Moreno Hofland: “Ik merkte al snel dat ik hele goede benen had”

zondag 21 juni 2015 om 09:18
Moreno Hofland: “Ik merkte al snel dat ik hele goede benen had”

Foto: Marcel Koch

Met een ritzege op de stuwdam in La Gileppe boekte Moreno Hofland gisteren in de Ster ZLM Toer zijn tweede overwinning van het seizoen. In een sprint bleef hij de Belgen Yves Lampaert en Zico Waeytens voor. Een dag voor het einde heeft de renner van LottoNL-Jumbo nog kans op de eindzege.

Binnenkort verschijnt de nieuwe voorjaarseditie van RIDE, waarin we uitgebreid vooruitblikken op het nieuwe wielerseizoen. Het wordt wederom een lekker dikke editie vol verhalen over alles wat de wielersport zo mooi maakt. Pre-order hem nu online en ontvang leuke extra's. Wil je onze voorjaarsgids extra voordelig ontvangen? Neem dan nu een abonnement en ontvang maar liefst 20% korting!
“Dit is natuurlijk fantastisch”, kijkt Hofland na afloop terug. “Vooral op dit parcours. Ik merkte al snel dat ik hele goede benen had. We hebben vervolgens als ploeg op elk klimmetje hard naar boven gereden. Ik kon heuvel op met de besten mee en het is mooi dat ik vervolgens ook win.”

Zijn deelname aan de Ronde van Italië heeft hem goed gedaan. “Ik ben vorige maand goed aan de Giro d’Italia begonnen en ben er ook goed uitgekomen. Nu voel ik dat ik alleen maar beter wordt en ik ben heel blij dat ik dat kan bevestigen met een overwinning.”

De Brabander gaat de slotdag in met een achterstand van tien seconden op klassementsleider André Greipel. Er staat daarom in de slotrit naar Boxtel nog het een en ander op het spel. “Het gaat sowieso een massasprint worden”, denkt ploegleider Erik Dekker. “De vraag is of er onderweg nog seconden kunnen worden gesprokkeld tijdens de tussensprints. Er zijn meerdere scenario’s mogelijk, daar gaan we ons over buigen.”

Dit artikel delen:

10 Reacties

Spartacus 21 juni 2015 om 10:23

@redactie
“Nu voel ik dat ik alleen maar beter wordt …”
Het is ‘ik word’

0
Bulcke 21 juni 2015 om 11:09

@spartacus : misschien heeft hij het wel letterlijk zo gezegd :-)

0
castelinni 21 juni 2015 om 11:14

Neeee, beter he!

Voor de mensen die niet van internetgekkies houden.https://m.youtube.com/watch?v=3glLjmRnpCc

0
pirazzi 21 juni 2015 om 11:56

Hofland had geselecteerd moeten worden voor Bakoe, de Europese Spelen waar hij kans had gemaakt op een gouden medaille voor Nederland met zijn goede benen.

0
Jan Blokland 21 juni 2015 om 13:03

Moreno Hofland: “Ik merkte al snel dat ik hele goede benen had”

Niets ten nadele van Hofland hoor. Want hij is een goede sprinter. Maar achteraf is het altijd gemakkelijk praten. Hoeveel keer zou hij bij zichzelf gedacht hebben dat hij goede benen had en het niet lukte.

0
Wim Kruithof 21 juni 2015 om 13:37

Jan Blokland… en je punt is?

0
vinnievidefietsen 21 juni 2015 om 13:56

@JB: en je probeert wat te zeggen??

0
Jan Blokland 21 juni 2015 om 14:25

Dat ik de reactie meestal achteraf nergens op vind slaan. Meestal weten ze het goed als ze gewonnen hebben. Eerder van de week had hij ook goede benen waarschijnlijk maar wordt hij tweede achter Greipel, maar hoor je hem niet roepen “Ik merkte al snel dat ik goede benen had”. Want ja, goede benen en geklopt worden komt niet overeen met elkaar.
Begrijp me goed, dit heeft niets met Hofland zelf te maken. Want ik vind hem een super goeie sprinter. Dit doen ze bijna allemaal.

0
teunster 21 juni 2015 om 14:37

Nou, waarvan akte dan maar Jan.
Je probeert een punt te maken die er niet is maar je hebt daar alle recht toe.
Om maar eens wat te noemen: naast goede benen moeten er zoveel meer factoren kloppen wil je winnen. Bijvoorbeeld net niet goed genoeg gepositioneerd zijn en dan verliezen ondanks goede benen. Jij geeft aan dat je dat nooit hoort, nou ik hoor bijna niet anders.

0
Jan Blokland 21 juni 2015 om 15:51

@teunster – Kijk dan maar eens naar Bakelants gisteren. Die was zo eerlijk om te zeggen dat Lutsenko gewoon beter was. Maar ik ben het met je eens dat positie in een sprint belangrijk is. Een goede sprinter weet precies wat hij moet doen. Meestal zijn het wel de zelfde ( Cavendish-Greipel – Kristoff- Bouhanni- Sagan) om er maar een paar te noemen, die winnen.

0

Net binnen

Populair

Materiaalzone