Mathieu van der Poel over het NK op de weg: “Ik wil winnen”

vrijdag 29 juni 2018 om 13:01
Mathieu van der Poel over het NK op de weg: “Ik wil winnen”

foto: Orange Pictures / SF-Rob Jones

Mathieu van der Poel worden veel kansen toegedicht om zondag de rood-wit-blauwe trui te veroveren tijdens het NK op de weg. MVDP is van plan om – net als twee jaar geleden – zijn stempel op de wedstrijd te drukken, laat hij weten in het AD.


“Ik ga er zeker niet naartoe om in het peloton te rijden”, zegt Van der Poel. “Ik wil winnen. Het zal moeilijk worden. Maar moeilijk gaat ook.” De crossende mountainbiker van Corendon-Circus beloofde al eerder een attractieve koers en hoopt bondgenoten te vinden voor een vlucht. En als dat al niet lukt, dan is hij misschien zelfs in staat om na zo’n lange koers Dylan Groenewegen en Fabio Jakobsen te vloeren in een veredelde massasprint op de Brabantse Wal.

Deze locatie is misschien wel een extra stimulans om voor de winst te gaan, want het is de geboortegrond van vader Adrie. “Mijn vader heeft daar lang gewoond, op een kilometer van de aankomst. Voor hem is het thuis, voor mij niet. Maar er zullen veel bekenden langs de kant staan. Dat motiveert wel”, aldus Van der Poel.

Dit artikel delen:

11 Reacties

jkjustin 29 juni 2018 om 13:08

Zou hilarish zijn mocht hij winnen :D

aardappeljager 29 juni 2018 om 13:13

Wel jammer als we de trui weinig gaan zien komend jaar

Chaba 29 juni 2018 om 13:15

Zou het hem wel gunnen. Maar zo zijn er nog wel een paar die ik het gun.

DeGroteMolen 29 juni 2018 om 13:21

Ik zie het hem zomaar doen. Denk niet dat Groenewegen over zoveel inhoud beschikt om Van der Poel ook na z’on lange koers te vloeren in de sprint.

assen 29 juni 2018 om 13:25

Al ben je nog zo moe, in een sprint win je dan als sprinter dan vaak toch nog van een fris strijkijzer. Andere spieren heh.

Ik dank God op mijn blote knieen dat renners zoals MvdP bestaan en meedoen. :-)

moa 29 juni 2018 om 13:29

@assen

een strijkijzer die onlangs dan toch Bouhanni klopte

tendam 29 juni 2018 om 13:41

@degrotemolen
Hij won toch ook in Kuurne? Vrij overtuigend zelfs. En dan heb je ook nog Jakobsen en Van Poppel. Ik denk dat Vd Poel de sprint zal moeten ontlopen (en dan maar hopen dat hij geen Van Poppel in z’n wiel krijgt).

Sephiroth 29 juni 2018 om 15:07

En waarom zou vdp zoveel meer inhoud hebben.. die heeft meer met koersen van 1u of onder de 200km.. groenewegen heeft al veel vaker na lange koersen van meerdere uren gewonnen (of de peleton sprint bijvoorbeeld.)

girardengo 29 juni 2018 om 15:09

Systeem veldrit? Meteen wegrijden en dan zien wie er mee kan. Niet zo moeilijk;-)

mark vv 29 juni 2018 om 15:37

Ik gun het hem echt. Knallen Mathieu zondag!

RefleX 29 juni 2018 om 21:18

@ aardappeljager, we hebben tenslotte de trui het afgelopen jaar prominent in beeld gehad. Een paar keer als hij ging knechten maar verder weinig gezien hoor.