10 april 2019 om 11:30

Mathieu ligt nog tot 2023 vast. Dus die gaat niet overstappen.

Wildcard lag al dit jaar klaar.

Gilberto 10 april 2019 om 19:12

HoofdIsVrij denkt dat Mathieu nog tot 2023 bij Corendon zit?

leegloper 10 april 2019 om 20:56

Moet ie maar niet zo stom zijn om zo’n lang contract te tekenen. Of komt er weer een nieuwe parallel met de carriere van WVA?

Turtlehead 10 april 2019 om 11:29

Ik weet niet of hij daar moet starten. Winnen in Omloop-MSR-GW-RVV ff pauze en dan GR-WP-LBL is ook prima ;) PR kan altijd nog.
LOL. En ik dacht dat onze Remco teveel werd opgehemeld. Nu duiken alle ratten op MvdP. Who’s next…?

yo-eddy 10 april 2019 om 11:44

Mathieu heeft al “iets” meer bewezen op het hoogste niveau ;) Remco mag nog groeien en zich op het ronde werk richten.

EddyB1958 10 april 2019 om 12:00

Mathieu van der Poel won op zijn 19 al zijn eerste profkoers, de Ronde van Limburg 2014. Hij doet me denken aan een Vlaamse renner, eind jaren 60, begin jaren 70. Er wordt van verteld, dat hij de tweede beste Belgische coureur is na Merckx.

mollemarijden 10 april 2019 om 11:53

Vind ik heel slim van van der Poel en de ploeg.
Lekker even de rust pakken en voor de andere 2 wedstrijden, vooral de Brabantse pijl kan die waarschijnlijk om de winst meedoen.
Is nog jong en moet niet te hard van stapel lopen!

Marszzz 10 april 2019 om 12:40

Wat een nonsense… M. Prudomme denkt dat hij persee AGR wil rijden vanwege zijn outfit. Die ligt hem wel nog beter dan P-R

Barry Batsbak 10 april 2019 om 12:58

Geen nonsense, VdP heeft zelf aangegeven het heel leuk te vinden om de AGR te kunnen rijden in de kampioenentrui.

https://www.youtube.com/watch?v=Cb78JwwsNG0

0:35

Team Spaak 10 april 2019 om 15:41

‘Sommige wielerfans vinden het jammer dat de Nederlander zondag niet meedoet aan Parijs-Roubaix’

Ik denk dat je het woord sommige gerust kan omwisselen voor het woord vele…

Kannibaal van Schepdaal 10 april 2019 om 15:52

Parijs-Roubaix is 10 keer mooier dan de Amstel Gold Race, maar iedereen kan zich vergissen :)

Mwielerfan 10 april 2019 om 17:54

Is ie toch een echte Nederlander

Kannibaal van Schepdaal 11 april 2019 om 13:54

Was eigenlijk een reactie op iemand die vond dat de Amstel Gold Race een mooiere koers was dan het volgens hem overroepen Parijs-Roubaix.

Ik begrijp ergens wel dat van der Poel zijn Nederlandse trui wilt tonen in de Gold Race, maar ik denk dat de combinatie Gent-Wevelgem – Ronde van Vlaanderen – Parijs-Roubaix – Amstel Gold Race echt wel mogelijk zou geweest zijn.

Maar zij zullen het wel beter weten zeker :)

Ward 10 april 2019 om 19:58

Tsss Prudhomme, alsof het er iets toe doet dat hij het begrijpt of niet…

assen 11 april 2019 om 06:24

Hoeveel Touretappes zou MvdP gaan winnen in zijn leven?
Meer dan 40, sowieso.
En het hadden er veel meer kunnen zijn, als ie niet tot zijn 30e bij Corendon had gereden.