Orica-Scott verder als Mitchelton-Scott

maandag 11 december 2017 om 09:54
Orica-Scott verder als Mitchelton-Scott

foto: Mitchelton-Scott

Het Australische WorldTour-team Orica-Scott zal vanaf 2018 rijden onder de naam Mitchelton-Scott. Het wijnbedrijf Mitchelton is eigendom van ploegbaas Gerry Ryan en wordt gerund door zijn zoon Andrew.

Voor Mitchelton is het naamgevende sponsorschap een nieuwe stap in de internationale ambities van het bedrijf. “De voorbije jaren heeft Mitchelton zich vooral gefocust op de lokale markt, maar we zijn nu klaar om ons op de exportmarkt te richten. Wielrennen is een goed platform om ons merk te promoten op verschillende internationale markten”, aldus Mitchelton-directeur Andrew Ryan.

Ploegbaas Gerry Ryan is dankbaar voor de lange samenwerking met huidig naamgever Orica. “We zijn heel erg trots op hoe ver we zijn gekomen met dank aan hun steun. We hebben monumenten, etappekoersen en etappes in grote rondes gewonnen”, aldus Ryan. “Na twee podiumplaatsen in een grote ronde, is de eindwinst in een ronde van drie weken het volgende doel”, stelt hij ambitieus.

Mitchelton was al naamgever van de opleidingsploeg van het WorldTour-team.

Dit artikel delen:

24 Reacties

Stenalic 11 december 2017 om 09:59

Hehe eindelijk eens geen wit of lichtblauw in het tenue.

De Brigadier 11 december 2017 om 10:00

The last dark knights.

Stenalic 11 december 2017 om 10:29

Edit redactie: On-topic aub

lnnrt 11 december 2017 om 10:30

Mooi shirt, prachtige ploeg, die ik een overwinning in een grote ronde van harte gun. Ben benieuwd of Chaves 2017 snel kan doen vergeten en z'n stijgende lijn van daarvoor weet door te zetten komend jaar. Ik hoop het!

Edit: de titel wielerkenner van 11 december 2017 voor degene die uit het hoofd, dus zonder opzoeken, de vier renners kan noemen (ik moest de linker opzoeken).

Jotto-Lumbo 11 december 2017 om 10:34

Edit redactie: On-topic aub

McMulenga 11 december 2017 om 10:35

@stenalic zo gaat dat in een sport die 100% afhankelijk is van sponsoren. Ik vind het zelf mooi van lelijkheid.

Romāns Vainšteins 11 december 2017 om 10:48

saaie kit zeg

HoofdIsVrij 11 december 2017 om 10:50

Mooi shirt.

Benieuwd hoe de Mart Mitchelton zou hebben verhaspeld.

Verweggistan 11 december 2017 om 10:55

Ik weet niet of dat nu zo goed nieuws is voor de ploeg dat Mitchelton het overneemt. Als Mitchelton als bedrijf in staat was voor meerdere jaren miljoenen in de ploeg te stoppen hadden ze dat toch wel eerder gedaan? (ook sub-sponsor Jayco is een bedrijf van Ryan)
Dus ik vermoed dat het gewoon geld van Ryan is om de ploeg op de been te houden in de hoop een nieuwe sponsor te vinden, net zoals toen de ploeg begon in 2012 als GreenEdge.

Chrys 11 december 2017 om 11:19

@innrt
Bewley, Verona, Haig en Tuft?

lnnrt 11 december 2017 om 11:31

Bijna! Maar volgens mij is die linker iemand anders (ik moest ook drie keer kijken en vergelijken, maar ben er vrij zeker van).

floorj 11 december 2017 om 11:36

@lnnrt de linker is volgens mij Howson, ik heb dan wel weer zo vaak de Backstage Pass gekeken dat ik het niet op hoefde te zoeken

lnnrt 11 december 2017 om 11:48

En de prijs gaat naar floorj, geniet van je titel voor de rest van de dag ;)

floorj 11 december 2017 om 11:54

Dat maakt de dag toch gelijk een stuk beter ;)

Rebellin 11 december 2017 om 12:07

@floorj Dat gelooft natuurlijk niemand, dat je dat niet op hoefde te zoeken.

Charlie33 11 december 2017 om 12:43

Eigen geld van de ploegleider. Meestal geen goede zaak qua duurzaamheid en verdere groei.

vincenzo 11 december 2017 om 12:43

En welke renner uit deze ploeg gaat de beoogde eindwinst in een ronde van drie weken behalen? Chaves of één van de Yates broers?? Lijkt me hooguit realistisch over een jaar of 5, tenzij er een nieuwe grote naam wordt aangetrokken.

Romāns Vainšteins 11 december 2017 om 13:02

Wie is die hippe grijskuif ?

Stenalic 11 december 2017 om 13:13

@ RV: Damien Howson.

TykkeThor 11 december 2017 om 13:23

Mooi truitje.

Cadellie 11 december 2017 om 13:32

Gaaf shirt

lnnrt 11 december 2017 om 13:58

@ Vincenzo: Chaves zou toch heel goed komend jaar de Vuelta kunnen winnen? Hij is er al dichtbij geweest en Froome doet komend jaar niet mee.

vluggejapie 11 december 2017 om 14:03

Mooiste tenue tot nu toe. Nu al benieuwd hoe het voorjaar uitpakt met Trentin!

lnnrt 11 december 2017 om 14:25

Hij heeft in Durbridge in ieder geval een ijzersterke meesterknecht (dat vond ik de verrassing van afgelopen voorjaar), maar of hij opgewassen is tegen Sagan en GvA, ik weet het niet.

Headlines

Materiaalzone

Populair