Mathieu van der Poel wint ook shorttrackrace Nové Mesto

vrijdag 24 mei 2019 om 19:26
Mathieu van der Poel wint ook shorttrackrace Nové Mesto

foto: Cor Vos

Mathieu van der Poel heeft ook de shorttrackrace van de tweede Wereldbeker mountainbiken gewonnen. In het Tsjechische Nové Mesto bleef hij op de streep de Fransman Maxime Marotte nipt voor, nadat de Nederlander op vijf ronden voor het einde de aanval had gekozen.


Het tempo van de wedstrijd lag al meteen hoog in de beginfase, maar halfkoers vond Van der Poel het welletjes en probeerde hij het solo. De Nederlander met het rugnummer 1 reed in de laatste vijf ronden een kleine voorsprong bijeen, maar zag in de slotfase de concurrentie hard opkomen. Toch wist de nationaal kampioen stand te houden tot aan de finish.

Ook vorige week was Van der Poel de beste in de shorttrackrace tijdens de Wereldbeker in het Duitse Albstadt. De uitslag van de shorttrackraces bepaalt de startvolgorde bij de Cross Country-wedstrijd later dit weekend. Ook verdiende Van der Poel punten voor het Wereldbekerklassement met zijn zege.

Uitslag Shorttrack-wedstrijd in flag-cz Nové Mesto
1. flag-nl Mathieu van der Poel in 20:49
2. flag-fr Maxime Marotte z.t.
3. flag-br Henrique Avancini op 0:01
4. flag-ch Nino Schurter op 0:01
5. flag-es Carlos Coloma op 0:01

Dit artikel delen:

17 Reacties

52voor11achter 24 mei 2019 om 19:28

Knap, maar hij had niet veel meer over op het laatst.

Alcala 24 mei 2019 om 19:30

Maar die demarrage was indrukwekkend. Niemand kon volgen.

Guushovd 24 mei 2019 om 19:33

Lijkt me van beperkte relevantie al je Wint.

DeGroteMolen 24 mei 2019 om 19:34

Een ‘krabber’ is het idd, kan beter stoppen met fietsen. Had niet zoveel meer over op het laatst.

Asje Menou 24 mei 2019 om 21:15

Dat was ook een beetje gespeeld. HIJ keek wel tien keer naar achteren in de laatste twee honderd meter, dus ik vermoed dat hij nog wel een tandje harder had gekund als het echt had gemoeten.

Pelsluis 24 mei 2019 om 22:01

Waarom zou hij met voorsprong moeten winnen? Zondag weer aan de bak! Hij monitorde wat er achter hem gebeurde. Perfect gedaan.
En passant ook goed voor de sport, Red Bull, de fotografen etc. Voor het grote (onwetende) publiek ziet het beter uit zo.
Voorlopig lijkt vdP een league of his own. De commentatoren zeggen niets over het feit dat hij de volgende 2 manches niet vd partij gaat zijn. Want da’s nou weer niet zo goed qua de marketing…. Als hij zo dominant blijft gaat ie met 2 resultaten minder nog op het podium eindigen. Vorig jaar deed ie dat met 1 resultaat minder ook al.

FW07 24 mei 2019 om 19:33

Hoe hij daar even iedereen zoek reed op dat klimmetje. Schurter had geen schijn van kans. Beetje showen vandaag door zo vroeg te vertrekken. Moet kunnen.

vanSpringel 24 mei 2019 om 19:42

Die andere emteebeejjurs zijn gedoemd tot achtervolgen.

de geselaar 24 mei 2019 om 20:07

Maar goed dat Poeleke nog niet aan baanwielrennen doet ……..

Tuubke 24 mei 2019 om 20:35

En kan hij eigenlijk een beetje zwemmen? Dan zie ik de triatlon ook nog wel op zijn programma verschijnen.

assen 24 mei 2019 om 21:05

Nee, triatlon zou ik niet doen, dan komt ie Armstrong tegen en heeft ie geen schijn van kans. ;-)

Jowinho 24 mei 2019 om 22:39

Nibali gaat ook voor triatlon na zijn carrière, moet hem als haai goed liggen.

Titaantje 24 mei 2019 om 22:41

Hij wint meer shorttrack races dan Sjinkie!

horsm 25 mei 2019 om 09:19

Hoeveel overwinningen zullen het worden in 2019 (weg, veld, mtb)? 40? 50?

Baik-Baik 25 mei 2019 om 09:44

Indrukwekkende versnelling op dat klimmetje, straf!

Ik geniet ook echt van de commentatoren. Echte liefhebbers.

Marszzz 25 mei 2019 om 10:46

Hij speelde met de concurrentie. Viel me wel op dat het een heel snel en niet zo geaccidenteerd parcours was. Is dat zondag ook zo?

blix 25 mei 2019 om 12:59

Zondag enkele rock gardens, technische drops en een lastige wortelklim. Ideaal voor Mathieu, maar ook voor Schurter.