Nieuwe wielerploeg Riis start waarschijnlijk pas in 2018

vrijdag 8 april 2016 om 08:32
Nieuwe wielerploeg Riis start waarschijnlijk pas in 2018

Foto: Sirotti

De nieuwe wielerploeg van Bjarne Riis zal waarschijnlijk pas in 2018 zijn intrede doen in het peloton. Dat vertelt Riis aan de Deense zender TV2.

Eind februari hielden Riis en Lars Seier Christensen nog een persconferentie waarin zij aankondigden in 2017 met een WorldTour-team te willen starten. Riis geeft nu toe dat een start in 2018 waarschijnlijker is. Een hoofdsponsor ontbreekt nog.

Aanvankelijk werd aangenomen dat Riis de licentie van Oleg Tinkof terug zou kopen, maar dat werd door Riis al snel ontkend. Ook werd hij in verband gebracht met de plannen van een sjeik in Bahrein, maar deze lijkt nu voor een Italiaans management te kiezen. “Onze eerste prioriteit is het opstarten van onze eigen ploeg. Maar ik sluit niet uit dat we uiteindelijk voor een andere weg kiezen”, geeft hij aan. “Wanneer ik ergens wordt ingehuurd, is het niet meer onze eigen ploeg. Momenteel ben ik aan het onderzoeken wat voor mij het beste is.”

Dit artikel delen:

15 Reacties

mus van de maasstad 8 april 2016 om 08:38

Elke keer als ik zijn naam lees zie ik hem, stijf vd dope, zn tijdritfiets in de berm smijten

Coldeportes 8 april 2016 om 09:09

Daar is dus een stok in de wielen gestoken. Die eigen ploeg gaat er niet meer komen. Tactisch ijzersterke ploegleider, maar ook van de ouwe dopingstempel deze mister sixty… :6

TaDo 8 april 2016 om 09:15

Monsieur Soixante, ik kan u als kiespijn missen in de wielersport.

Polleke 8 april 2016 om 09:39

Riis doet een Alonso….?

rahimns 8 april 2016 om 10:02

bla, bla, bla, bla … misschien dat dit soort figuren pas eens de media moeten opzoeken als alles rond is, het is gewoon zielig zo

nikleb 8 april 2016 om 10:20

Zal Nibali toch weer verder moeten zoeken..

EricV 8 april 2016 om 10:34

Wat bedoel je nikleb? Nibali gaat naar die sjeik toch..

tendam 8 april 2016 om 10:55

Misschien wordt die ploeg van Nibali wel gewoon een samenwerkingsverband tussen Bianchi en die sjeik.

Brummel 8 april 2016 om 11:01

kunnen we dit soort berichten gewoon skippen? Hoop gebakken lucht

NielsCos 8 april 2016 om 11:16

NIbali gaat niet naar die sjeik, er staat, de sjeik heeft gekozen voor een Italiaans managementbureau, iets buiten het wielrennen dus. Riis heeft nu dus nog te weinig geld voor een eigen ploeg. Toch nog kans voor Trek etc voor Nibali ;)

nikleb 8 april 2016 om 11:37

Koffiedik allemaal.. Riis komt in rijtje Alonso.
Nibali bedenkt zich en blijft bij Astana…

nickdt 8 april 2016 om 11:46

En dan krijgen we in 2017 te horen: Nieuwe wielerploeg waarschijnlijk pas in 2019.

Tuubke 8 april 2016 om 12:04

Zullen we voor berichten over Riis en Alonso en eventuele lotgenoten een apart topic maken? Daarin kan dan alles wat past in: Ken je die mop van die mannen die naar Parijs gingen? Nou, ze gingen niet.

sooike 8 april 2016 om 13:01

Tijd genoeg om de koelkasten te vullen en de meest actuele lijsten met verboden middelen te bestuderen !

NielsCos 8 april 2016 om 15:58

@nickdt
Ik denk niet dat Nibali bij Astana blijft, de Kazakken kiezen steeds meer en meer voor Aru, en de verstandhouding tussen beide is niet goed