Poels over ‘transfer’ naar Bahrain Merida: “Ik zou ook al naar Sunweb gaan”

dinsdag 27 augustus 2019 om 15:27
Poels over ‘transfer’ naar Bahrain Merida: “Ik zou ook al naar Sunweb gaan”

foto: Cor Vos

Vandaag kwam het Italiaanse La Gazzetta dello Sport met het nieuws dat Wout Poels op weg is naar Bahrain Merida. De Nederlander wordt samen met Mark Cavendish, diens sprintaantrekker Bernhard Eisel en Eros Capecchi aan de WorldTour-ploeg gelinkt. “Er gaan heel veel geruchten”, zo reageert Poels voor de camera van Eurosport.

De 31-jarige klimmer is duidelijk voor de start van de vierde etappe van de Vuelta a España. “Ik heb eerder al gezegd dat ik na de Vuelta zal bekendmaken waar mijn toekomst ligt. Er gaan heel veel geruchten”, zo doelt Poels op de mogelijke transfer naar Bahrain Merida. “Ik zou ook al naar Team Sunweb gaan.”

“Nogmaals: ik zal na de Vuelta laten weten waar mijn toekomst ligt.” Volgens het doorgaans goed geïnformeerde La Gazzetta dello Sport is de overgang van Poels naar Bahrain Merida echter zeer waarschijnlijk. De Limburger koerst al sinds 2015 voor Team Sky en het huidige Team Ineos, de Britse formatie van manager Dave Brailsford.

Dit artikel delen:

15 Reacties

Chasse_patate 27 augustus 2019 om 15:31

Lekker naar Jumbo visma en knechten jij!

Franco Ballerini 27 augustus 2019 om 15:33

Dan toch niet zoals hij dit jaar geknecht heeft, want dan hebben ze hem niet nodig.

west 27 augustus 2019 om 16:39

Asjeblieft niet.

Lord Melchett 27 augustus 2019 om 15:32

Het wordt UAE-Team Emirates.

Scott Sunderland 27 augustus 2019 om 15:54

Inderdaad. De regels zijn versoepeld en nu mag iedereen naar UAE. Dumoulin, Quintana, Landa, Nibali, Thomas, Bernal, Fuglsang, Carapaz, Rebellin, Horner en Zoetemelk hebben al getekend voor drie seizoenen.

xistnc 27 augustus 2019 om 15:42

Poels naar La Gazzetta. Dat is nog eens verrassend nieuws.

Charlie33 27 augustus 2019 om 15:44

Poels blijft gewoon bij Sky. In ruil daarvoor mocht hij als kopman naar de Vuelta.

Marco241 27 augustus 2019 om 16:29

Nou, daar heeft ie dan mooi 1 dag van kunnen genieten. Goeie deal :)

Maar serieus, ik verwacht ook dat hij gewoon blijft.

jooprioolpijp 27 augustus 2019 om 16:38

Klink een beetje als een Faustiaans pact met de duivel. 'Geef me één moment van geluk voor m'n ziel'. Zoals het een goede duivel betaamt is het geluk echter van korte duur en duurt het knechten tot in lengte der dagen.
Edit: en dat knechten gebeurt dan bij Dimension Data of Katucha.

vanSpringel 27 augustus 2019 om 18:02

Sky ? welke ploeg is dat ?

west 27 augustus 2019 om 16:42

Iemand met teveel tijd zou eens moeten tellen hoeveel posts er op WF zijn met een transfergerucht. En dat dan afzetten tegen hoeveel van die transfers er daadwerkelijk door zijn gegaan… Ik denk bijna de helft.
(Is niet verkeerd, of slecht ofzo, want als een bron als La Gazetta het post dan moet je het melden, anders gaat het een eigen leventje leiden, maar ben wel benieuwd…)

Brabander 27 augustus 2019 om 16:46

Wat me ook verbaast en waar ik niemand over hoor: Cavendish en Eisel. Amai

GroteSmurf 27 augustus 2019 om 16:48

Poels past perfect binnen het Ineos team, hij wordt zeer gewaardeerd en is een smaakmaker/teamspeler … zal heel verrassend zijn als hij daar weg gaat.

Polleke 27 augustus 2019 om 20:23

Wat een arrogantie van Poels… alsof het over een staatsgeheim gaat….beetje perspectief en realiteitszin zou hem sieren…