‘Matthews volgt Degenkolb op bij Giant-Alpecin’
Mocht John Degenkolb aan het einde van het huidige seizoen Giant-Alpecin verlaten, dan heeft de Duitse ploeg al een opvolger paraat. Cyclingnews weet dat Michael Matthews in 2017 voor Giant-Alpecin koerst. Degenkolb trekt op zijn beurt naar Trek-Segafredo, waar hij de erfenis van Fabian Cancellara krijgt.
Omdat renners en ploegen voor 1 augustus volgens de officiële UCI-regels geen contracten mogen ondertekenen, houden zowel Giant-Alpecin als Orica-GreenEDGE de kaken stijf op elkaar. Na het vertrek van Marcel Kittel en het op handen zijn van de transfer van Degenkolb, zou er ruimte moeten zijn in het budget om Bling binnen te hengelen. Trek-Segafredo lijkt met Degenkolb een van de twee prioriteiten te hebben vastgelegd. Alberto Contador moet de ploeg namelijk ook komen versterken, nadat onderhandelingen met Vincenzo Nibali eerder op niets uitdraaiden. Degenkolb zou bovendien drie of vier ploeggenoten mee mogen nemen.
Aflopende contracten Orica-GreenEDGE
Giant-Alpecin ziet in de vice-wereldkampioen van Richmond daarnaast een grotere toekomst weggelegd dan voor Degenkolb. Matthews is in het bezit van een aflopend contract, maar is bij Orica-GreenEDGE niet de enige. Ook Simon Gerrans, Caleb Ewan en de gebroeders Yates zitten nog zonder verbintenis voor 2017. De 25-jarige Australiër begon zijn profloopbaan bij Rabobank, nadat hij zich een paar maanden eerder tot beloftenwereldkampioen had gekroond in Geelong.
Ik vind dat ze er met deze wissel op achteruit gaan. Ben ook benieuwd wat de Duitse sponsor gaat doen. Apart dat na de intrede van Alpecin, de Duitse toppers vertrekken.
Matthews is een meer dan prima kopman voor vele terreinen en koersen die idd hoognodig bij Orica en Gerrans weg moet. Perfecte renner voor ze.
Wat betreft Degenkolb naar Trek denk ik dat dat een vrij natuurlijke match zal zijn. Het kost me in ieder geval weinig moeite hem in die ploeg voor te stellen. Hij heeft daar met Stuyven en Theuns ook behoorlijke ondersteuning in de klassiekers en de lastigere sprints. Vraag me wel af welke knechten hij dan mee zou willen nemen!? Volgens mij is Curvers de enige van de kern rond Degenkolb die voor volgend seizoen nog geen contract heeft bij Giant.
@ Chaba
San Remo hebben ze ook al.
Mij ontgaat het waarom je hier zo fel op reageert. Ik wil mijn standpunt best toelichten, aangezien je er veel andere zaken in leest, die ik niet schrijf of bedoel. 1. Ik spreek slechts uit dat ik een trend bij zowel Giant (vertrek Degenkolb) als Etixx waarneem (vertrek Vandenbergh o.a.). Overigens past de trend bij de internationalisering binnen het wielrennen. 2. Als ik wijs op een verband tussen het beleid van Etixx en Giant, betekent dat niet dat ik alles waar ik niet over spreek ik dan ook geen verband in zie. 3. Ik oordeel niet over de wenselijkheid over de nationaliteiten in een ploeg, daar gaat de sponsor/teamleiding over en dat maakt mij niet zoveel uit. 4. Ik wens je een vrolijke dag.
Hangt ervan af wat de Duitse sponsoren willen. Het kan juist dat Alpecin zich wil richten op andere afzetmarkten dan die van Duitsland. Dan heeft Alpecin kopmannen voor de Nederlandse (Dumoulin, Ten Dam en Sinkeldam), Franse (Barguil) en Australische (Matthews) afzetmarkt. Daarnaast blijven Geschke (touretappe) en Arndt (giroetappe) ook prima uithangborden voor de Duitse markt, al zijn zij een minder grote naam dan Degenkolb of Kittel.
Ik vind dit eigenlijk een hele rare 'wissel'.
Ze mogen bij Giant wel wat meer mensen halen in de voor in de breedte, knechten zat maar te weinig uitblinkers.
....... Dus moeten ze nou mensen voor in de breedte halen, of toch uitblinkers?