Oomen: “Ben nog steeds gefrustreerd over de eerste dag”

zaterdag 11 maart 2017 om 08:23
Oomen: “Ben nog steeds gefrustreerd over de eerste dag”

Sam Oomen -foto: Marcel Koch

Sam Oomen maakt deze week een goede indruk in Parijs-Nice. De pas 21-jarige Nederlander eindigde vrijdag als vijftiende in de lastige etappe naar Fayence. “Het is een van de zwaarste rondes die ik tot nu toe heb gereden”, aldus Oomen tegenover het AD. “Ik ben alleen nog steeds gefrustreerd over de eerste dag, waar ik mij liet verrassen en een kwartier verloor.”

“Dat is verschrikkelijk jammer”, vervolgt hij, “anders had ik vrij kort gestaan in het klassement. Op de eerste dag na heb ik een hele positieve ronde achter de rug.” De Sunweb-renner bezet momenteel de zestiende plaats in de algemene rangschikking, op bijna achttien minuten van Julian Alaphilippe.

Zijn kopman Warren Barguil staat nu op plek tien. Daar werkte hij vrijdag voor. “De bedoeling was om hem zo lang mogelijk bij te staan als het omhoog ging”, verklaart Oomen. “De komende twee dagen hoop ik dat weer te doen en misschien nog eens een aanval te plaatsen in het begin van een rit. We moeten gewoon kijken wat er mogelijk is.”

Dit artikel delen:

18 Reacties

jsprunk 11 maart 2017 om 08:25

Werken voor een top 10 klassering in Parijs-Nice.. ik zou zeggen: als je goed bent, Barguil achter laten en voor de aanval kiezen.

kampie 11 maart 2017 om 08:40

De twee subwebs zaten continu achteraan en moesten steeds kleine gaatjes dichten, volgens mij heeft ze dat veel onnodige energie gekost. Verder mooi om te zien dat hij in het groepje gister (net) mee kon.

luckyloek 11 maart 2017 om 09:14

Als zijn groei doorzet mag Barguil over 1 of 2 jaar voor hem knechten. Erg knap wat hij laat zien hier en erg jammer van die eerste dag.

HoofdIsVrij 11 maart 2017 om 09:23

Lekker gereden hoor. Gewoon kijken waar je komt. Rijdt hij dit jaar al een grote ronde?

Rody 11 maart 2017 om 09:25

Kom op jongen, niet figureren om Barguil in de Top 10 te houden, koersen!!!!

Wheely 11 maart 2017 om 09:26

@Hoofdisvrij
Sam wil naar de Vuelta. Ik zie dat wel gebeuren ook.

josi 11 maart 2017 om 09:27

@hoofdisvrij, Als het goed is de Vuelta, dat is in ieder geval zijn ambitie.

DeLuiaardVanLimburg 11 maart 2017 om 10:02

Frankrijk ligt hem wel, lekker naar de Tour! Laat hem maar leren wringen en met druk omgaan, wat goed is komt snel.

Sijbrands 11 maart 2017 om 10:25

Kappertje?

nederbelg 11 maart 2017 om 10:39

Het nieuwe Nederlandse rondetalent staat al te trappelen! Als Dumoulin een slag van de molen krijgt, Mollema ondergronds moet gaan en Kruijswijk de kruisweg moet doen of zoals vandaag een Kruissie erover, dan staat daar weer zo'n frisse jongen klaar. Denk even terug: Zoetemelk verzuurde al eens, Vandevelde werd geveld, Breukink liep breuken op, Rooks werd uitgerookt, Gesink werd gegeseld…maar Oomen zal er altijd komen. Alle wegen leiden naar Oomen! Nomen est Oomen!

jan jansen 11 maart 2017 om 10:43

Leuke renner, niet snel tevreden en die graag aanvalt.

Rikkert 11 maart 2017 om 12:00

@nederbelg
hoelang heb je hierover nagedacht?

xistnc 11 maart 2017 om 12:14

Ik vind ‘m leuk, Nederbelg.

assen 11 maart 2017 om 13:18

Ja, de inhoud slaat als een tang op een varken, maar Nederbelg vermaakt. :-)

schipperaar 11 maart 2017 om 13:58

@wielrenner
Altijd wel eentje om iemand in stijgende lijn naar beneden te halen, ga vooral zo door, geen vuiler werk dan aan de start hangen en steeds bij moeten krabbelen.

Pat McQuaid 11 maart 2017 om 14:56

Top @nederbelg. Prachtige post

orogenese 11 maart 2017 om 17:56

@Nederbelg,

En wat gebeurde er met Peter Winnen?

Koel 11 maart 2017 om 18:18

@Nederbelg:
En een Belg heeft, wat dat betreft, momenteel alle reden om nederig te zijn….

on: Sam lijkt wel een beetje op Ernie….

Headlines

Materiaalzone

Populair