Mathieu van der Poel mist start veldritseizoen

vrijdag 19 augustus 2016 om 14:55
Mathieu van der Poel mist start veldritseizoen

Mathieu van der Poel moet de eerste veldritten van het seizoen aan zich voorbij laten gaan. “Na mijn dubbele knieoperatie komen zowel de wedstrijden in Geraardsbergen als de Amerikaanse wereldbekermanches te vroeg”, laat hij weten aan Veldritkrant.be.

De nieuwe RIDE is nu verkrijgbaar! Onze wintereditie staat in het teken van terugblikken en vooruitkijken. Over binnen fietsen op de beste smart trainers, buiten fietsen onder uitdagende omstandigheden, maar ook het opzoeken van adembenemende fietsgebieden waar de zon nog wel schijnt.
Bestel 'm nu online en je krijgt hem binnen enkele dagen thuisbezorgd.
De 21-jarige Nederlander kon donderdag pas zijn training weer hervatten. De operatie verliep weliswaar goed, maar de start van het crosseizoen gaat hij niet halen. “Het heeft geen zin om aan de start te staan als ik niet in orde ben”, aldus Van der Poel. “Mijn doel is op zondag 2 oktober de openingsmanche van de Hangrohe Superprestige in Gieten te betwisten.”

Dit artikel delen:

12 Reacties

koos1 19 augustus 2016 om 14:59

Jammer dan worden de klassementen al een moeilijk verhaal en vrees ik in het eerste gedeelte van het seizoen weer een Van Aert ‘One man show’.
Dan maar opbouwen en knallen op het WK!!

0
Quintenri 19 augustus 2016 om 15:57

Weeral alle klassementen voor Van Aert dus. En het WK ook, want ging VdP vorig jaar als frisse man geen WK worden? :)

0
karper 19 augustus 2016 om 16:03

Hij moet gewoon naar Sky en de voorjaarsklassiekers gaan rijden :)

0
achtpuntzes 19 augustus 2016 om 16:10

allemaal niet zo erg, zolang zijn knieen maar helemaal hersteld zijn als hij overstapt naar de weg.

0
Thijs E 19 augustus 2016 om 16:34

Hij zal dit seizoen toch flink uit moeten pakken om WvA bij te benen. En dit is dan geen goede start.

0
HJJH 19 augustus 2016 om 16:45

Volgens mij staat WvA (ook buiten deze operatie gerekend) al een stuk verder in zijn ontwikkeling…..

0
Thijs E 19 augustus 2016 om 17:50

WvA heeft met het winnen van de klassementen en het WK ook mentaal een flinke stap gemaakt. Sowieso vond ik hem afgelopen seizoen al volwassener in zijn reacties dan eerder.

0
Borsje 19 augustus 2016 om 21:18

Hoop van harte voor MvdP dat hij eerst zonder extra tegenslagen weer wedstrijdfit wordt. Hoe hij dan staat tov WvA zien we dan wel weer.

0
Daan° 19 augustus 2016 om 21:27

Iedereen heeft het over Van Aert, maar Lars van de Haar gaat het hem heel lastig maken dit seizoen..

0
kampie 20 augustus 2016 om 00:00

Hup Lars vd Haar. Wat een ge-emmer met de Nederlandse toptalenten dit jaar. (vd poel veld en kelderman weg)

0
Borsje 21 augustus 2016 om 21:30

Vandaag weer op de roller (of toch al buiten?) nu met gloednieuwe schoenen….. (Zie zijn twitter)

0
Borsje 30 augustus 2016 om 21:53

Iemand iets opgepikt over vlotheid van herstel? ( twitter en strava blijven daarover stil…..)

0

Headlines

Populair

Materiaalzone