Mathieu van der Poel vloert Nacer Bouhanni in Ronde van Limburg

Door , zondag 10 juni 2018 om 16:54
Mathieu van der Poel vloert Nacer Bouhanni in Ronde van Limburg

© Orange Pictures / SF-Rob Jones

Mathieu van der Poel heeft voor de tweede keer in zijn carrière de Ronde van Limburg gewonnen. Onze landgenoot van Corendon-Circus versloeg na 200 kilometer koers sprinter Nacer Bouhanni in de eindsprint. Tim Merlier werd derde. In 2014 wist Van der Poel in Belgisch Limburg zijn eerste profzege ooit te boeken op de weg.


De vluchters van de dag waren Senne Leysen (Veranda’s Willems-Crélan), Jimmy Janssens (Cibel-Cebon), David Boucher (Tarteletto-Isorex) en Olivier Pardini (Differdange). Hun voorgift op het peloton bedroeg nooit meer dan vijf minuten.

Good old Boucher haakte onderweg af, waardoor drie renners overbleven aan kop. Die mannen werden in de slotronde rond Tongeren gegrepen, waarna een chaotische slotfase volgde. Een tiental maakte zich los van het peloton, waar nog een zware partij te melden was. Vlak voor de slotkilometer kwam alles bij elkaar. In de sprint die volgde was het Mathieu van der Poel die Nacer Bouhanni met grote voorsprong vloerde.

Dit artikel delen:

62 Reacties

rahimns 10 juni 2018 om 16:56

wow…. dat is best indrukwekkend te noemen.

titanio82 10 juni 2018 om 16:59

Roept U maar…. tegen janneke en mieke? Ik dacht het niet! Deze hakt er wel ff in. Wederom progressie en nu in de sprint, en niet tegen de minste.

wielerfan95 10 juni 2018 om 17:01

Dit zegt meer over Bouhanni, dan over van der Poel. Al zal op Wierflits dit wel weer worden gezien als een teken dat Mathieu de nieuwe Merckx is.

Joachim 10 juni 2018 om 17:01

Wow, Bouhanni kloppen in de spurt is niet niks.

O59 10 juni 2018 om 17:02

Sprint winnen tegen Bouhanni, dat is een topprestatie.
VDP wordt ook een ‘hele grote’ op de weg.

WernerFranke 10 juni 2018 om 17:06

Tip voor Matje zelf: als je dan toch op de weg rijdt, kies dan voor een wedstrijd waarvan we meer kunnen zien dan enkel de laatste 5 meter op een stream op Facebook. Hopelijk komen er later duidelijkere beelden van de eindsprint, want dit is een fenomenaal resultaat.

GreenDay 10 juni 2018 om 17:10

@Wielerfan95: Van der Poel is naast Sagan en Valverde het grootste talent dat momenteel op een fiets zit. Bouhanni is trouwens uitstekend op dreef de laatste weken.

TykkeThor 10 juni 2018 om 17:11

Ja jongens. Een 23-jarige veldrijder die niet per se te boek staat als topsprinter en de weg er voor nu slechts bij doet vloert Bouhanni, winnaar van meerdere ritten in de giro en vuelta, in een massasprint. Moeten we hem daar nou óók al mee complimenteren??

horsm 10 juni 2018 om 17:14

Haha… het moet niet gekker worden met Marthieu.

jp.vanoosterhout 10 juni 2018 om 17:19

wat overdreven weer over van der poel ! naast sagan en valverde het grootste talent,laat me niet lachen,hebben jullie het palmares van sagan bekeken op de 23jarige leeftijd !!!

runner_123 10 juni 2018 om 17:20

@redactie; over de vroege vlucht; heeft Janssens geen voornaam zoals de andere?

john 10 juni 2018 om 17:23

@ wernerFranke ,als je meer dan 5 meter wil zien kun je morgenmiddag naar EEN kijken zenden ze de samenvatting uit, Van af 13.30 uur tot 13,45 uur
@Greenday zegt de naam Wout van Aert je iets lijk me ook een groot talent
En derde is Tim Mellier ook al een crosser

EddyB1958 10 juni 2018 om 17:23

Er zijn mensen die twijfelen over het programma van Oomen…

Pol 10 juni 2018 om 17:33

Schrijf hem maar op in de achtertuin van papa, op het NK. Aankomst berg op waar hij ook al heeft gewonnen. In januari, denk dat de heren sprinters de borst nat moeten maken.

Pavlov 10 juni 2018 om 17:34

Hé fanboys, hou ns op te bitchen als jouw idool of jijzelf ff niet in de spotlights staat. Uit.

Zinie 10 juni 2018 om 17:36

Dit fenomeen gaat in 2022 gewoon de gele, groene en de bolletjestrui winnen in dw tour.

mus van de maasstad 10 juni 2018 om 17:37

Die wint over een paar jaar 21 ritten in 1 tour haha

MatthiasVDH 10 juni 2018 om 17:40

Waarom meteen die verwijzing naar Eddy Merckx? Merckx heeft nog nooit een sprint gewonnen tegen Bouhanni! Van der Poel dus nu al beter!

Leidsejonguhhh 10 juni 2018 om 17:42

Kom op Guys, hij wint de ronde van Limburg. Een wedstrijd van niks. Laat hem eerst maar eens in een wt-koers iets laten zien dan xd

jp.vanoosterhout 10 juni 2018 om 17:43

wat een overdreven gedoe over van der poel,ik zei al check even het palmares van sagan op 23 jarige leeftijd !

Wildebert 10 juni 2018 om 17:51

Het realisme is soms ver te zoeken hier. Leuk dat hij deze wint van Bouhanni op punten. En thats’s it.

ivodepivo 10 juni 2018 om 17:51

Dit is een alleskunner! Volgens mij kan hij ook een grote ronde renner worden, tenminste als hij dat wilt. Wordt tijd dat hij volgend jaar eens wat klassiekers gaat rijden. Vind ik dan hé

ronddraaien 10 juni 2018 om 17:51

Vermeltfoort 10e in dit deelnemersveld is toch wel teleurstellend.

Verder is dit duidelijk de veldritkoers bij uitstek. Net als vorig jaar veldrijders op 1 en 3 in de uitslag, en 3 zeges door veldrijders in de laatste 5 jaar.

NDI22 10 juni 2018 om 17:53

Tja, MVP is niet eens een sprinter. Klimt ook gewoon met de beste van de wereld mee tijdens het mountainbiken. Om dan een pure sprinter, uit de 2e lijn, te kloppen is toch wel knap.

Jawadde 10 juni 2018 om 17:55

Wat is het nut toch van al dat vergelijken? Mooie zege weer van van der Poel, laat die jongen toch gewoon z’n eigen gang gaan (en pad uitstippelen).