Met deze ploeggenoten rijdt Mathieu van der Poel in de Sarthe

maandag 8 april 2019 om 19:33
Met deze ploeggenoten rijdt Mathieu van der Poel in de Sarthe

foto: Cor Vos

Mathieu van der Poel zet zijn voorjaar op de weg voort in de Circuit Cycliste Sarthe. De Nederlands kampioen van Corendon-Circus rijdt in Frankrijk vier etappes in de regio Pays de la Loire, ter voorbereiding op de heuvelklassiekers die hij rijdt.

In de Vlaamse Hoogmis wist Van der Poel bij zijn debuut een vierde plaats te behalen. Uit de selectie in de Ronde van Vlaanderen doen ook Stijn Devolder en Otto Vergaerde mee in de Sarthe. De selectie wordt compleet gemaakt door Jimmy Janssens, Marcel Meisen en Philipp Walsleben.

Het Circuit Cycliste Sarthe is voor de kopman Van der Poel een opwarmer voor de Brabantse Pijl (17 april) en de Amstel Gold Race (21 april), waar hij zich weer zal meten met de wereldtop.

Selectie Corendon-Circus voor Circuit Cycliste Sarthe 2019 (9-12 april)
flag-be Stijn Devolder
flag-be Jimmy Janssens
flag-de Marcel Meisen
flag-nl Mathieu van der Poel
flag-be Otto Vergaerde
flag-de Philipp Walsleben

Dit artikel delen:

19 Reacties

EddyB1958 8 april 2019 om 19:59

Devolder moet die er niet eens tussen uit?

Barry Batsbak 9 april 2019 om 09:27

Nee joh, dat is net een dieselmotor in een Siberische winter. Die moet je onafgebroken laten draaien, anders koelt ie af en dan start ie niet meer.

limburgia 9 april 2019 om 09:44

Daarom gaat hij naar de Sarthe .

Zjoske 9 april 2019 om 12:58

@Barry
Prachtig verwoord!

$kedel 8 april 2019 om 20:02

Alweer een rondje met amper tegenstand;)

wielrenner 8 april 2019 om 20:55

Net als de RVV??

jan jansen 8 april 2019 om 22:11

Inderdaad, als hij rijdt is het net alsof er geen tegenstand is.

sooike 8 april 2019 om 23:49

Alweer? Je maakt jezelf belachelijk met dat woordje “alweer”!

Pol 9 april 2019 om 08:38

Dom dommer en nog eens dom, wat een domme opmerking weinig kennis van zaken DOMMERIK.

Baik-Baik 8 april 2019 om 20:54

Toch jammer dat hij Roubaix niet rijdt.

een zjat om aa oren 8 april 2019 om 22:19

In zo’n koers moet hij kunnen winnen :)

sooike 8 april 2019 om 23:49

Geduld….geduld !

assen 9 april 2019 om 06:30

MvdP mag van geluk spreken dat Boom hier niet start. Met een Boom hier had MvdP geen kans gehad.

Dolledriesoldebroek 9 april 2019 om 06:57

Zitten er kasseien in dan? Want dan had boom strak in zijn wiel gezeten hoorde ik laatst..

HSV 9 april 2019 om 10:37

Dat zei Boom zelf en hij was de enige die het geloofde.

HennieK 9 april 2019 om 08:58

In 1977 werd opa Poupou hier 4e algemeen, zou kleinzoon Mathieu het 42 jaar later beter doen?

evos01 9 april 2019 om 10:31

Hij moet wel recht blijven,hij had zondag kunnen winnen.Jammer.
Hij is kei-goed!!

yo-eddy 9 april 2019 om 10:37

Dit is in plaats van saaie trainingsrondjes, zal 1 etappe mee doen (en waarschijnlijk winnen) de rest is training. Net als Turkije

HSV 9 april 2019 om 10:40

Zou kunnen. Toch denk ik dat nu hij weet dat hij alle afstanden aan kan dat hij echt gaat koersen. Zou weleens beter willen doen dan opa. Wel hoop ik dat hij zich koest houdt met riskante acties met stoepen enzo.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair