Mathieu van der Poel korte tijd gearresteerd door Australische politie

zondag 25 september 2022 om 02:39
Mathieu van der Poel korte tijd gearresteerd door Australische politie

Mathieu Van der Poel heeft zaterdagavond tot diep in de nacht op het bureau van de Australische politie gezeten. De kopman van Nederland werd gearresteerd vanwege een incident op zijn hotelkamer. “Het is een ramp, maar ik kan niets meer veranderen”, zegt hij tegen Sporza.

De nieuwe RIDE is nu verkrijgbaar! Onze wintereditie staat in het teken van terugblikken en vooruitkijken. Over binnen fietsen op de beste smart trainers, buiten fietsen onder uitdagende omstandigheden, maar ook het opzoeken van adembenemende fietsgebieden waar de zon nog wel schijnt.
Bestel 'm nu online en je krijgt hem binnen enkele dagen thuisbezorgd.

Volgens Van der Poel zouden een aantal kinderen verschillende keren op zijn hotelkamerdeur hebben geklopt. Toen hij daar wat van ging zeggen is het incident ontspoord. “Het klopt, ja. Er was een klein geschil. Het ging over luidruchtige buren en ze zijn hier vrij strikt. Ik was pas om 4 u terug op mijn kamer. Dat is zeker niet ideaal. Het is een ramp, maar ik kan niets meer veranderen. Ik probeer er het beste van te maken.”

De politie werd opgeroepen nadat een van de meisjes haar arm zou hebben bezeerd. “Ik lag vroeg in bed en heel veel kinderen op de gang van mijn kamer vonden het nodig om continu aan te kloppen. Na een paar keer was ik er klaar mee. Ik heb niet zo vriendelijk gevraagd om te stoppen. Daarna werd de politie gebeld en werd ik meegenomen.”

Update 03:43: Paspoort ingenomen

Inmiddels wordt steeds meer duidelijk over het incident. Ook de Australische politie heeft een verklaring afgegeven: “Mathieu van der Poel raakte betrokken in een verbaal dispuut met twee tieners van 13 en 14 jaar.”

“Van der Poel heeft beide meisjes geduwd. Een van hen viel op de grond, de andere tiener werd tegen de muur geduwd en had een klein letsel aan haar elleboog.”

Van der Poel zou zich dinsdag moeten melden in de rechtbank. Zijn paspoort zou zijn ingenomen.

WK 2022: Mathieu van der Poel geeft op na 35 kilometer

Dit artikel delen:

56 Reacties

Skywalker 25 september 2022 om 03:04

Wat een kafkaiaanse toestand dit. Je zou toch denken dat de Nederlandse ploeg een volledige verdieping afhuurt om net zulke situaties van overlast te vermijden. Blijkbaar niet dus.

11
VespavanBern 25 september 2022 om 04:26

Ten eerste, +1 voor deze treffende verwijzing naar de belangrijkste auteur van de 20e eeuw.

Wat betreft het praktische deel; volledig eens. Compleet absurd (daar is ie weer) dat een van de beste wielrenners ter wereld vlak voor het WK s’nachts gestoord wordt.

3
Blackcanyon 25 september 2022 om 05:10

Dit roept vragen op. Heeft een ander land met een snode plan Van der Poel een loer gedraaid door meisjes in te huren om op zijn deur te kloppen ? Wat is de nationaliteit van die meisjes? Zit Vino hier achter of Bjarne, Sven of nog iemand anders …?

3
Roeleboelie 25 september 2022 om 06:11

Fred Wright

8
Asje Menou 25 september 2022 om 07:41

Meisjes van dertien inhuren? Dat lijkt me bizar en ver gezocht. Feit is wel dat minderjarigen natuurlijk niet alleen gelaten mogen worden, dus ik neem aan dat de ouders ook op het bureau zijn beland, toch?

-1
MoonChild 25 september 2022 om 06:25

Bizar verhaal. Wekker gezet om te kijken en dan lees je dit…

3
platteprijs 25 september 2022 om 06:35

Waar was de staf van de Nederlandse ploeg??? Zaten die te zuipen in een café? Zoals De Cauwer net zei: dat was een van mijn renners nooit overkomen.

3
Erik de Vlaming 25 september 2022 om 08:23

Adrie zat bij Extra Time. Zal nu wel weer een hele week iedere avond uitgezonden worden als Remco wint.

-2
Marcus Aurelius 25 september 2022 om 08:09

Ongelooflijke staaltje van misplaatst machtsmisbruik en Angelsaksische politieke correctheid. Herinner je hoe Hazard zich eens tegenover de ganse natie in Engeland moest gaan verontschuldigen nadat hij een etter van een ballenjongen te grazen nam op kleuterniveau.

3
Limal 25 september 2022 om 05:35

Ben ik nu echt al wakker, of is dit nog een gekke nachtmerrie?

2
Silent Hill 25 september 2022 om 05:46

Agressie tegen kinderen, dat doe je niet. Terecht dat ie opgepakt is, topsporter of niet.

2
Henk Binnenband 25 september 2022 om 05:57

Andere mensen bewust wakker maken en houden doe je ook niet. En een duwtje agressie noemen gaat wat ver. In plaats van MvdP op te pakken hadden ze de tieners mee moeten nemen en en een gesprek met de ouders moeten hebben.

3
Mooie Sjors 25 september 2022 om 06:05

“Agressie” vind ik ook wat veel, hij heeft geen Bouhannitje gedaan of zo. :)

Had wellicht beter voor een andere oplossing gekozen via het hotelpersoneel of iemand van de begeleiding, maar anderzijds had hij waarschijnlijk ook nooit gedacht voor een duwtje op het politiebureau terecht te komen.

Vooral een misser dat hij tussen andere hotelgasten lag. Zijn het geen kinderen, dan misschien wel een luidruchtig koppel waar je kan naast terecht komen. ;)

1
Rebenga 25 september 2022 om 06:26

Agressie? Het is niet eens duidelijk wat er exact gebeurd ia

1
thomasjaarsma 25 september 2022 om 05:55

Idd, mat moest degene zijn die de politie moest bellen. 1 uurtje overlast maar beter dan dat je nu hebt. En inderdaad slecht van de Knwu

0
Erik de Vlaming 25 september 2022 om 07:14

Wat hij ook gedaan heeft het is oerdom van hem en zijn eigen schuld. Politie zal niet zomaar komen maar we weten het verhaal niet en dat hij niks gedaan heeft omdat hij MvdP is klopt natuurlijk ook niet hè jongens.

Wees blij dat de politie hier niet corrupt is en niet kijkt wie je bent. Dus gewoon mee komen en eigen schuld hoe zuur het ook is. Begeleiding van NL had dit ten alle tijden moeten voorkomen

-1
williams 25 september 2022 om 06:58

Nederlanders op vakantie….

2
Sjonge Jonge 25 september 2022 om 13:24

Williams op WF…..

1
kleomantre 25 september 2022 om 07:40

Zouden de kinderen ingehuurd zijn ;)

2
KissMyAce2.0 25 september 2022 om 06:46

Ach ja, tis maar wielrennen. Hoop ophef over weinig

1
Stims 25 september 2022 om 07:12
Quote:
Common assault is when you commit an act against someone else, intentionally or recklessly causing the other person fear of immediate and unlawful violence or physical harm.

Examples of common assault include slapping, pushing or without any physical contact if your conduct causes the victim to fear immediate and unlawful violence or physical harm.

The penalties for common assault in NSW goes up to 2-years imprisonment and/or $5,500 fine under section 61 Crimes Act 1900 (NSW).

Leuk land dat Australie.

1
Al Phila 25 september 2022 om 07:41

“Common assault is when you commit an act against someone else, intentionally or recklessly causing the other person fear ”

Deden die 2 meiden dat dan niet ??

1
FrankyVercauteren 25 september 2022 om 08:18

Ikzelf zou naar de balie of het management van het hotel gaan en vragen om in te grijpen. Of iemand van de staf aan de deur laten waken …

1
Romerike 25 september 2022 om 03:11

Afgestapt…

0
Promiz Rigloc 25 september 2022 om 03:11

DNF MVDP :(

0
L. Valentijn 25 september 2022 om 03:27

WTF is hier aan de hand?!?
Kom ajb snel met meer info WF!
Wat een verhaal.
Zo’n onrustige nacht moet toch t.a.t. voorkomen worden door de UCI/lokale organisatie! Een afgezonderd hotel is noodzaak. Ben echt verbaasd dat zoiets überhaupt kan plaatsvinden. En dat de VdPoel wordt opgepakt ipv dat de rust wordt hersteld. Het gaat gvd om een WK!

0
Berend 25 september 2022 om 03:36

We waren er niet bij, misschien was VdPoel zelf wel ‘out of line’. Dat is niet aan ons, WK of niet.
Uiteraard wel super zonde en vervelend dat zoiets gebeurd.

Go Mollema!

2
Erik de Vlaming 25 september 2022 om 07:05

Hij heeft iets gedaan wat niet mag maar bizar is het wel. De begeleiding of zijn knechten moeten dit oplossen waar waren die dan?

Het kan toch niet zo zijn dat VDP zelf verhaal moet halen met alle gevolgen van dien. Bondscoach aftreden per direct tenzij Mollema nu wint

0
Posterix 25 september 2022 om 07:48

Mooi gezegd berend! Alleen maar verliezers in dit verhaal

0
Viktrodriguez 25 september 2022 om 05:20

Natuurlijk was MvDP niet ”out of line”. Hij is een Nederlander, die doen nooit iets verkeerd.

-6
Luca Quasi 25 september 2022 om 05:32

Bizar. Koos had toch gewoon de hele nacht voor zijn deur moeten gaan zitten? VdP hopelijk wel professioneel genoeg het bij de eerste keer al aan de staff (ploeg, hotel) te melden.

0
Henk Binnenband 25 september 2022 om 06:15

Het hotelmanagement heeft de politie ingeschakeld dus het melden bij het hotel was al zinloos. Gasten wakker houden mag daar blijkbaar, een schaafwond veroorzaken duidelijk niet. Verbaast me dat er politie aan te pas komt en dat er een rechtbank aan te pas komt. Hier in Nederland krijg je hooguit een boete, de rechter gaat zich niet over een schaafwond buigen.

3
Rsw85 25 september 2022 om 05:36

Van Dijk regelde zelf een verblijf om beter het parcours te kunnen verkennen. Van Dijke en Vollering lopen corona op en nu dit.
De sporters mogen niet in deze situatie gebracht worden en zeker niet zo’n incident als met VDP.

Wat ik mij nog wel afvraag. Hadden andere renners geen last van die kinderen?

0
Gebruikersnaam 25 september 2022 om 05:49

Blijkbaar was de Nederlandse wielerbond nogal laat in gang geschoten bij het regelen van de details voor dit WK en lagen ze gewoon tussen andere gasten in een hotel op 100 kilometer van Wollongong.

1
Wielerbier 25 september 2022 om 07:17

fout ligt bij de nederlandse wielerbond. je zorgt dat je renners een goede nachtrust hebben door iemand standby te houden op de gang. verder blijf je natuurlijk van kinderen af

0
Bonifatius 25 september 2022 om 07:50

Wat een dom gesukkel toch weer, allemachtig!

0
Ramonz 25 september 2022 om 08:05

ook wel heel dom hoor dat je niet iemand anders belt om het op te laten lossen en maar zelf boos gaat worden op de gang..
Wat een pech zeg
nu een deceptie mee gemaakt op 2 grote events.. Dat breekt je mentaal ook wel

0
Ouwe Taaie Bask 25 september 2022 om 08:18

Benieuwd naar de details.
Uiteraard had Bauke voor die deuren moeten gaan staan met een blauw security pak aan.
Wel k dit… tijdens Peking de wekker gezet en nu ook, gaat ten koste van m’n nachtrust…

0
Reutemeteut 25 september 2022 om 09:13

Arme jongen.

0
Stabanger 25 september 2022 om 09:03

Dat wegmuizen in een SUV had ie natuurlijk al geoefend deze winter. Toen ook met moeders erbij.

Kardashiaanse toestanden.

0
Arthur Malcorps 25 september 2022 om 09:41

Van der Poel had het beter vorig jaar gedaan, in België is de pedagogische tik nog niet verboden.

0
Het Vleesmonster Van De Visafslag 25 september 2022 om 09:53

Beste WF het volgende stuk is journalistiek schandalig en kwalijk:
“Van der Poel heeft beide meisjes geduwd. Een van hen viel op de grond… ".

Dit is geen quote uit het statement. Er staat namelijk "It is further ALLEGED the man….".

Wijzig dit stuk en ga je diep schamen. Parafrasen hier is al slecht om te doen maar een verdachtmaking als feit neer te zetten in een politie statement is mogelijk zelfs smaad.

0
FDJ 25 september 2022 om 10:02

Volgens onze bondscoach heeft Van der Poel als enige van de ploeg op een andere verdieping geslapen omdat gij bij zijn vriendin wilde slapen. Dan kun je dus wat geluid verwachten. Daarnaast ook amateuristisch van de KNWU dat je, met al 2 coronagevallen in de ploeg, toelaat dat je kopman ergens anders slaapt.

0
  • 1
  • 2

Net binnen

Populair

Materiaalzone