Niels Albert voorspelt strijd in Koksijde

Door , zondag 25 november 2018 om 09:21

foto: PhotoPress.be

Mathieu van der Poel zwaait de scepter in veldritland, maar Niels Albert verwacht desalniettemin een spannende editie van de wereldbekercross van Koksijde. Dit laat de oud-veldrijder weten aan Sporza. “Velen zijn met deze cross bezig geweest.”


Albert weet waar hij over praat. De kersverse ploegleider van Pauwels Sauzen-Vastgoedservice werd in 2012 wereldkampioen in Koksijde. Daarnaast won hij er in 2010 én 2013 een wereldbekermanche. “Ik denk dat we zondag strijd zullen krijgen”, zo is hij van mening.

“Het is een parcours dat Wout van Aert en Toon Aerts moet liggen. Ik heb daarnaast op training een goede Daan Soete gezien, terwijl ook Laurens Sweeck in vorm is. Ze zijn allemaal met deze cross bezig geweest, en hebben ook veel opgeofferd de voorbije weken.”

“Niet neerleggen bij suprematie Van der Poel”
Het probleem is echter dat ze voorbij Van der Poel zullen moeten, die de afgelopen weken superieur is. Dit ziet ook Albert. “Van der Poel zal misschien wel outstanding zijn, maar daar mogen we ons niet bij neerleggen. Niemand mag dat doen. Het wordt gewoon een Belgisch kampioenschap, maar dan mét Van der Poel.”

Dit artikel delen:

15 Reacties

EddyB1958 25 november 2018 om 09:25

Gisteren voorspelde Mario De Clerq ook zoiets…

Pietspeed 25 november 2018 om 13:19

G’tren was andere wedstrijd. En behaalde resultaten in t verleden bieden geen….
VdP steekt er met kop en schouders boven uit, outstanding gewoon. Denk toch dat concurrentie in Kokszijde groter zal zijn. Zijn renners met meer vermogen enerzijds en lichtere renners die wel ns een voordeeltje kunnen hebben op Poel. Zand is btw ook meer onvoorspelbaar. Maar laat me graag door matje verrassen

Beekman 25 november 2018 om 09:33

Inderdaad strijd voor de ereplaatsen.
Gisteren was “maar” een kermiskoers, daar heeft hij zich enigszins ingehouden.

Arry1337 25 november 2018 om 09:33

Een Belgisch kampioenschap met 4 Nederlanders in de top 10 straks…

Melkzuur 25 november 2018 om 09:42

Niels Albert is nu de trainer van Laurens Sweeck toch? Met deze reactie probeert hij zijn pupil duidelijk uit de wind te zetten.

kielabokki 25 november 2018 om 09:45

Lars van der Haar dan?

Arry1337 25 november 2018 om 11:12

En Corne en Joris misstaan ook niet in de top 10 vandaag..

kielabokki 25 november 2018 om 11:16

Eens, maar Lars zie ik wel verder komen. Podium vandaag zelfs.

Thijs E 25 november 2018 om 09:47

Strijd vooraan zou mooi zijn, maar het begint onderhand meer te klinken als hopen dan als weten

Geflitst 25 november 2018 om 11:27

Ik voorspel een zege van vdPoel.

Anketieletje 25 november 2018 om 12:49

Ik heb een goed gevoel bij jouw voorspelling….. Ben je ook zo zeker met een voorspelling van de lottonummers???

EddyB1958 25 november 2018 om 12:22

Bij de elite dames kan het wel een mooie strijd worden en niet alleen voor de overwinning,maar zelfs voor het podium en de top tien.

leegloper 25 november 2018 om 13:32

De wereldbeker winnen gaat lastig worden voor Van Der Poel. Hij heeft oa een goede Vanthourenhout nodig om Toon Aerts en Wout Van Aert niet te veel punten te laten pakken, maar laat die nou net gisteren alles gegeven hebben voor zijn broodheer.

titanio82 25 november 2018 om 21:12

Aerts gaat die WB wel winnen met nog 4 derde plaatsen, en uiteindelijk twee punten op Van Aert overhoudt, en met behulp van Mathieu uiteraard die dan als derde op 560 punten zal stranden. Glazen bol theorie.

Lalsacien 25 november 2018 om 14:37

Gelijkspelletje….