Mathieu van der Poel krijgt in zijn eerste klassieke voorjaar steun van Stijn Devolder

Door , woensdag 19 september 2018 om 14:14

Tweevoudig Ronde van Vlaanderen-winnaar Stijn Devolder zal vanaf 1 januari Corendon-Circus, het team van alleskunner Mathieu van der Poel, versterken. Dit jaar gidste Devolder al Van Aert door zijn eerste voorjaar op de weg, volgend jaar zal hij dus hetzelfde doen met Van der Poel.


Gisteren werd al bekend dat de Deen Lasse Norman Hansen ploegmaat wordt van Van der Poel. De volgende in het rijtje wordt Stijn Devolder. Dat vernam de redactie van Wielerflits uit goede bron.

Opmerkelijk: Devolder profileerde zich het voorbije voorjaar als uitstekende gids van Wout van Aert in de Vlaamse klassiekers. Hetzelfde zal de West-Vlaming binnen enkele maanden dus gaan doen voor Mathieu van der Poel. Devolder is ondertussen 39, maar Van Aert liet dit jaar uitschijnen dat Devolder meer dan zijn aandeel had in zijn goede prestaties in de klassiekers. “Hij weet elk putje liggen”, liet Van Aert zich een paar keer ontvallen. “Op Stijn kan je blindelings vertrouwen.”

Eenjarig contract
Devolder heeft een mondelinge overeenkomst met de broers Roodhooft, die een van de volgende dagen omgezet zal worden in een eenjarig contract. Daarmee staat Corendon-Circus ook weer een stapje dichter bij de ProContinentale status die het ambieert.

Stijn Devolder won in zijn carrière twee keer de Ronde van Vlaanderen (2008 en 2009), werd drie keer Belgisch kampioen op de weg en voegde daar ook nog twee nationale tijdrittitels aan toe.

 

Dit artikel delen:

41 Reacties

Wheely 19 september 2018 om 14:19

Leuk maar wel een beetje sletterig van Stijn, als ik dat zo mag formuleren.

jvh93 19 september 2018 om 14:29

haha hoezo dat? je ziet toch ook bijvoorbeeld Robert Wagner nu van TLJ (waar hij veel heeft betekend voor Groenewegen en Van Poppel) naar Greipel gaan? Zo werkt het toch in het wielrennen?

LB117 19 september 2018 om 15:21

Ja, want andere teams stonden in de rij voor 38 jarige Stijn?

Netraam 19 september 2018 om 14:19

Hoop dat hij weer eens zijn typische goede dag heeft, waarop hij bijna onverslaanbaar is.

Scott Sunderland 19 september 2018 om 14:39

Dat is wel héél lang geleden hoor dat dat gebeurde. Hij is verworden tot “slechts” een helper.

Patrick 19 september 2018 om 14:23

Twee goede aankopen voor Corendon-Circus. Hoe zit het met die ProContinentale status waar wordt dan naar gekeken bij het vergeven er van?

dikkechaap 19 september 2018 om 14:31

Thanks voor de link Grobbel. Voor de luiaards: prestaties doen er dus niet toe (uiteraard wel voor het ontvangen van uitnodigingen Voor wedstrijden). Genoeg mensen in dienst hebben en die genoeg betalen, daar komt het eigenlijk op neer.

Sebas 19 september 2018 om 15:08

Prachtig!

Marcel1112 19 september 2018 om 15:13

Lijkt me een prima knecht voor van der Poel.

ah-ja 19 september 2018 om 15:16

Wordt leuk voorjaar, Aert & Poel tegen wolfpack

EddyB1958 19 september 2018 om 18:33

Van Aert ? Er is kans dat die dan nog aan de kant staat in afwachting van zijn zaak voor de arbeidsrechtbank.

Marcel1112 19 september 2018 om 18:46

We leven niet meer in 1958 Eddy. Binnen een week of 2 a 3 hebben we uitsluitsel.

EddyB1958 19 september 2018 om 19:03

In België? En met zo twee ego’s?

Lapjestrui 19 september 2018 om 15:20

Heb je ze weer: de mythische broers Roodhooft die geen introductie behoeven. Abel en Jan Hendrik. Voormalig paardenfokkers. Nu ondernemers in kantoorartikelen en wielerfan, op dit medium beter bekend onder hun nickname ‘stokje’ en ‘stoemper hendrik’.

Die broers Roodhooft?

Darth333 19 september 2018 om 22:34

Hier een beetje informatie over de gebroeders Roodhooft http://lmgtfy.com/?q=Roodhooft

Lapjestrui 19 september 2018 om 23:16

OK zo. Dank : )

Switchfoot 19 september 2018 om 15:23

Hij heeft op deze foto wel veel weg van Armstrong. Zal dat komen doordat ze dezelfde levensstijl hebben gehad in hun Discovery-tijd?

Grobbel 19 september 2018 om 15:34

Komt vooral door het petje denk ik.

josi 19 september 2018 om 15:40

Ze zijn daar zo best een aardige voorjaarsploeg aan het bouwen.

marehoek 19 september 2018 om 15:58

Steun ? Wat moet hij dan gaan doen
om MVDP te helpen.
Welke prestaties kan deze voorleggen over 2018.
Deze man is al jaren over de top,misschien heeft hij zichzelf ingekocht!

Samlambeej 19 september 2018 om 16:06

@marehoek
Met zijn rust en parcourskennis kan hij Mathieu in de eerste 100km van een vlaamse wedstrijd veel energie en stress besparen.

52voor11achter 19 september 2018 om 16:46

Van der Poel
Roosen
Terpstra
van der Hoorn
Teunissen
van Baarle
van Poppel
van het Schip

Man, ik heb zin in het voorjaar! Maar eerst nog een WK waar weer 8 andere gasten een geweldige line-up vormen. Ongelooflijk, wat een luxe.

Marcel1112 19 september 2018 om 17:13

Ik wil je feestje niet verpesten maar ik zie geen van deze renners een klassieker winnen. Terpstra heeft bewezen dat hij het kan, maar dan wel in een ijzersterke QS ploeg. Van der Poel heeft de potentie maar gaat voor zover ik weet alleen semi-klassiekers rijden. De rest mag zijn handen dichtknijpen met een top 10 positie.

52voor11achter 19 september 2018 om 17:46

Het voorjaar is meer dan klassiekers en als deze jongens meedoen kunnen ze zeker tot in de finale komen.

Marcel1112 19 september 2018 om 18:01

Welke rondes heb jij dan op het oog?

EddyB1958 19 september 2018 om 19:14

Het is Jan Willem van Schip, Terpstra is drie keer als vrijbuiter Hollands kampioen geworden en niet elke voorjaarskoersen van één dag is een klassieker. Milaan San Remo en de koersen die op zondag in april gereden worden,dat zijn de echte klassiekers in het voorjaar.

Pietspeed 19 september 2018 om 22:09

Leuke lijst idd. @marcel1112, dat is kennelijk jouw niet gemotiveerd mening. Maar mss kunnen renners beter worden he? Komt wel ns voor, lol

Koekiemonster 19 september 2018 om 17:07

Boom erbij

Marcel1112 19 september 2018 om 17:15

Bij wie? Corendon misschien?

horsm 19 september 2018 om 17:26

Van het Schip & Boom iets voor Team Matje? Ze liggen beiden binnenkort in de ramsj.

Smuckinho 19 september 2018 om 17:33

Wout schijnt nog geen team te hebben, misschien kunnen ze hem halen.

Tuubke 19 september 2018 om 17:44

Prachtig idee! Die grap had ik zelf bedacht willen hebben.

Marszzz 19 september 2018 om 18:48

Ja, waarom niet eigenlijk?

Scott Sunderland 19 september 2018 om 19:39

Zouden er mensen zijn die nu zoiets hebben van “Devolder ? Fietst die nog dan ??”

horsm 19 september 2018 om 23:06

Ik

Chasse_patate 19 september 2018 om 21:24

Is het al bekend of corendon überhaupt de voorjaarsklassiekers mag fietsen?

BenderBeach 19 september 2018 om 21:49

Dat is geen versterking maar vergane glorie.

EddyB1958 20 september 2018 om 00:27

Heel juist,die nagel zit heel diep in de plank.

Tour 19 september 2018 om 22:28

Mooie leadout, relaxed beginnen is het halve werk.

FDJ 20 september 2018 om 14:04

Blijf me toch wel verbazen dat de focus bij Van der Poel blijft liggen op het Vlaamse werk. Met zijn bouw en achtergrond ook in het mountainbiken lijkt hij mij een ideale renner voor de Ardennen.