Mathieu van der Poel zegt Baal af

Mathieu van der Poel zegt Baal af

Foto: Marcel Koch

donderdag 31 december 2015 om 10:48

Mathieu van der Poel heeft forfait gegeven voor de bpost bank trofee-manche in Baal, ook wel bekend als de GP Sven Nys. Het voorbije weekend triomfeerde de wereldkampioen nog in Heusden-Zolder en Diegem, maar geeft nu de voorkeur aan een trainingsstage in Spanje.

Grotere basis
“Mijn uitslagen waren uitstekend de voorbije wedstrijden, maar ik heb het al vaker gezegd: ik kan mijn versnellingen nog niet door trekken”, schrijft onze 20-jarige landgenoot in zijn column in Het Nieuwsblad. “Bedoeling is om daar nu in Spanje in alle rust en in de zon aan te werken. De basis nog wat breder maken, met langere trainingen, om dan op het Nederlands Kampioenschap nog sterker terug te komen. Daarom pas ik voor de GP Sven Nys.” De wedstrijd in Baal is traditiegetrouw altijd de eerste cross van het nieuwe jaar, op 1 januari.

Dit artikel delen:

20 Reacties

Pizzi 31 december 2015 om 11:11

Mathieu gaat die Belgen er zó hard afrijden op het WK :P

Wel jammer dat ‘ie er in Baal niet bij is.

HoofdIsVrij 31 december 2015 om 11:13

Spijtig, doch verstandig.

superfcdb 31 december 2015 om 11:18

Hier Baal ik echt van! Laten we hopen dat ie de wereldtitel pakt!

Tuubke 31 december 2015 om 11:20

Heel verstandig besluit. Door het missen van het begin van het seizoen heeft hij in de klassementen van al die trofeeën niets in de melk te brokkelen. Door een paar overwinningen te boeken, heeft hij het zelfvertrouwen alweer op peil gebracht. Nu is het zaak om hard te werken aan het herstel van de macht en de conditie. Dan gaan we vast nog hele mooie dingen van MvdP zien in het naseizoen.

Brabantwielrennen 31 december 2015 om 11:28

Jammer! Mathieu zorgt altijd voor spektakel en is één van de redenen dat ik ook altijd uitkijk naar de crossen..

ikbenprocycling 31 december 2015 om 12:04

Jammer voor dit moment maar slim dat MvdP verder en groter denkt

achtpuntzes 31 december 2015 om 12:19

nou, voor de zon hoef je niet naar Spanje, hoor. volgens mij is het daar welgeteld 2 graden warmer dan hier. of gaat Mathieu op hoogtestage?

Hakkie2 31 december 2015 om 12:25

@8.6: het schijnt dat het hier komende week gaat sneeuwen. Dus dan is er wel een redelijk temperatuurverschil, waarschijnlijk.

achtpuntzes 31 december 2015 om 12:53

@ hakkie2:
ah, had het weerbericht nog niet gezien. ik verwachtte al bijna dat we zo de lente in zouden gaan, maar het gaat dan nu toch echt wat kouder worden, zie ik.

Coldeportes 31 december 2015 om 13:11

Slimme jongen. Die gaat de belgen op de slachtbank leggen op het WK!

Banddikte 31 december 2015 om 13:26

Zijn versnellingen niet kunnen doortrekken en dan al dit niveau halen. Wie houdt hem dan nog tegen op het WK (best een chagrijnige foto hierboven, geen betere kunnen vinden??)

maklukzat 31 december 2015 om 13:36

Goed om te lezen. Blijkbaar haalt hij dit seizoen nog een hoger nivo dan vorig seizoen. Nog niet uitgegroeid.

Thijs E 31 december 2015 om 13:45

Alles in dienst van het WK.

peervaneynthoven 31 december 2015 om 14:12

Inderdaad misplaatste foto en genomen toen hij door zijn blessure diep in de put zat. Probeer eens een “relevante” foto uit te zoeken bij een bericht. Gebeurt helaas wel vaker.

Arry1337 31 december 2015 om 14:27

Peer loop niet te raaskallen

achtpuntzes 31 december 2015 om 14:31

misschien is mathieu zwaar teleurgesteld dat hij Baal niet rijdt en is de foto wel degelijk relevant.

Erkanermaar1dewinnaarzijn 31 december 2015 om 14:35

Lijkt mij een verstandige beslissing.

titanio82 31 december 2015 om 14:39

Dit gaat toch voor wat reuring zorgen in het kamp Vastgoed. Ik denk dat Van Aert van deze Roodhooft move niet echt lekker zal slapen.

polke 31 december 2015 om 16:28

Heel verstandig maar laat toch een 6000€ ligen denk ik. Mathieu is nog niet top en dat kan ook niet hij is weer een maand aan het fietsen ik vind het heel knap wat hij nu al presteert . Nu nog wat langer duur training dan komt het goed voor het wk

Beekman 31 december 2015 om 21:09

Ik dacht gehoord te hebben dat hij 7000 euro zou vangen maar buiten dat verwacht ik misschien wel een saaie wedstrijd waar Nijs de overwinning "cadeau" gaat krijgen in zijn eigen woonplaats. Daarbij heeft hij niets meer te winnen in de klassementen behalve het NK en het WK, met als gevolg weer een flink startgeld voor volgend jaar.

Headlines

Materiaalzone

Populair